six

116 10 0
                                    

" kahwin apa pula ni ? "

Soal Hawon keliru pada Puan Kim .

" Eomma nak satukan kamu dengan Hansung "

" Kim Hansung ? Kim Hansung yang sama atau Kim Hansung lain ? "

Mustahil kawan baik aku si Hansung tu ? Mustahil .

Hawin bermonolog

Puan Kim mengangguk .

" what ?  Hawon taknak "

Hampir pengsan Hawon bila dapat tahu yang mereka nak kahwinkan dia dengan kawan baik dia sendiri !

" ni bukan soal Hawon nak atau taknak . Syarikat Appa hampir kerugian . Kamu nak hidup miskin ke ? "

" Hawon sanggup daripada Eomma dan Appa rampas kebahagiaan Hawon ! "

" Hawon sayang , kamu tak sayang Appa ke ? "

Giliran Tuan Kim pula bersuara .

" Hawon sayang tapi ni soal masa depan Hawon "

" Appa usahakan lama syarikat tu . Sayanglah kalau hancur macamtu je "

" Appa ... "

" takpelah . Appa dengan Eomma tak boleh paksakan ? Hiduplah dengan cara Hawon . Appa takkan peduli lagi "

Hawon mengeluh . Kalau macamni , bakal suami pilihan aku nanti pun Appa dengan Eomma takkan terima .

" baiklah ! Hawon terima ! Puas hati Appa dengan Eomma , kan ? "

Hawon bersuara . Serta merta senyuman muncul di muka kedua ibu bapanya.

" terima kasih sayang "

" Appa dengan Eomma dah hancurkan kebahagiaan Hawon . Macamana Appa boleh kata terima kasih ? Hawon lakukan ni sebab Hawon ada sikap berperikemanusiaan . Bukan macam Appa dengan Eomma ! "

Bisik hati Hawon . Dia kemudiannya mengambil beg tangannya dan keluar dari rumah .

" Hawon pergi dulu . Jisung dah tunggu lama dalam kereta "

" hati-hati "

🕑🕜🕐

" apa yang keluarga Noona cakapkan ? "

Tanya Jisung .

" takde apa-apa pun . Pasal pembelajaran Noona je . Diorang tanya kalau kalau Noona nak sambung pelajaran dalam Korea . Tapi Noona taknak . Noona nak tetap belajar di Malaysia "

" oh "

Hawon menjeling Jisung sekilas . Dia nampak yakin dengan jawapan Hawon .

Tiba-tiba rasa bersalah terbit di hati Hawon .

" kenapa aku rasa bersalah untuk cakap kebenaran ? "

Desis hatinya .

" apa aku kesian atau aku dah terjatuh cinta dengan remaja ini ? "

" Oh ya ! Jisung nak ajak Noona teman Jisung pergi bookstore sekejap "

Kata Jisung tiba-tiba .

" okey . "

" Okey je ? "

" Jisung nak Noona balas apa ? "

Duga Hawon . Jisung membawa jarinya ke dagu dan seakan berfikir .

" Noona kan banyak tanya . Tapi bila Noona jawab okey je , Jisung curiga . Betul ke keluarga Noona tanya pasal pembelajaran Noona je ? "

Waktu Yang Salah 잘못된 시간 | park jisungWhere stories live. Discover now