Minsoo pov
Aku mengelap meja yang di tinggalkan oleh pelanggan yang baru selesai makan.
"Hoi Minsoo basuh pinggan cepat"arah Yuna dengan muka garang.
"Nae nanti saya buat "jawab aku dengan sopan.
"Aku suruh kau buat sekaranglah kau jangan nak makan gaji buta boleh tak? Aku report dekat boss nanti"
Aku menunduk lalu pergi ke belakang dapur dan membasuh pinggan yang berlambak.
Apalah nasib hidupku sering di buli dengan rakan sekerja ku, tapi demi mencari rezeki untuk aku masuk U bulan depan aku gagahkan diri aku.
"Basuh tu elok-eloklah perempuan jangan terhegeh-hegeh banyak benda nak dibuat"ujar Yuna sempat dia memijak kakiku sebelum beredar, keluhan besarr aku lepaskan. Inilah hidup aku sering dibuli,aku harap masa U aku tak dibuli jugak.
≪ Skip ≫
Aku berjalan dengan riang di kawasan Sungai Han pada waktu malam sebaik habis kerja.
"Kan best kalau appa dengan omma ada hidup aku mesti bahagia"
"tolong! tolong! tolong! tolong!"jerit seseorang aku segera melihat ke dalam air sungai ada seseorang lemas.
Aku segera terjun ke dalam sungai tersebut untuk selamatkan dia mujur jugak aku mahir berenang.Sebaik sahaja aku berjaya menyelamatkan dia aku membaringkan dia.
"Encik bangun encik encik"ujarku menggoyangkan badan dia namun tak ada respon.
"Haish sebab terpaksa je aku buat ni"ujarku lalu membuat Cpr ke atas lelaki tadi.
"uhuk uhuk uhuk"dia terbatuk air.
"Encik tak apa-apa ke? "soalku.
"Jangjun~ya"jerit dua orang lelaki .
"Asal ni? apa dah jadi? "soal lelaki berambut pink.
"Encik ni tadi lemas jadi saya selamatkan dia,encik berdua kena bawak dia cepat ke hospital sebab keadaan dia lemah ni,saya balik dulu sebab saya ada hal"ujarku lalu bergegas beredar kerana aku terlupa aku kena belikan ubat untuk nenek ku.
"Eh Cik tunggu dulu"jeritnya namun tak aku endahkan kerana aku ingin cepat pergi ke farmasi.
End Minsoo pov
Hospital Seoul
Jangjun membuka perlahan-lahan matanya. Dia memandang sekeliling dia berwarna putih.
"Hah Jangjun mujur kau dah sedar kau nak air ke? "soal Jibeom dan Jangjun menggangukkan kepalanya.
Jibeom menghulurkan cawan berisi air kosong.
"Apa dah jadi ni? Kenapa aku dekat hospital ni? "soal Jangjun dengan wajah keliru.
"Kaulah tadi beria sangat nak ambik cincin yang kau baling dalam sungai sampai kau termasuk dalam sungai nasib ada orang selamatkan kau kalau tak arwah terus kau"bebel Jibeom.
"Siapa selamatkan aku? "
"Budak perempuan weh terkejut jugak aku dengan Joochan tadi perempuan selamatkan kau tak macho siak kau ni"
"Bwo perempuan?mana dia? Joochan pun mana? "
"Perempuan tu tergesa-gesa nak balik jadi tak sempat nak cakap apa,humph Joochan kena baliklah ada orang sudah bebel suruh dia balik"jawab Jibeom.
"Oh tak apalah terima kasih lah sudi teman aku, nanti aku belanja makan ya"
"Yalah sama-sama nah simpan gelang ni perempuan tadi tercicir mana tahu kot jodoh korang boleh jumpa lagi"Jibeom memeberikan gelang kepada Jangjun.
TBC..........
Again ff Golden Child 😇 hope korang sukalah ya.
YOU ARE READING
❮ C ❯Love Story ᎒ Lee Jangjun
FanfictionLee Jangjun merupakan pelajar popular dek kekacakkan muka dia. Namun dia menjadi dingin dan sombong dengan perempuan setelah cintanya di tolak oleh Yura crush dia. Minsoo merupakan pelajar junior yang nerd yang jugak tak sengaja jatuh cinta dengan...