Selam gençler. Ben cringe meslek liseli. Öncellikle hepinizin bayramını kutlarım ailenizle, sevdiklerinizle nice kavurmalı mutlu bayramlara.
Evet bugün ülkemizde kadınlara verilen değerden bahsedicem. Gerçekten çok değer veriliyor ya.
Mesela ilk olarak kadınlar kısa bir şey giydiğinde yapılan yorumlara bakalım. Genelde orospu, yollu kaşar, "biri şunu sikse de rahatlasa" vb. şeyler. Bunu diyen erkekler kendi ananıza bacınıza laf atılsa çıldırırsınız. Onlar birilerinin anası bacısı değil mi aq. Onlar uzaylı mı ? Onlara laf atmaya ne hakkınız var.
Ve bu yorumları bazen kadınlar da yapıyor. Sizin hemcinslerinize destek olmanız gerekirken onları aşağlıyorsunuz. Cidden yazık.
Mesela diyelim bir kadın evli bir erkekle beraber olunca kadına yuva yıkan, yuva yıkanın yuvası olmaz deniliyor. Neden erkeğe bir şey demiyorsunuz ? Sonuçta o erkekte onunla birlikte olmuş. Tek suç kadının mı ? Bu konularda iki tarafta suçlu. İki tarafı da suçlamanız gerekirken sadece kadınlar suçlanıyor.
Bu konunun bir benzeri evlilik dışı çocuk yapmak. Bu konuda da kadınlar suçlanıyor. İki tarafın da suçlanması gerekirken.
Mesela ülkemizde örnek olarak verebileceğim Şeyma - Acun çifti var. Şeyma'yı bende sevmiyorum ama herkes kadın için yuva yıkan , evlilik dışı çocuk yapmış bilmem ne diyor. Bu olayda tek suçlu Şeyma mı ? Acun'nun hiç mi suçu yok ? Şeyma tek başına yaptı sanki bu çocuğu. Acun'u suçlayan çok az bir kesim gördüm. Cidden yazık. Tüm suçu bir kadına yıkmanız. Şeyma'yı her ne kadar sevmesem de bu konuda onun için üzülüyorum.
Kadına şiddet olaylarında. "Kim bilir ne yaptı da dövdü", "Kocasıdır döver" böyle diyenler size söylüyorum. Hiç bir kadın şiddeti haketmez ne yapmış olursa olsun. Ben kadınları döven erkekleri anlamıyorum analayamıyorum. O kadın her gün senin çamaşırını, bulaşığını yıkıyo, çocuklarına bakıyo. Karşılığı bu mu ? Onu dövmek mi yani ? Cidden zavallısınız.
Gelelim türk dizilerine. Allah aşkına türk dizilerinde kadına değer veren kaç dizi var ? Bir elin parmağını geçmez. Genelde türk dizilerinde erkek kadının sahibiymiş gibi gösteriliyor. İzleyenler de "ayy ne kadar rommatikkkkk" "keşke benim de böyle sevgilim olsaa", aynen çok romantik. Mesela dizide kadınlara kısa elbise, etek, şort vb. şeyler giymesine izin verilmemesi, kadının erkekle arkadaşça bir şekilde görüşmesine izin verilmemesi. Bunları kıskançlık adı altında izlettiriyorlar.
Ya da "sen benimsin, bana aitsin" diyerek kıroluk yapmak. Böyle şeylere nasıl romantik diyorsunuz aklım almıyor.
Sonra diyorlar neden türk dizisi izlemiyorsun ? Bunları neden seyrediyim ki ? Bunları seyredeceğime boş duvarı izlerim daha iyi.
Şimdi de gelelim watty kitaplarına. Burası da türk dizilerinin dijital ortama yansımış hali. Aynı şeyler. Kadını mal gibi gösterme, tecavüzcüye aşık etme, zoraki evlilik, berdel, töre.
Bakın burada ki tüm kız arkadaşlarıma söylüyorum bunu.
Bu hayatta asla erkeğin eline bakan bir kadın olmayın, bir erkeğin size sahibiymiş gibi davranmasına izin vermeyin , ileride eşiniz sizi döverse susmayın hakkınızı arayın ve mutlaka okuyun asla okumayan bir birey olmayın, bir şekilde okuyun isterseniz dışarıdan okuyun ama yine de okuyun, asla "ben okumak istemiyorum, evlenmek istiyorum" demeyin ileride kafanızı taşlara vurursunuz.
Bu bölüm baya uzun oldu. Aslında değinmek istediğim daha çok şey var bu konu hakkında ama saatler sürer.
Hepinize tekrardan iyi bayramlar.
Neyse gençler. Benden bu kadar. Hadi Allah'a emanet 🌹🌹