Bab 19

14.3K 632 6
                                    

     Tiba di mansion, Denizz yang sedang duduk di atas tangga di luar pintu utama menahan Edward daripada terus melangkah masuk ke dalam.

     "Speak," arah Denizz bernada serious. Dia perlu tahu apa sebenarnya yang telah berlaku sebentar tadi.

     "Oh tadi tu, aku dapat amaran markas timur diceroboh lepas tu aku ajaklah yang lain-lain sekali pergi tengok. Sampai je sana, ramai yang dah 'jalan' kesian jugaklah," Edward mula menceritakan tentang apa yang telah berlaku.

     "Inilah akibatnya makan gaji buta, mata pun jadi buta macam hati. Payahlah gajikan orang yang tak bertanggungjawab, kau suruh je budak-budak tu kawal semua benda." Celah Andy sambil menunjuk ke arah Danyeal, James, Aman dan Brian yang sedang bergelak tawa seperti orang tidak siuman di hadapan sebuah kereta mewah.

     "Nampak bergunalah sikit walaupun perlu dididik banyak lagi tapi kau jangan risau, aku sebagai senior group ni akan menjalankan tugas bedal punggung si anjing yang bermasalah macam dia orang tu. Okay bye nak pergi tidur." Andy terus berlari anak masuk ke dalam mansion.

     Denizz dan Edward menggeleng kecil, sembang banyak-banyak macam ada isi tetapi tertanya tiada. Sial betul.

     "Ramai pulak yang terkorban, tak buat kerja eak? Dahlah aku penat-penat bangun daripada tidur ni semata-mata untuk dengar berita baik tapi hm entahlah..." Kata Denizz bernada sayu.

     "Musuh ramai, masing-masing berpengalaman macam mana nak menang?" Soal Edward sinis.

     "Barang tu ada kat Haraz, lebih baik kau ambik sebelum dia hilangkan. Bukan boleh percaya sangat budak tu, nampak je tegas tapi bodoh." Sambung Edward bersahaja.

     "Apa kau cakap? Aku bodoh?" Soal satu suara garau yang berdiri di belakang Edward.

     "Eh tak tak, aku yang bodoh hehe," Edward tersenyum kekok. Bahaya betul si singa ini, ada di mana-mana saja.

     Haraz tidak membalas atau menunjukkan sebarang reaksi wajah malah cip yang dipegangnya terus dihulurkan kepada Denizz.

     "Ambik ni dan simpan sendiri, tadi Evan buat main lepas tu aku marah terus tarik lengan Danyeal masuk bilik. Habislah, makin menjadi-jadi perangai budak tu sejak melekat dengan Danyeal," Haraz menyilangkan kedua-dua belah lengan ke bawah dada.

     "Iye ke? Kelakar ke? Kena gelak ke?" Soal Edward seperti menganjing Haraz. Tidak hairanlah dengan perangai kebudak-budakan Evan itu.

     "Nak rasa kena sepak dengan aku?" Soal Haraz sinis membuatkan Edward melepaskan tawa besar.

     "Simpan ajelah kaki abang tu untuk orang lain, jijik!" Sambil ketawa, Edward melangkah pergi.

     "Perangai dia sial, ikut kaulah ni." Kata Haraz, matanya menoleh ke arah Denizz. Denizz mengangkat jari tengahnya sebelum dia pergi.

     Andy mengambil tempat di sebelah Denizz yang sedang menekan-nekan skrin telefon bimbit bermain game.

     "Sebelum pergi Spain nanti kita balik kampung aku dululah. Nak berjalan jauh kena jumpa mak dulu, kau setuju atau nak biar aku aje yang pergi sana?" Soal Andy ingin tahu.

     "Bagus jugak macam tu, Irene pun tak pernah pergi mana-mana kampung. Semua ikutlah."

     Baru saja Andy hendak membuka mulut, kedengaran nama Denizz dipanggil dengan begitu kuat. Andy dan Denizz menoleh ke arah suara itu secara serentak.

𝐌𝐫𝐬. 𝐃𝐞𝐧𝐢𝐳𝐳Where stories live. Discover now