06

201 30 24
                                    

Minsoo Pov

Aku, Soo Ah dan Bomin melabukan punggung dibawah pokok besar yang terdapat dekat taman universiti kami.

"Weh korang jom kita join percutian dekat Busan nak? Anjuran club pelancongan? Kita kan baru 2 bulan dekat U apa salahnya kita join aktiviti ini"ujar Bomin teruja.

"Weh korang jom kita join percutian dekat Busan nak? Anjuran club pelancongan? Kita kan baru 2 bulan dekat U apa salahnya kita join aktiviti ini"ujar Bomin teruja

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau teruja tak perlu kenyit mata hanot fikir aku tergoda? Sorry i have Tag and i setia ok"jawab Soo Ah dia mengflip rambut dia.

"Bila percutian tu? Aku kena tengok jadual aku supaya senang nak mintak cuti"kataku.

"Hujung bulan ni kalau tak pergi rugilah senior Jangjun pergi tahu tak? "hasut Bomin.

"Se..........se....ni...our Jan..... Jang......jun"

"Halamak kau ni tak perlulah tergagap pergi jerlah jom kalau kau tak pergi takkan aku nak sebilik dengan Bomin pulak tak kesian ke kat aku? "pujuk Soo Ah.

"Yalah aku pergi dah jom balik aku kena pergi kerja ni"ujarku lalu ki semua bangun dan balik ke haluan masing-masing.

End Minsoo Pov





No one pov

Jangjun merenung ke semua cup cake yang dia terima dari secret admire dia.

"Jangjun kenapa tenung cup cakes tu? Nak bagi aku ke? "soal Jaehyun.

"Eh kan aku dah bagi coklat tadi dengan gula-gula takkan cup cake pun kau nak sebat? "marah Jangjun.

"Alah kau tahulah Jibeom tu dia suka ambik aku punya barang bencilah"

"Yalah ambiklah cup cake ni dah shuh main jauh-jauh"halau Jangjun.

"Yah Jibeom sini kejap aku nak tanya kau something ni"panggil Jangjun.

"Apa dia? Kau ni aku nak makan pun tak senang"

"Kau cam tak perempuan yang selamatkan aku? "

"Tak ,sebab perempuan tu dah kelam kabut nak balik jadi aku tak ingatlah muka dia"jawab Jibeom.

"Okay tak apalah"

Jangjun nenggosok bawak dagunya dia mengeluarkan gelang milik perempuan yang selamatkan dia.

"Siapa kau sebabnya aku terhutang budi dengan kau, and aku rasa bibir kau yang perisa anggur tu"ujar Jangjun sambil tersenyum.

Macam miang je anak orang ni ( ̄▽ ̄)






≪ Skip ≫

Aktiviti Percutian

Semua pelajar yang mengikuti lawatan ke Busan berbaris di hadapan pintu utama universiti.

"Adumak nerd macam korang pun nak semak jugak ke join lawatan ni? "ujar Hyunji dia menyepak beg Minsoo dan Soo Ah.

"Yah tolong jangan biadab suka hati kamilah nak join, kami bayar okay nak pergi lawatan ni"kata Soo Ah dia mengambil beg dia namun ada tangan lain terlebih dahulu mengambil beg dia.

"Kamu kalau tak suka nerd join lawatan ni tak perlu ejek or hina dorang sebab dia manusia"sampuk Tag dia menyerahkan beg Soo Ah.

"Gomawo senior"ucap Soo Ah malu-malu kucing.

"Kau perempuan bawak beg aku ni"arah Jangjun dia menyerahkan beg galas dia pada aku.

"Yah janganlah baling macam tu terkejut saya"kataku menggedong begnya.

"Dah duduk je sebelah aku palliwa"arah dia sambil menepuk kerusi di sebelah dia.

"Tapi Soo Ah macam mana? Kesian dia sorang-sorang Bomin tak datang hari ni"

"Tak apa dia boleh duduk dengan aku "ujar Tag.

"Eh tak apa-apa senior saya boleh duduk dengan geng yang lain"tolak Soo Ah.

"So okay saya okay je,dah jom duduk dekat belakang"ajak Tag sebelum Soo Ah pergi dia sempat memberi thumb ups pada aku.

"Weh aku lapar kau tak ada makanan ke? "rungut Jangjun.

"Saya ada sandwich je nak ke? "soalku dengan polos.

"Nak suapkan aku"arah dia aku pun redha jerlah walaupun hati dah berdebar.

Namun dalam diam Hyunji meregus geram dia.

"Weh korang aku ada plan nak kenakan budak nerd tu sakit siak hati aku tengok dia bermesra dengan Jangjun"kata Hyunji pada kawan-kawan dia.

"Apa dia? Aku pun meluat jugak tengok dia tergedik gedik"ujar Surin.

Hyunji tersenyum sinis sebelum dia membisikkan sesuatu pada Surin.
























Tbc

❮ C ❯Love Story ᎒ Lee JangjunWhere stories live. Discover now