Bab 3

142 0 0
                                    

     "Woi hang pi mana? Sembang palatao nak turun bagai, habuk pun tarak!"

     Amir bercekak pinggang di hadapan Zul. Bajunya basah lencun, peluh menitik laju dari seluruh badannya. Kasut but ragbinya dicampak ke bawah katil, baju dipecat lalu dikibas kibas ke arah Zul.

     "Babi takyah la bodoh aaaaaa sialla kau" Zul yang tengah sedap berbaring di atas katilnya ketika itu, mencapai bantal di hujung katil lalu dilindungkan mukanya daripada terkena hujanan peluh Amir.

     "Hahaha mane aci orang lain mandi lecak kau tak kena hehehehe kau kan kapten" Amir tersengih puas.

     Dia kemudian merebahkan badan ke atas lantai bilik mereka berdua, mengharapkan angin daripada kipas siling mengeringkan sedikit peluh pada badan.

     "Haa, kau gi mana? Hannan bising kau takde tadi" Amir mencucuh rokok Peter Stuyvesant yang baru dibelinya di Merlimau sebelum bergerak ke kelas pagi tadi. Dia memandang kembali Zul sambil mengangkat kedua-dua kening nya.

     "Ha? Ko gi mane? Citer aaa babi"

      Zul menutup telefonnya, kabel pengecas dicucuk ke telefon lalu diletakkan di bucu katil. Dia bangkit dari posisi baring lalu duduk bersila di atas katilnya, menghadap Amir.

     "Hehehe, awek twitter dm tadi" Zul sengih tersipu.

     "Ala aku mula nak turun, tapi ye lah, bukan selalu aku dapat awek twitter ni Mir, takkan aku nak lepaskan camtu je"

     Amir yang mendengar alasan Zul tadi mendengus. Rokok yang masih tinggal setengah dicampak ke luar tingkap

     "Huh dasar lo bocah aku dah agak dah mesti marka punya. Babi babiii je tak turun train sebab perempuan hahahaa sial ek" Amir mengibas lagi sekali bajunya yang basah dengan peluh itu ke arah Zul.

     "Pantat kau hahaha gi mandi la babi!" Zul meloncat ke tepi sebelum bantal sekali lagi menjadi perisainya.

     "Pus kau bocah hahahaha" Amir menggantung bajunya pada belakang pintu bilik. Tuala yang tersangkut pada dinding dicapai, baldi basahan dikelek keluar menuju bilik air.

     Namun tak sampai 5 saat, Amir kembali.

     "Eh duk ralit sampai lupa lak aih haha. Weh, pa cita dah marka tadi tu? Nama apa? Lawa dak?"

     Zul hanya melontarkan senyuman pada rakannya itu. Sebaris giginya kelihatan.

     "Aku agak dah kau akan tanya soalan tu Mir hahahahahaha, kau mana pernah tak ambik port benda benda camni" Zul tersengih sinis.

     Amir menjentik dahi Zul, bergegar Zul rasa otaknya sekejap.

     "Kau ni, aku ni kawan kau, kau pulak dah lama tak pernah bercinta. Kau perlukan nasihat dan bimbingan dari orang berpengalaman macam aku ni"

     Zul mengangkat jari tengah, ditepeknya pada dahi Amir.

     "Ingat aku noob ke babi hahaha"

     Zul mencapai telefon di bucu katil. Dibuka kembali profile __chixx__ tadi lalu ditunjukkan kepada Amir.

     "Tak nampak muka pun?" Amir mula menggodek profile picture akaun perempuan itu. Kemudian dia mengimbas satu persatu gambar di medianya.

     Hampa, tiada satu pun gambar dengan wajah perempuan itu kelihatan.

     "Haah memang takde gambor, tapi aku yakin dia ni cun mir hang caya la cakap aku" bersemangat Zul meyakinkan rakannya itu. Firasatnya kuat mengatakan __chixx__ ini seorang yang amat jelita, jauh lebih menawan daripada bidadari.

☆ 128 HARI BERSAMA BIDADARI SYURGA ☆Where stories live. Discover now