four

19 1 0
                                    

Namjoon tercari-cari kediaman Jane seperti yg tercatat pada kad pengenalan gadis itu. Hisy,mana pulak rumah daddy minah ni.

Setelah puas berpusing-pusing di sekitar kawasan itu, Namjoon akhirnya memberhentikan motosikalnya di hadapan sebuah kediaman yang tersergah indah. Namjoon berasa kagum melihat keindahan kediaman itu.

Entah bilalah aku dpt tinggal dlm rumah secantik ni. Takpe lah,yang penting aku jgn sesekali tinggal solat dan lupakan TUHAN
(Author:wauuu sejak bila namjoon masuk islam. I'm speechless.)

"Assalamualaikum". Ucap Namjoon memberi salam
"Waalaikummusalam".

Dup!Dap!Dup!Dap!

Jantung Namjoon sudah bergendang sakan. Dengan mendengar suara sahaja,dada Namjoon sudah berdebar2,ini belum lagi pemilik suara yg menonjolkan diri.

"Siapa tu?" Suara gemersik itu berbunyi lagi.

Tidak lama selepas itu,Namjoon ternampak pintu utama rumah banglo besar itu terbuka. Keluar seorang anak gadis yg cukup memukau pandangan Namjoon.

Siapakah gadis montel ini? Oh,Tuhan betapa manisnya gadis 'chubby' ini. Agaknya berapa berat badannya ek?

"Helo! Abang ni nak jumpa siapa?" Tanya Donie.

Tidak pernah lagi seorang gadis mampu membuatkannya menjadi sebegini tidak keruan. Namjoon terlupa hajatnya untuk menemui daddy Jane. Kini dia lebih tertarik pada wanita montel di hadapannya.

"Er....nama awk apa?"itu pula yg keluar dari mulut Namjoon.

Donie tercengang-cengang. Terkejut kerana soalan yg ditanyanya belum dijawab.

"Abang nak jumpa siapa?"
"Abang nak jumpa awklah,awk nama apa"
"Nama saya Donie"






Malam ni adalah malam pertama Jane bersama insan yg telah membuka pintu hatinya untuk mengenal erti cinta. Meskipun jarak usia terlalu jauh di antara mereka berdua,Jane mahupun Datuk Kuali tidak kisah semua itu.

Walaupun ada masyarakat memandang sinis terhadap Jane dan suami tercinta,namun Jane hanya memekakkan telinga. Kerana cinta,Jane tidak pernah kisah caci-maki dan herdikan masyarakat sekeliling.

Jane tertunduk malu di katil yg dihias dgn begitu cantik sekali. Warna ungu sebagai tema perkahwinan mereka.

Datuk Kuali yg segak bergaya melabuhkan punggungya di sebelah Jane yg tampak ayu. Impian Datuk Kuali untuk bersanding dgn gadis idamannya,tercapai juga akhirnya.

"I love you,honey"ucap Datuk Kuali membisikkan kalimah cinta pada cuping telinga Jane.

Jane berasa sungguh girang kerana suaminya pandai berbahasa inggeris.

"I love you too,"balas Jane,tersipu 2 malu.

Dahu Datuk Kuali berkerut.

"I love u too?apa tu sayang?"

Jane tercenggang 2. Masakan Datuk Kuali tidak tahu maksudnya. Bukankah baru sebentar tadi,Datuk Kuali mengucapkan kalimah yg hampir sama.

"Joonie tak ada pulak ajar tentang I love you too. Dia ajar sebut I love you honey aje."

Jane mula bengang. Tidak suka nama Namjoon disebut2 pada malam pertama mereka bersama. Jane sana sekali tidak suka menerima Namjoon sebagai cucu tirinya. Jane tidak sukakan Namjoon.

"Sayang,jgn sebut nama dia. Jane tak suka,"ujar Jane terlentok manja di dada Datuk Kuali.
"Dia kan cucu sayang jugak."
"Eiii.... syang tak rela dia jadi cucu sayang."

"OH TIDAKKKKKKKKK!!!!"Jane terpekik kuat.






The End...






Kk author gurau.

[OG] MY LOVE PLAYGIRL Where stories live. Discover now