Part 7

1.4K 37 0
                                    

Kim dn Pekae duduk di dpan Villa, sprti biasa, kbiasaan pie mngintip dr balik tirai jndela.
Kim: (glendotan di tangan kk spupunya) Pim.. aku ingin main ke London.. Aom Shusar juga main2 ksana..Spa tau aku bisa ktmu dia di sana..
Pie: (yg mndngr ucpan kim mngerutkan kening) Ish! Mnjijikkan kimhan! Bad Tom sprtimu manja2an!! Ish!! (pie ngomel2 dlm hati)
Pekae: (trsnyum smbil mnarik hidung kim) Km hrus smbuh dl, baru bisa ke London..
Pie: (melotot) Arghhh!! Dia main tarik2 hidung pula.. gatel skali ini prempuan!! Minta di garuk apa!!? 😣 (batin pie)
Kim: (manyun) Papi Mami sllu mlarangku ksana.. alasannya nanti lah.. besok lah.. jauh lah.. khawatir lah.. pdhl kan disana ada km..(mmsng wajah imut smbil mndkatkan wjahnya ke pekae)
Pekae: (trsenyum mlihat klakuan adik spupunya) Aku jg tdk mau mnemanimu sat km k London 😝 (ikut mndkatkan wjahnya pd kim)
Pie: (melotot, prasaanya sdh tdk bisa trkontrol, pie langsng kluar mnghmpri Kim dn Pekae lalu mnarik tngan kim) Ayo makan!! (Mnatap kim smbil mlotot)
KimPeake: (saling pandang, lalu pekae mnganggukan kplanya) Sana makan dl..(mngelus rambut kim)
Pie: (makin gereget sma pekae yg mnyntuh kim seenaknya) "Plak" (tngan pekae ditepuk pie) Jgn genit2!! (Mnatap pekae sinis)
Pekae: (mnarik tngannya dn mnahan tawanya)
Kim: (mngerutkan kening) Pie.. jgn kasar2 pdnya..! Dia itu kan..
Pie: (lngsng mnarik kim brdiri) Ck! Jgn bnyk ngomong! Ayo makan dl! Aku jg tdk mau tau prmpuan ini siapa.. genit!! 😒
Kim: (pasrah dn brdiri) Ayo makan brsama..
Pie: (langsng mnarik kim sblm smpat pekae mnjwabnya) Aku bilang cepat ya cepat!!
Pekae: (mnggeleng2 kpla mlihat kcmburuan Pie) Aku kerjain km pie.. enak sja bilang aku prempuan genit! Hehe
Pie: (mnekan bahu kim sdikit kasar untuk duduk di kursi meja makan) Duduk!!
Kim: (mnatap pie) Pie.. km knp? Km kesal ya?? cemburu yaa?? 😁
Pie: (mmsng wjh judes) Jgn bnyk tanya!
Kim: (mngangkat bahunya lalu mlihat isi meja makan) Loh.. mana makannya? Ktanya suruh makan?
Pie: (psang wjah cuek) Bru mau aku masakin!!
Kim: (trsnyum) Ya sudh aku mnmani Pim dl di dpan..(hndak bngun dr duduk)
Pie: (kmbali mnekan pundak kim) Disini sj!! Tmni aku masak! Brani km kluar! Nih Piso!! (Mngacungkan pisau dapur)
Kim: 😯

Pie sudh slesai mmasak dn kim hnya duduk mnunggu pie, sdgkn pekae nntn TV.
Pie: (mngambilkan nasi dn lauk untuk kim) Mkan dl..(smbil trsnyum, sprtinya pie snang krna kim nurut printahnya untuk mnunggunya mmsak)
Kim: (mmblas snyuman Pie) Istri yg baik 😊 (mmsng wajah polos)
Pie: (ntah knapa dia malah trsnyum sat kim brkata sprti itu) Ayo makan jgn bnyk gombal..(mnyimpan piring pnuh mknn di dpan kim)
Pekae: (dtang ke dapur dn langsung duduk disblah kim) Sini hensem.. aku suapin ya 😀 (langsng mnggeser piring diantra Kim dn Pekae)
Pie: (mlirik pekae dgn tatapan sinis) Prmpuan gatal ini bnar2 mnyebalkaan!! 😣 (batin pie)
Kim: (brbisik) Pim km jgn mmbngunkan macan tidur..(khawatir pie akan mlakukan hal yg tdk2 pd pekae)
Pekae: (mngedipkan mata pd kim)
Pie: (mmicingkan matanya pd pekae) Rsnya aku ingin mmbrinya plajaran lbh dr yg kulakukan pd tave 😣 (btin pie)
Kim: (mlirik pie yg trlihat jelas sdg emosi)
Pekae: (mndktkan sndok pnuh mknn pd kim) Ayo hensem.. Aaaaa...
Pie: (langsung mnutup mulut kim) Biar aku yg suapi dia..! Sini!! Km mkn sj.. ambil mknnmu sndiri..(duduk dismping kim dn mnarik piring mkanan kim)
Pekae: (mnahah snyumannya)
Kim: (mesam-mesem mlihat kcmburuan pie yg tdk bisa ditutupi pd pekae) Pie.. jgn marah2.. Pim ini...
Pie: (mnyodorkan mknn ddpan mlut kim) Kalo mkan jgn smbil ngomong.. Ayo makan dl..(smbil mlirik pekae snyam snyum mlihat kim) Hey gatel.. km tdk makan.. makan sana.. nasib baik aku msak bnyak, jd km jg bsa mkan dn tdk klaparan!!
Kim: (mngunyah makann smbil mlihat pie dn pekae) Ash.. bodo amat akh.. perang perang deh.. Pim pasti sngaja..(batin kim)
Pie: (sudh mnyodorkan mkann di dpan mulut kim smbil mnunggu kim mnelan mkann) Lagi.. telan dl mknnnya..
Kim: (mnelan mknnan dn mlahap mknn yg sdh mnunggu di dpan mlutnya)
Pie: (trnyum) Pinter.. (smbil mnepuk2 rambut kim)
Kim: (mlirik pie) Dia prhatian sekali kl cmburu bgini hehe (batin kim)
Pekae: (mngambil air minum) Nih hensem minum dulu.. pasti km keseretan kalo makan mknn dr org yg suka marah2..(mlirik pie)
Kim: (mlirik pekae) Pim..
Pekae: (nyengir pd kim) Mmng benarkan..? Ayo minum dulu..
Pie: (bnar2 geram) Ya Tuhan!! Aku ingin sekali mrobek mulut prmpuan ini 😣

BAD GIRL Vs BAD TOM (End ✔)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang