No one pov
"Jiwoossi?" Jiwoo terus menoleh ke arah empunya suara itu setelah terdengar namanya dipanggil.
"eo, kau siapa?"
soalan Jiwoo langsung tidak dilayan oleh orang yang memanggilnya sebentar tadi, malah dia merenung lama wajah Jiwoo.
"aku tanya ni kau siapa, tiba-tiba datang kat-" belum sempat Jiwoo ingin berdiri, kakinya terlanggar sesuatu dan menyebabkan dia terjatuh melutut. Terkejut orang yang berada di hadapannya itu.
"auch..."
"Jiwoo...ok ke?" seseorang itu menghulurkan tangannya untuk membantu Jiwoo bangun tetapi dia menepis tangan orang itu.
"aku boleh berdiri sendiri lah," setelah mendengar kata-kata Jiwoo, orang itu hanya mampu akur sahaja.
beberapa minit kemudian...
"err...dah 5 minit Jiwoo kat bawah, Jiwoo mabuk ni."
"ok aku give up, angkat aku." orang itu menarik nafas lega.
Orang itu bangun dari tempat duduknya seraya berjalan ke arah Jiwoo yang masih duduk di atas lantai sambil kepalanya terangguk-angguk.
Tangannya diletakkan dikedua dua ketiak Jiwoo lalu ditarik supaya lebih senang untuk mengangkat Jiwoo kembali ke tempat asalnya.
P/s: ni contohnya hiks, btw lukisan bukan dari aku, kawan yang lukiskan:))
Setelah siap meletakkan Jiwoo di kerusinya balik, orang itu kembali ke tempat duduknya.
Sekali lagi orang itu merenung wajah Jiwoo yang sedang kemerahan akibat soju yang ditenguknya tadi.
"Jiwoo...tak kenal saya ke?" orang itu inginkan kepastian.
Jiwoo mengecilkan matanya untuk melihat dengan jelas wajah orang yang tiba tiba sahaja datang ke mejanya dan juga mengetahui nama Jiwoo.
"hmmmm macam mana nak cam kau siapa kalau kau pakai topi, pakai hoodie cukuplah ingat kau artis ke haih." rungutan Jiwoo membuatkan orang itu tergelak sedikit.
"Dari dulu sampai sekarang perangai masih sama, comel."
Tanpa berlengah orang itu membuka topi itu dari kepalanya kemudian disimpan diatas meja. Orang itu mendekatkan lagi wajahnya ke arah Jiwoo supaya Jiwoo lebih melihat wajah orang itu dengan lebih jelas.
"hmmm..." kedua tangan Jiwoo terus kepipi orang itu secara mengejut.
"eh, Jiminssi??"
Orang itu terdiam.
Auch.
Hatinya seperti baru sahaja dirobek tetapi dia cuba untuk senyum dihadapan Jiwoo dan teruskan berlakon menjadi 'jimin'.
YOU ARE READING
⌜𝐨𝐧 𝐠𝐨𝐢𝐧𝐠⌟ Fansign -PJM-
FanfictionMengisahkan tentang seorang Idol dan peminatnya yang saling menyukai antara satu sama lain. Ye aku tau simple je sinopsis aku") • • • Start: 13 September 2019 End: cσvєr вч: @kkєunαm