Prolog

32 2 0
                                    

Bzzzz....

Bzzzzz....

Aduh!!!....

The hell! Sakitnya kepala aku!!!

Jeritnya dalam hati sambil memegang kepalanya yang berdenyut.

"Host...okeykah?"

Soal suara robot namun kedengaran amat comel seperti chipmunks itu.

"Okey apa?! Sakit tahu kepala saya! Kau dah janji aku tak akan mati macam tu lagi! Tapi kenapa last2 aku kena bunuh juga?!"

Dia betul2 bengang sekarang. Sebab dah 3 kali dia menjalankan misinya setelah dia terikat dengan system ini dan setiap kali itu jugalah dia akan mati dengan tragis sekali!.

Kalau misi pertama dia dibelasah sehingga mati! Even dia ini ialah perempuan! Dasar tak berperikemanusiaan!.

Misi kedua pula dia ditolak ke bangunan dan mati dengan tragis sekali disebabkan dia tak tersengaja tertolak female lead kat misinya itu. Dah tu dia tak sengaja! Tanpa kesian padanya terus dia ditolak dan kebetulan ketika itu dia berdiri di penghujung beranda dan apalagi hilang imbanganlah terus dia. Dah tu tiada lagi yang nak tolong tarik dia! The fuck?!!!.

Misi ketiga pula iaitu yang baru diselesaikannya tadi dia telah ditikam kerana mencuba menjadi heroin menyelamatkan lelaki yang disukainya iaitu male lead sama!.

Yang buat dia bengang tahap nak bunuh orang ni bila dia mati kerana male lead!.

What the fuck?! Kau ingat kau watak utama kau bolehlah suka hati nak bagi aku mati dengan tragik sekali! Aku tahulah aku bukan female lead onichan!! Tapi aku pun bernyawa juga tahu biarpun aku cuma menumpang badan orang lain! Dah tu setiap misi dia pasti akan memegang watak yang mempunyai perasaan kat male lead sama sehinggakan sudah mencapai tahap obsess dan berani mati demi cintanya yang bertepuk sebelah tangan...😒😒

Kalau dia diberi peluang untuk OOC pasti dia dah bunuh male lead setiap kali dia akan menjalankan misinya!.

"...host...watak utama tak boleh mati kalau tak balance world tempat host berada tu akan mengalami kekacauan!"

System 011 ataupun dipanggi xiao Bai oleh hostnya cepat-cepat mengingatkan hostnya. Dia pun tak tahu juga kenapa hostnya akan mati dengan tragik disetiap misi yang dilakukannya padahal dia dah pastikan setiap plot yang dia pilih untuk misi host barunya senang2 saja! Dan tak adapun mati dengan tragik dalam plot yang dia pilih! Sebab dia tahu hostnya ini nampak saja dingin dan berhati ais namun....dia amat takutkan  kesakitan!.

"Ah! Aku benci semua watak utama!!!" Jeritnya lagi tak puas hati.

Xiao Bao pula mendiamkan diri selepas itu kerana hostnya mula menyumpah-nyumpah.

Setelah lama masa berlalu di void itu dan hostnya pun sudah tenang tidak lagi marah barulah dia bersuara.

"Host. Misi host semuanya completed"

"Ah? Tapi saya tak dapat Male lead tak guna tu punya hati?"

Hairan dia. Sebab setahu dia pasti akan ada satu misi yang dia tidak dapat selesaikan iaitu mengambil hati male lead sama!.

The fuck?! Macam dia mahu!. (Author: Sbab tu hati ml kau tak dapat!!)

"System atasan dah beri kelonggaran kat boss untuk tak perlu lagi ambil hati male lead. Cuma host perlu jalankan main mission yang lagi susah dari misi menangkap hati Male lead...."

"Lagi susah?! Tak naklah aku! Nanti lagi teruk aku mati."

Potongnya sebelum Xiao Bao menghabiskan kata-katanya.

Mahu sahaja system yang berbadan seperti bola itu menjulingkan matanya.

"Host kali ini hanya perlu tunaikan permintaan tubuh yang akan host masuki disetiap misi yang host lakukan. Disebabkan host gagal dalam ujian sebanyak tiga kali dalam menangkap hati main lead sama. Jadi pihak atasan memberi kelonggaran kat host untuk tunaikan saja permintaan mereka, host tak perlu lagi fokus kat watak utama dalam misi host selepas ini. Tapi misi host akan bertambah banyak dan bergantung kat setiap permintaan mereka dan perkara yang mereka sesali dan mahu host perbaiki untuk mereka...dan bla..bla..."

Panjang lebar systemnya memberi penerangan. Dia pula dengar memang dengar dan sedang menganalisis apa yang diberitahu oleh Xiao Bao.

"Baiklah saya terima. Hurm...kalau macam tu hantar saya kat misi seterusnya"

Arahnya dengan bersemangat sekali. Sebab dia yakin 100% benda yang disesali oleh pemilik tubuh yang akan dimasukinya nanti pasti berkaitan balas dendam!. Ah...part balas dendam tu dia suka! Part jatuh-jatuh cinta tu??....hurm....setelah dia merasai pengkhianatan dari orang yang dicintainya tak mungkin dia nak percayakan cinta lagi!.

"Baiklah host. Dalam kiraan 10 host akan dihantar ke misi seterusnya...1"

"...2....3...4...5....6....7....8...9....10... semoga berjaya host!"

Sorak Xiao Bao dia merasakan dirinya seperti disedut kat dalam lubang kecil dan gelap!

System: The Hell With The 'Crush'!Where stories live. Discover now