9

145 1 0
                                    

ZULHAFIZ mundar-mandir diluar bilik operasi sudah 2 jam mereka diluar. Ketika dia sedang bertugas dia mendapat panggilan daripada adiknya, Zulin. Zulin menyuruhnya datang ke hospital kerana ibunya pengsan. Mendengar esakkan Zulin di talian dia terus memandu dengan cepat ke hospital. Sampai di hospital Zulin terus menangis dan memberitahu apa yang terjadi. Sungguh mereka tidak tahu ibunya ada stomach ulcer mereka selama ini ingat ibunya sering gastric.

Jururawat berlari keluar masuk dan membawa paket darah. Kak Meemah datang sambil memberikan dua cawan milo panas kepada 2 beradik itu.

"Nah Zulin ambil lah milo ni lagi satu berikan kepada pemuda itu." Zulin menyambut.

"Terima kasih Kak Meemah buat susah je, kenalkan ni abang Zulin, Zulhafiz. Abang ni jururawat yang tolong Zulin isi borang tadi." Zulhafiz menoleh dan terkejut begitu juga Kak Meemah.

"Eh Encik, kita jumpa lagi."

"Panggil saja Hafiz. Lama lagi ke pembedahan mama, Kak Memah?" Kak Meemah mengangguk. Zulin pelik macam mana abangnya boleh mengenal Kak Meemah akan dia tanya nanti.

"Kak Meemah pun tak pasti insyallah semua akan ok. Kak Meemah pergi dulu nya sebab ada rounding." Kak Meemah meminta diri sambil menggosok belakang Zulin memberi sedikit kekuatan.

"Zulin tunggu ya, abang nak pergi solat dulu."

ZALIKA menggosok tengkuk nya akhirnya selesai sudah pembedahan Datin Maria

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

ZALIKA menggosok tengkuk nya akhirnya selesai sudah pembedahan Datin Maria. Ternyata stomach ulcer Datin Maria sudah pun bocor jadi terpaksa dia mengikat blood vessel yang bocor dan membersihkan ulcer yang masih terlekat di perut.

"That was the longest stomach ulcer operation I have been in." Asyln berkata. Doktor Zalika tersenyum.

"Macam mana kalau you kene buat operasi selama lebih daripada 14 jam?" Zalika menyoal sambil tersenyum.

"Tak sanggup I Doktor Zalika, I bukan superwoman macam you. Tadi bila I tengok darah banyak yang keluar je I da macam terfikir macam mana you nak selamatkan tapi you are always positive." Aslyn memuji dia sudah bekerja dengan ramai doktor tapi untuk jumpa doktor seperti Zalika memang sukar. Bersungguh-sungguh menyelamatkan walaupun dari awal sudah teruk.

"I masih seorang manusia yang diberikan kebolehan dan kepercayaan untuk merawat dan menyelamatkan manusia lain. Tapi semua ini pun datang dari Allah s.w.t. semua ini sudah tertulis. Ada masanya I pun gagal menyelamatkan." Aslyn mengangguk.

Mereka membuka glove dan sarung kepala sambil mencuci tangan.

"Jom la kesian Zulin mesti dia risau kita lama da 3 jam kita kat dalam ni. Halim nanti hantarkan Datin Maria ke wad nya. Nanti dalam masa satu jam saya akan periksa dia." Mereka melangkah keluar.

" Mereka melangkah keluar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Cinta Dalam DoaWhere stories live. Discover now