09

195 30 33
                                    

Ditaman Universiti

"Hahahahahaha padan muka kau Bomin main-main lagi dalam kelas prof L dah tak memasal kena halau dari kelas hahahahahaha sian dia"ejak Minsoo.

"Sejak bila pulak kau dah pandai ejek aku ni hah? "soal Bomin tak puas hati.

"Sejak aku kenal Soo Ah lah hahahahahaha marah pulak dia rilek aku gurau je"jawab Minsoo.

"Alah Bomin ni koyak pulak"Soo Ah menepuk bahunya.

"Hoi nerd"panggil seseorang.

"Kau lagi minah senget? "ujar Soo Ah dengan nada menyampah.

"Kau boleh tak jangan nak dekati Jangjun kau tahu Jangjun tu aku punyalah please jangan nak menggatal sangat"ujar Hyunji.

"Sorry saya tak boleh nak buat apa sebab saya dah cuba jauhkan diri saya dari dia but dia yang datang pada saya macam mana saya nak ela"ujar Minsoo dengan tenang.

"Wah nerd pandai kau menjawab eh nak makan penampar aku ke?"

"Yah kau suka nerdkan dia asal? Sekali dia ubah penampilan dia baru kau tahu dia cantik ke tidak"kata Bomin.

"Nerd jadi cantik???? Hahahahahahahaha weh lawak apa kau nak sampaikan ni encik Bomin?"Hyunji sudah ketawa.

"Dahlah blah perempuan semak doh tengok muka kau"kata Soo Ah.

"Fine aku blah, ingat eh Minsoo jauhkan diri kau dari Jangjun"kata Hyunji dia beredar meninggalkan Minsoo.

"Aku tak faham betul dengan yeoja tu asyik suruh Minsoo jauhkan diri dari Jangjun masalahnya Jangjun tu bukan suami dia pun over je lebih"bebel Bomin.

"Entahlah aku pun tak faham bukan aku nak pun"kata Minsoo dengan nada sedih.

Buk

Lembakan kertas dan buku diletakkan atas meja Minsoo.

"Tolong buatkan aku nota subjek ekonomi"arah Jangjuj dengan wajah serius.

"Yalah ada apa-apa lagi? "soal Minsoo.

"Sebelum tu pergi belikan aku air nescafe ais ya pastu kau datang sini then buat nota tu, no worry aku temankan kau ya"ujar Jangjun.

"Nae saya pergi dulu Bomin and Soo Ah korang pergilah dulu ya"kata Minsoo.

"Nae bye Minsoo jumpa esok"kata Soo Ah mereka berdua beredar meninggalkan Jangjun.

≪ Skip ≫


Minsoo tekun membuat nota ekonomi untuk Jangjun manakala Jangjun sudah tertidur.

Perlahan-lahan Minsoo mengusap rambut Jangjun dengan lembut.

"Kalau lah dia tahu itu adalah aku"ujar Minsoo perlahan dia segera menjauhkan tanganya apabila Jangjun mengeliat.

"Dah siap ke nota aku? Dah pukul berapa ni? "soal Jangjun diaenggosok matanya.

"Sikit je lagi no sekarang dah pukul 5:30 petang"jawab Minsoo.

Minsoo menyerahkan semula buku Jangjun.

"Dah siap dah saya balik dulu ya"ujar Minsoo dia menyimpan kesemua barangnya dalam beg.

Jangjunenarik beg Minsoo menyebabkan pergerakan Minsoo terhenti.

"Kau balik dengan siapa ni? Dah lewat petang"soal Jangjun.

"Sorang jerlah naik bas kan ada sekarang ni kenapa? "

"Dah aku hantar kau balik jangan banyak alasan kalau tak aku cepuk kau"ujar Jangjun dengan wajah garang.

"Yalah muka tak perlulah garang sangat"kata Minsoo dengan wajah mencebik.








≪ Skip ≫

Jangjun tersengih-sengih seorang diri dia sedang teringat dengan muka cebik Minsoo tadi.

"Amboi kau tersengih-sengih dah kenapa? Teringat dekat siapa tu? Dah lama tak tengok macam tu"tegur Jibeom dia memandang wajah Jangjun dengan sinis.

"Mana ada aku tersengih aku tergelak teringat dekat kucing aku berak dalam mangkuk"jawab Jangjun.

"Yalah tu entah-entah fikirkan Minsoo aku tengok dia rapat dengan junior tu"kata Tag dengan muka hanot.

"Mana ada mengarut aku nak suka dia"marah Jangjun Jibeom dan Tag memandang sesama sendiri sebelum mereka menggelengkan kepala.












Minsoo Pov

Aku memandang duit pemberian Jangjun tadi. Tak ku sangka dia akan bayar gaji aku untuk jadi maid sebulan dia.

Flashback

"Nanti dulu Minsoo aku ada benda nak bagi kau"ujar Jangjun.

"Nae, apa dia Jangjun?saya kena cepat halmeoni saya risau saya tu"

"Nah ambik sampul ada duit, jangam risau duit ni aku bayar kau as jadi maid aku sebulan, pasal kerja kau tu aku dah suruh Daeyeol Hyung kasi kau cuti tanpa gaji so kau jangan risau"Jangjunenghulurkan duit.

"Eh apa ni susah-susah je saya jadi maid sebab awak dah selamatlan nyawa saya"tolak Minsoo.

Jangjun melepaskan nafas kasar dia memnarik tangan Minsoo lalu sampul berisi duit diserahkan pada Minsoo.

"Ambik je duit tu aku ikhlas nak bagi aku tak kejam nak suruh kau kerja tanpa gaji"

"Nae terima kasih banyak-banyak Jangjun saya pergi dulu ya takut halmeoni risau, terima kasih banyak-banyak"ucapku lalu menunduk hormat.

End Flashback

"Hurm tak salah aku jadikan dia crush aku hehehehehehe"

"Minsoo kenapa tak tidur lagi tu? "tegur halmeoniku.

"Nae halmeoni Minsoo nak tidurlah ni"jawabku lalu menutup lampu tidur.














Tbc.........

❮ C ❯Love Story ᎒ Lee JangjunWhere stories live. Discover now