" Eomma kata apa ? "
Jisung meninggikan suara pada Puan Park untuk memastikan apa betul atau tidak yang dia dengar .
" EOMMA AKAN PERGI KE JEPUN SELAMA 2 MINGGU, EOMMA DAH UPAH SEORANG NOONA UNTUK JAGA JISUNG "
Jawab Puan Park dengan suara yang kuat juga . Jisung rasa nak pitam . Apa ibunya tak tahu yang umur dia dah 17 ?
" Eomma fikir Jisung baru 7 tahun ? Jisung dah 17 lah Eomma ! "
" Eomma tak kira umur Jisung berapa pun . Jisung masih bawah umur . Jisung tetap kena terima ! "
Muktamad keputusan Puan Park . Dia meninggalkan Jisung yang dah bengang .
Jisung meraup mukanya kasar.
" Eomma ! "
Ceritanya begini , ibunya terpaksa menguruskan syarikat keluarganya di Jepun kerana bapanya telah pergi ke China . Abang angkatnya juga terpaksa pergi ke Hongkong .
Jisung kesal . Kenapa ibunya mengupah seseorang yang berumur 24 tahun untuk menjaga remaja 17 tahun ? Kalau jadi apa-apa ? Nasib Jisung innocent !
" apalah nasib kau , Jisung . Sabar jelah "
🕐🕜🕑
Ting Tong !
Bunyi loceng rumah ditekan .
" mesti ' babysitter ' tu . Ugh "
Jisung mengeluh lalu menuju ke pintu utama . Sebaik dibuka , dia melihat seorang perempuan yang tinggi paras dada Jisung .
" macamni ke Eomma aku nak suruh jaga aku ? Silap hari aku yang jaga dia "
Bisik hati Jisung ..
" ni rumah Puan Park eh ? "
Tanya perempuan tu. Jisung mengangguk .
" Kim Hawon , kan ? "
Perempuan yang bernama Kim Hawon itu mengangguk pula .
" masuklah "
Pelawa Jisung tak ikhlas tetapi dia membawa juga bagasi Hawon . Hawon terpana melihat Jisung yang gagah mengangkat bagasi tetapi segera dia sedar .
" bilik noona dekat tingkat dua . Sebelah bilik Jisung "
" Jisung ? "
" Nama saya park Jisung . Jisung 17 tahun "
Hawon ternganga . Dah besar.
" kejap , umur Jisung 17 tahun ? Tapi Puan Park kata- "
" umur Jisung 7 , kan ? Eomma memang macamtu . Tak pernah anggap Jisung dah besar ugh "
Hawon ketawa kecil .
" comellah . Erm nama Noona Kim Hawon . Umur Noona 24 dan sekarang tengah cuti semester . Nak cari duit lebih sebabtu cari kerja . Tak sangka kena jadi ' babysitter ' remaja 17 tahun "
Jelas Hawon . Jisung hanya tersenyum .
" mari Jisung tunjuk bilik Noona . Nanti Noona salah masuk pula bilik Jisung . "
Hawon mengikuti langkah Jisung yang mula melangkah menaiki tangga . Dia memerhati belakang Jisung .
" budak Jisung ni lagi tinggi . Siapa yang akan jaga siapa ? "
Gumam Hawon perlahan .
Dia menghela nafas berat . Rasa malu tiba-tiba menerpa .
" aku tak patut terima cabaran Hyungwon . "
++ R A N D O M T A G S ++
YOU ARE READING
Waktu Yang Salah 잘못된 시간 | park jisung
Fanfiction❝ kita adalah rasa yang tepat , di waktu yang salah . ❞