"aku dah bali-"" 'awal' sampai??" sindir Jiwoo sambil menekankan ayat 'awal' itu.
"lah, jan aa majok, lagipun appa aku ada hal nak bincang ngan aku tadi mm." Narae terus masuk ke dalam rumah tanpa memandang muka Haeun.
Jiwoo memandang Narae pelik.
"Oii, kau dah kenapa dah taknak pandang aku?? Jijik sangat ke aku ni sampai kau taknak tengok aku?? Hmm ok OK" Jiwoo terus jalan melimpasi Narae dan masuk ke dalam biliknya.
Narae mengeluh.
"aduhh merajuk lagi.... macam mana aku nak bagitau dia ni??"
.
.
.Jiwoo pov💜
Aku terus menghempaskan badanku ke katil empuk bucu bucu- eh melebih pulak.
Aku melihat jam yang berada di dinding itu.
Jam 5:17.
WEH WEH WEH WEH WEHHHHHHH AKU TERLUPA NAK TENGOK MV BTS NIHARI MV DORANG KELUAR GXMGDKGKDKDFSFJFSJ AKU TERLAMBAT 17 MINIT OH CHITTTT.
"Palli Jiwoo palliiii" aku membuka youtube dan terus menekan mv tersebut(?)
Tak lupa juga kepada armybomb kesayangan aku yang dah berkurun lamanya berada di almari...dah berhabuk kot sebab dah lama aku tak sentuh bende tuh hohoho
Aku terus teringatkan si Narae, hm nak bagitau dia ke tak??
Tak payahh....
Woahh kejamnye kau wahai hati, lagi kejam dari aku😂
Dengan itu aku pun mula melihat mv dorang.
"AAAAAAAKDJDKDNKDKDDKDDJ JIMIN HUHU KIOTNYEEEEEEE NSEMNYEEEE"
"WADUH2 TAEHYUNG...CURANG JAP HOHOHO"
Tetiba aku terdengar suara dari ruang tamu.
"HOII KAU AMBIK TAEHYUNG AKU, AKU TAK TERANGAK2 AMBIK KAU PUNYA JIMIN!!"
Ceh dia dengar rupanya.
"TAK HINGIN LAH AKU NAK AMBIK TAEHYUNG KAU BUEKK!!" kataku sambil menjelir lidah menghadap pintu.
Ya aku tau dia tak nampak. Dah lah nak sambung berfangirl sorang2.
End of Jiwoo pov❤
.
.
.Bangunan Mnet 🏢
"ok gaiss giliran korang lepas Twice okeyy?? So get ready."
"Naee" perempuan tersebut terus menutup pintu bilik khas itu.
"Aigoo memandangkan aku dah siap, aku nak tidur jap...kejutkan aku nanti wehh" dengan itu Taehyung pun mula melelapkan matanya.
Selalunya Suga yang tidur tapi nihari Taehyung..hmm pelik🤔
"Lusa dah nak fansign, tak sabarnya nak jumpa ARMY ehee" Jhope, tak sah kalau tak cakap pasal ARMY, dialah satu satunya member yang happy go lucky, dah namanya J harapan,
Jap apa kaitan?? K abaikan.
"Tu ah, aku pun rindu kat ARMY..." kata Jungkook sambil memeluk teddy bear yang berada di tangannya itu. Err celah mana teddy bear tuh datang??
Suga dari tadi hanya memerhati Jimin yang tengah sibuk bermain fonnya itu. Suga dengan tiba tiba tersenyum.
Mesti ada udang di sebalik mee ni.
Suga pun mula bersuara, "Tapikan, kita sayang ARMY banyak mana pun, kita tetap tak boleh jalinkan hubungan sulit dengan dorang."
Jimin yang leka bermain fonnya tadi terus terhenti apabila terdengar ayat yang dikatakan oleh Suga. Suga memandangnya sekilas.
"Betul bukan, Jimin ssi??" Suga sudah tersenyum kemenangan. Soalan yang diberikan oleh Suga sebentar tadi sangat susah baginya.
"Aik Jimin, kenapa tak jawab?? Ke ada-"
"Tapi semua manusia ada hati dan perasaan, takkan t-tak boleh b-bercinta??"
"Heh, dulu kau yang nak sangat jadi idol kan?? Sebelum kau jadi idol, kau takde baca ke peraturan2 sebelum jadi idol?? 'tak boleh menjalinkan hubungan sulit dengan siapa2 pun'....ingat tak??"
Ayat Suga telah membuatkan nafas Jimin naik turun, marahnya semakin membuak-buak...dalam hatinya ingin sahaja dia menumbuk Suga di sini tetapi dia masih lagi waras.
"Suga, Jimin, dah dah lah tu bergaduh..cepat bersiap, kita dah nak kena perform tak lama lagi ni, kajaaaa" Jin terus jalan sambil mengambil kotnya yang bersidai kat kerusi tersebut.
"korang berdua tercegat apa lagi kat situ, dah nak mula ni" dengan itu mereka berdua pun berjalan menuju ke arah pintu keluar diiringi dengan jungkook, jhope dan namjoon.
"huaaaa kora- ehh mana semua orang ni?? Napa tak kejut akuuuuuuuuuu"
.
.
."Jiwoo, meh aa duduk sini, aku ada benda nak bagitau kau ni."
"pe??"
"ok takpe..." dengan itu Narae pun mengeluarkan album bts yang baru dibeli olehnya itu.
Langkah Jiwoo terhenti apabila ternampak 'benda' yang menarik perhatiannya. Cepat2 Jiwoo berlari ke arah Narae yang sudah tersengih kemenangan hohoho
"ok ok, apa kau nak cakap ngan aku??"
"cam ni, aku ada berita baik ngan berita buruk. So, kau nak dengar yang mana dulu??"
"berita baik??" jawab Jiwoo sambil membelek-belek(?) album tersebut.
Ceh, ambil kesempatan dalam kesempitan ya hm-)
"berita baiknya, aku tak dapat pigi fansign bts, so....kau akan ganti tempat aku, fansign tuh dalam seminggu gitu.....nanti aku bagi jadual kat kau okeyy??"
Terlopong mulut Jiwoo apabila mendengar berita dari Narae.
"K-kau b-biar betul?? So a-aku jumpa b-bts?? In real life??" Narae mengangguk.
"Tapi berita buruknya, aku tak dapat nak temankan kau nanti sebab aku...err...."
"kau apa??"
"Aku terpaksa tinggal kat Jepun selama sebulan."
"WHAT??!!"
TBC
.
.
.
💌fansign💌Maap ya gais sebab aku tertidur semalam so aku terlupa nak publish huhu mian again:") btw thanks sebab sanggup baca penpik aku ni heh🙂 jangan lupa votement ya gaiss✨ borahae💜
YOU ARE READING
⌜𝐨𝐧 𝐠𝐨𝐢𝐧𝐠⌟ Fansign -PJM-
FanfictionMengisahkan tentang seorang Idol dan peminatnya yang saling menyukai antara satu sama lain. Ye aku tau simple je sinopsis aku") • • • Start: 13 September 2019 End: cσvєr вч: @kkєunαm