│11'th Part │

147 23 132
                                    



AFRA 


           Yunus'un yardımını da tek eliyle itti Ecmel. Kendini ne sanıyordu. Böyle durumlarda da mantıklı düşünemiyorsa... Onunla uğraşmaya bile değmezdi. Evden def olduktan sonra Kaan, Yunus ve ben kalmıştık. Mirza çoktan gitmişti. Evde yoğun bir sessizlik olduktan sonra ilk konuşan Yunus olmuştu. Daha sonra konu fotoğrafın gizemine gelmişti. Anlatılan konuyu yarıda bırakmaya karar verdiklerinde hikayenin sonunun hiçte iyi bitmediğini anladım .Sonra ardından tekrar bir sessizlik salona hakim oldu.

-" Kaan ben gidiyorum."

-" Nereye otur oturduğun yerde."

-" Arda gelir birazdan, Mirza iti için mi gidiyorsun."

-" Aga onun evindeyiz."

-"Lan arkadaşın evinde kalmakta suçsa s**git."

            Yunus hemen bozuntuya vermişti. Çok tatlı gözüküyordu bu haliyle . Grupta en çocuksu olan oydu. Yunus kalktı ve bize dönüp : "Arda'da birazdan gelir en iyisi içkileri ve diğer ıvır zıvırları ayarlayayım. Mirza'da gelince içki içerek her zamanki gibi kendini rahatlatır." Demişti. Kaan ona sadece " tamam sen git abi" demişti. Ben bu sıkıcı yerden kurtulmak istiyordum. Az önce yemek yemiş olsam da hala açtım. Elimde ki telefona Ecmel def olduktan bir müddet sonra bakmaya başlamıştım. O gideli kırk beş dakikaya yakın olmuştu. Kaan tekli koltukların birinde tam da karşımda oturuyordu. Telefon ile ilgilenmeme rağmen beni izliyor hissine kapılmıştım. Yavaş yavaş kafamı telefondan kaldırdım ve ona bakmaya başladım. Hissim doğruydu. O bana bakıyordu. Bana mı bakıyordu o? Belki gözü falan takılmıştır.

Sonuçta hikayedeki kötü kız bendim. 

Bir insanı kötü yapan nedir peki ?

          Okulda ki herkes benim Ecmel'e olan nefretimi Arda ve onu kafeterya da görmemden kaynaklandığını düşünüyor. Peki bu ne kadar doğru? Herkesin kendine göre nedenleri vardır. Ama Afra'nın böyle saçma nedeni dahi asla olamaz. Eğer çok vicdansız ve derdim Ecmel olsaydı tek onunla uğraşmazdım etrafındaki insanlarla da uğraşmasını bilirdim. Elime fırsat geçmesine rağmen neden onu arkadaşı ile ayırmadım ? ya da bugün olanları fırsata çeviremeyecek kadar pasif birisi miydim? Hayır zannetmiyorum. Ben bir insanın sadece kendisi ile uğraşırım ailesini ya da sevdiklerini araya sokacak kadar düşük seviyeli biri değilim. Bunca zaman yaptıklarımda sadece Ecmel vardı ne onun sevdiği Peri'yi ne de Büşra'yı araya soktum . Afra'nın kötü olduğunu sadece düşünün ama hikayedeki gerçek kötüler , kötülük yapmak için herkesi ve her şeyi araya sokan tiplerdir.

Arkadaşımın sevgilisine sulandığını düşündüğüm zamanki tepkim mi beni kötü yapıyor?

Onu okulda itekleyen o kızlardan, Mirzaların önünde rezil olmaktan kurtardığım için mi kötü oluyorum?

Elime fırsat geçmesine rağmen arkadaşları ile arasını bozmadığım için ben mi vicdansız oluyorum ?


           Kaan'ın çabucak kendisini toparlamasından anladım beni izlediğini. Ah! Bu çocuk beni çıldırtacak sevgilisinden yeni ayrıldığını duymuştum. Bence hala aklı karışık. Kaan çok çabukta aşık olmaz diye duymuştum. Salak şey. Onca peşinde kız varken bile biri ile oynama şansını elinden kaçırıyor.

        Bugün çok şey yaşanmıştı. Kafam da ağrıyordu. Başımı ovuşturmaya başlamıştım. Bugün yaşananlar film şeridi gibi kafamın içinden geçiyordu. Yunus içeriden hızlıca geldiğinde onun işinin çıktığını söyleyip evden çıkmıştı. Şimdi evde o ve ben kalmıştık. Başımı ovuşturduğum sırada sessizliği bozan Kaan olmuştu.

CİNAFRECHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin