nine

190 14 4
                                    

" dah telefon family Jisung ? "

Soal Hyungwon pada Hawon . Hawon menggeleng dalam sedu-sedan .

" Hawon , kau patut beritahu diorang . Kalau diaorang tiba-tiba balik harini , lepastu nampak Jisung takde . Diorang pasti akan tanya Hawon . Masatu apa yang Hawon nak jawab ? "

Tenang sahaja Hyungwon menasihati adiknya itu

" tapi Hyungwon , diorang akan salahkan aku . Aku pun rasa nak salahkan diri aku sendiri sekarang ni ! "

Balas Hawon sedih .

" Hawon cerita perkara yang jujur . Jisung keluar awal pagi tapi dia tak beritahu Hawon ke mana dia pergi . Salah dia lah "

" tak Hyungwon . Salah aku . Aku yang tak bangun awal kalau tak aku akan perasan dia keluar "

Hyungwon mengeluh tiba-tiba . Susahlah adik dia ni .

" Just tell them the truth . Hawon tak salah lagipun takde siapa yang tahu kenapa Jisung keluar . Dengar , Hawon . Tak . Salah "

Sebiji-biji Hyungwon berkata . Dia memeluk tubuh Hawon kuat .

Tiba-tiba pintu wad dibuka dan keluarlah Doktor Baekhyun .

" Doktor , bagaimana keadaan Jisung ? "

Soal Hawon sebaik saja doktor muda itu keluar.

" Jisung stabil cuma tak sedarkan diri lagi . Dia dilanggar kereta dan mendapat kecederaan dikepala . Mungkin sebab tu dia sukar untuk sedar "

Jelas Doktor Baekhyun . Hawon mengongoi kesedihan bila mendengar berita itu . Hyungwon segera memeluk Hawon .

" Baekhyun-ah "

Pangg Hyungwon . Dia dan Baekhyun sudah lama berkawan dan mereka sama-sama . Cuba perbezaannya ialah Baekhyun di hospital , dia pula membuka kliniknya sendiri .

" sabar ya Hyungwon . Aku pasti Jisung akan cepat sedar. Tindak balas dia pantas . Dia seorang yang kuat "

Hyungwon mengangguk pantas .

" saya boleh masuk ke doktor ? "

" silakan .. Cuma jangan buat bising . Pesakit masih lemah "

Hawon memandang abangnya . Hyungwon memberi isyarat supaya dia masuk dahulu .

Tanpa banyak tanya , dia segera masuk ke dalam wad untuk melawat Jisung .

" Jisung-ah , Noona ada dekat sini . "

🕑🕜🕐

Jari jemari Jisung yang bergerak-gerak mengejutkan Hawon yang sedang terlelap . Dia dibenarkan menemani Jisung sehingga ke lewat malam kerana dia adik Hyungwon . Macam takde kena mengena kan ? Tapi Hyungwon kan doktor dan Baekhyun kawan Hyungwon  , so yeah . Aku dah taktahu macamana nak terangkan .

" E-Eomma "

Dalam kelam , suara Jisung kedengaran . Hawon jadi kelam kabut lantas memanggil Baekhyun untuk merawat Jisung .

" E-Eomma .. K-kepala Jisung s-sakit.. "

Rengek Jisung dengan mata yang masih terpejam .

Hawon mengenggam tangan Jisung secara lembut .

" Noona ada , Jisung . Jangan merengek macamni . Jisung buat Noona risau . "

" E-Eomma ! Ugh "

Jisung mengerutkan dahinya seperti menahan sakit yang teramat . Hawon jadi semakin risau .

" DOKTOR ! DOKTOR BAEKHYUN ! TOLONG SAYA !!!! "

jerit Hawon dari dalam wad . Dia ingin berlari keluar dan mencari Baekhyun sendiri tetapi Jisung terlalu kuat mengenggam tangannya .

Dia hanya mampu menekan butang merah yang tersedih sahaja

" DOKTOR ! TOLONG JISUNG !! "

🕑🕜🕐

Hawon tidak berhenti-henti berdoa agar Jisung kembali kepada keadaan asal . Kepada Jisung yang dulu .

" Maafkan noona , sayang ... Maafkan noona . Noona tak mampu jaga Jisung "

Baru sahaja dia tadi dia menelefon Puan Park dan mereka dalam perjalanan pulang .

" Hawon "

Doktor Baekhyun keluar dan menuju ke arah Hawon . Hawon berdiri dan mendapatkan Baekhyun .

" macamana dengan Jisung ? "

" dia dah sedar.. "

Syukur ! Hati Hawon menjerit kuat .

" tapi Jisung... "

Sambung Baekhyun pula . Hawon tersentak .

" tapi apa ? "

" Dia amnesia . "

" apa ? "

Hawon bagai ingin pengsan apabila mendengar ayat Baekhyun itu .

" Dia dilanggar kuat oleh sebuah kereta dan terhempas di hadapan kereta tu . Kepala dia cedera parah tapi dia kuat , that's why dia masih mampu hidup.  Tapi bila dia sedar, dia hilang ingatan . Jisung tak mampu nak ingat apa-apa lagi .. "

Jelas Baekhyun . Hawon jatuh terduduk tetapi sempat ditangkap Baekhyun .

" dia dah tak mampu nak ingat saya lagi ? "

Baekhyun terdiam . Tidak tahu ingin mengangguk atau menggeleng .

" tak.. Jisung tetap kena ingat saya.. "

" Hawon.. Sabar . Kecederaan Jisung ni tidak kekal "

" tapi saya bakal berkahwin hujung minggu ni ! Saya nak luahkan perasaan saya pada Jisung dulu ! Saya nak dia tahu perasaan saya ! Saya nak dia tahu yang saya cintakan dia ! "

Hawon memeluk Baekhyun dan menangis dibahunya .

" Jisung-ah... "

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 24, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Waktu Yang Salah 잘못된 시간 | park jisungWhere stories live. Discover now