11

203 29 13
                                    

Minsoo berjalan di koridor tingkat dua untuk turun ke bawah.

"Minsoo ya hati-hati"jerit satu belum sempat Minsoo nak menoleh dia ditolak lalu dia dan orang tersebut berguling.

Chupp

Tanpa sengaja lelaki tersebut tercium Minsoo akibat tergolek dalam pelukkan.

Mata Minsoo membulat apabila orang tersebut ialah Jangjun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mata Minsoo membulat apabila orang tersebut ialah Jangjun. Habis merah muka dia memerah.

Segera Jangjun berdiri dia menggosok tengguknya.

"Tu ada pasu nak jatuhkan jadi aku selamatkan kau"jawab Jangjun.

"Oh terima kasih sebab tolong saya"ucap Minsoo. Jangjun menghulurkan tanganya ke arah Minsoo.

"Mari aku tolong bangunkan kau"

Perlahan-lahan Minsoo menyambut huluran tangan Jangjun.

"Terima kasih sangat-sangat kalau awak tak ada tadi mesti saya dah mati dah kot tadi"

"Eh cermin mata awak jatuhlah"tegur Jangjun lalu Minsoo meraba matanya ternyata cermin matanya terjatuh.

Jangjun mencari cermin mata Minsoo sebaik jumpa Jangjun mengambilnya.

"Cermin mata awak retak sikit Minsoo, tapi awak lagi cantik kalau tak pakai cermin mata ni"ujar Jangjun.

"Tak apa retak sikit je tu dekat rumah ada satu"kata Minsoo dia memakai cermin matanya.

"Saya puji betul ni, btw kita pernah berjumpa ke sebelum ni selain di kolej? "soal Jangjun.

"Hah??? Tak ada tak ada"jawab Minsoo gelabah.

"Hurm tak apalah saya salah orang kot dah jom saya hantar balik"ajak Jangjun.

Dari jauh ada seseorang memerhati gelagat mereka. Hatinya sungguh terbakar melihat kemesraan Minsoo dengan Jangjun.

"Shit gagal lagi"carutnya.




















Rumah Jangjun

Kejadian dimana dia tercium Minsoo berputar di mindanya.

"Kenapa bibir dia macam sama dengan perempuan yang tolong aku hari tu? Adakah dia perempuan tu? "soal Jangjun memandang gelang orang yang selamatkan dia.

"Aik jauh termenungnya"tegur Seungmin.

"Tak adalah aku masih tertanya siapa perempuan misteri yang selamatkan aku tu"

"Ada jodoh kau akan jumpa dia jugak nanti jangan risau"kata Seungmin menepuk bahu Jangjun.















Keesokannya

"Yah Minsoo kau dah kenapa? Asal gelabah semacam je? Ada benda kau nak story dengan aku ke? "soal Soo Ah.

"Weh aku takut sebenarnya, kalau kau nak tahu aku dulu pernah selamatkan Jangjun dari lemas kat Sungai Han"cerita Minsoo.

"Mwo??? Asal kau tak pernah cerita pun dekat aku,then asal Jangjun tak tahu kau selamatkan dia? "

"Aku nak cerita tapi lupa huhuhuhuhu dia tak cam aku sebab time tu dia mana sedar"jawab Minsoo.

"Pulak dah,asal kau tak cerita dekat dia je? "soal Soo Ah dan Minsoo mengelengkan kepala dengan laju.

Splash

Ada orang menyimbah air ke arah muka Minsoo. Soo Ah dan Minsoo terkejut dengan apa terjadi.

"Hoi perempuan kau tak reti nak sedar diri ke? Kau tu nerd tahu tak, asal terhegeh hegeh nak si Jangjun hah? "marah Hyunji dia menendang kerusi yang di duduki.

"Kau asal eh perempuan,semak je kerja tak suka eh tengok orang bahagia"tegur Soo Ah dengan wajah menyampah.

"Kau dia aku tak ada urusan dengan kau"kata Minsoo lalu Jennie menolak Soo Ah sampai jatuh.

"Kau ni asak eh berkasar sangat tu kawan aku yang kau tolak tu,aku dah cuba elakkan diri dari Jangjun tapi tak boleh aku nak buat macam mana"tengking Minsoo kesabarannya sudah mencapai tahap maksimum.

"Wah kau nerd pandai eh melawan nak kena ya"lalu Hyunji nak menampar wajah Minsoo namun satu tangan menahan tangannya.


Pang

Satu penampar hinggap dekat muka Hyunji.

"Kau jangan nak melampau sangat boleh tak? Fikir hebat ke tampar orang macam tu? "

"Jangjun dia yang mulakan dulu lah"kata Hyunji.

"Dah tak payah nak menipu aku dengan Tag dari tadi perhatikan korang berdua nak menipu pulak kau ya"kata Jangjuj dia menuju ke arah Minsoo jaketnya dipakai kan pada badan Minsoo.

"Dah kau jangan sedih tak perlu layan perempuan tu dia gila"jawab Jangjun dia menarik tangan Minsoo.

"Lagi sekali kau cari pasal dengan Minsoo aku akan pastikan kau berambus dari Universiti ni ingat eh"Jangjun memberi amaran pada Hyunji.


















































Tbc...........

❮ C ❯Love Story ᎒ Lee JangjunWhere stories live. Discover now