vakter er livet

12 3 3
                                    

Inn kom de også, smilte da de så at jeg var våken. Jack hadde med seg sjokolade, oppskrift jeg hadde lagret på replikatoren min en evig tid siden.

"Dere altså." Fikk en forsiktig klem fra dem alle.

"Så du er hardere enn fleste å drepe " lo Eureka da hun viste bilde av hvor stygt ødelagt lungene hadde blitt.

"Det er litt eksperiment teknologi, men eneste der og da for å redde deg."

"Så lenge jeg er i live "

De andre fortalte hvordan de hadde brukt tid å undersøke vesnet, men fortsatt ukjent hvordan det hadde kommet ombord. Heldigvis hadde ikke funnet noen omkomne etter det enda.

Jack smilte let, "jeg vet hvordan du kommer å like det, men du for to vakter på fulltid med deg."

Aina bare lot en liten grimase vise, hun viste hvor glad jeg var i det.

"Jo ,vi er to timer fra enn M klasse planet som likner veldig på jorden sin kultur i rundt viking tiden."

Jeg myste, for jeg hadde garantert ikke lov å dra ned dit, men de ønsket.

"Vi lurte på om vi kunne stoppe innom der for liten.... Vel si... Lufte pause?"

Vi hadde et lag på fem som først ville gå for å sjekke området, senere når området var sikkert så kunne sende ned flere.

"Greit, men dere kan reglene."

De nikket, ikke lov å vise hvem de var og deres teknologi til ikke nokk utviklet rase.

"Da sender vi en probe. "

"Jo, gå gjennom all logg og se om noen mangler eller uregulert ferdsel på skipet Jack. Vi må finne ut om flere av dem ikke skjule seg ombord."

"Ja, kaptein. Skal sette folk på arbeid rett etterpå."

"Supert."

Aina hadde vist klart å reparere en av ekstra replikatorene på skipet, til alles glede. Et av de første månedene på skipet var det bare en som hadde fungert og det var kø.

Skipet var godt innenfor ellers på standene, alt var godt innenfor grensene.

En av bioingeniør hadde spurt om kunne bli med på planeten, John, en sykepleier og to vakter skulle ned til denne planeten.

Jeg hadde det og da ikke så mye ide om hvordan kulturen var, skulle ha vist det før jeg sendte dem på oppdraget.

Men så måtte de gjøre ting klart og jeg ble latt igjen på rommet med Eureka. Det var ikke flere pasienter da vi hadde hatt en fin og rolig tid i det siste. Litt for rolig da noen folk begynte å kjede seg, men heldigvis hadde vi nokk holodekk til å holde dem med interesse.

En av de hadde til og med kommet en dag og spurt om en spennende løype i et ukjent terreng på en eller annen planet. Så klart tok jeg en av planeter jeg kjente til og et program jeg hadde brukt å trene på.

Det hadde vist blitt en soleklar vinner og blitt spredt blant mannskapet raskere enn en oppdatering på  skjermen.

Jeg sukket litt ut, det var godt å være i livet ,men jeg hadde kommet så nærme døden med en ukjent fiende. Det var litt for nærme for min smak ville jeg sagt.

Kanskje det hadde kommet med det transport skipet.... Kanskje... Jeg tok frem padden og begynte å søke. Noe kriblet i magen, jeg var nær noe mye større enn et enkelt vesen.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 20, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

En ny verden, ny galakseWhere stories live. Discover now