10- blacklist

55 6 0
                                    

Herin pov (setelah sekian lama🌚)

Mata aku melirik ke arah luar tingkap, hujan gaiss.

Harini aku langsung tak bukak fon atas sebab berita pasal rumor dating si Jimin ngan budak Jiwoo tu eiiii benci pulak aku.

Segera aku mengambil fon aku, aku terpaksa bukak sebab di situ je yang ada update apa2 pasal bts like event or else(?)

"nampaknya harini bts takde event, baik aku tatap muka Jimin oppa hahaha"

.

.

.

'do your thang, do your thang with me now, tell me now yeah yeah yeah yeah~'

"haa ada apa kau call aku ni Minji??"

"kau kat mana sekarang ni?? Kenapa tak datang sini??"

"aku kat rumah lah, bukannya ada event pun so aku tidurlah."

"apa kau merepek ni siaa sekarang bts kat Seoul tengah perform lagu baru dorang kat sbs inkigayo wehh, selalunya kau yang datang duluan, ini tak aduii"

"WHUTT?!"segera aku bangun dari sofa tersebut, gambar Jimin di tanganku aku letak di tepi sofa,

Uwow tak sangka aku boleh ketinggalan satu event bts ha ha.

"serius ahh dorang tengah perform?? Nape aku tak dapat noti pasal event dorang??"

"aku taktaulah beb, aku rasa kau dah kena blacklist ni."

"BLACKLIST?!" Segera aku mematikan panggilan Minji dan terus mendail nombor seseorang.

'nombor yang anda dail tidak dapat-'

"shit." aku cuba mendail nombornya berkali kali.

"kenapa dia tak jawab ni- ahh baru ingat,

Dia tengah perform sekarang ni."

End of Herin pov♥

.

.

.

Suga pov♥

"ok gaiss congrats and thanks for today!! Tonight I will treat all of you so don't forget ya" semua orang mula bersorak dan bertepuk tangan setelah mendengar kata kata dari manager. Aku juga turut menepuk tangan.

Setelah selesai mendengar kata kata dari manager, aku terus duduk di tempat yang sudah disediakan. Peluh aku yang menitis segera dilap oleh jurumekap khas aku dengan menggunakan tuala yang hanya dikhaskan untuk aku sahaja.

Mata aku melirik ke arah Jimin melalui pantulan cermin di hadapanku. Penampakan wajah muramnya membuatkan aku mendecit perlahan.

'sebab aku sayang kau lah aku buat macam ni, aku tanak kau sakit hati pada akhirnya nanti.'

Aku terus mengalihkan pandanganku ke arah fon aku, membiarkan jurumekap mengerjakan mukaku.

Terkejut aku apabila ternampak missed call sebanyak 10++, aku melihat nama pemanggil tersebut.

Ceh, minah ni lagi.

Aku mula menekan butang hijau,

Tut tut...

"Woii kenapa aku kena blacklist hah?! Aku takde buat salah pape pun wehh dah kenapa aku pulak yang kena?? Lagipun bukan akulah yang sebarkan rumor tu, eii bodo aku cakap ngan kauni-"

⌜𝐨𝐧 𝐠𝐨𝐢𝐧𝐠⌟ Fansign -PJM-Where stories live. Discover now