SP》satu (arrive)

15 0 0
                                    

"Argghhh.. leganya rasa...sampai pon akhirnya kat seoul ni.." terus sahaja min yoongi merebahkan badannya ke atas katil. Lantas matanya dipejam rapat. X sampai sesaat, bunyi dengkuran mula kedengaran.

"Mak aihh... bapak teruknya yoongi hyung ni... letih sangat gamaknya." Omel jeon jungkook perlahan tentang roommatenya itu. Tangannya lincah mengemas barang2 peribadi miliknya dari dalam bagasi ke dalam almari. Setelah selesai, dia turut merebahkan badnnya ke atas katil.

"Apa yang aku nak buat esok aeh??" Gumam jungkook. Dalam memikirkan apa yang hendak dibuat esok, dia akhirnya turut serta selamat belayar ke alam mimpi.

~keesokkan harinya~

Awal2 lagi jungkook sudah siap lengkap berpakaian sukan.

"Yoongi hyung, aku nak keluar jogging ni..nak ikut tak?" Soal jungkook pada yoongi yang masih enak tidur sambil memeluk kumamon kesayangannya.

"X nak" jawapan paling senang dan ringkas diberikan dengan mata yang masih terkatup rapat.

"Ha! Bagus....! Tidolah bebanyak. Nanti hilang six paxks yang tak berapa nak packs tu baru tahu. Tinggal double triple packs je.." bebel jungkook.

"Tak pe.. ade lagi yang nak kat aku.." balas yoongi selamba. Tak dilupakan untuk memejam matanya.

"Sape?" Soal jungkook pelik. Yakin bebenarnya si yoongi ni..

"Kumamon..."jawapan meleret yoongi sambil memeluk erat kumamon dalam pelukannya membuatkan jungkook hampir tersedak air liur semdiri. Jungkook memutarkan biji matanya.

"Sengal.. kawin la kau ngn kumamon tuh.. huh!" Jungkook terus keluar dari bilik tersebut. Ketika hendak melangkah keluar dari rumah, dia nampak kelibat seseorang yang tengah khusyuk bermain game di ruang tamu. Bibirnya mengukir senyuman nakal. Perlahan2 kaki diatur melangkah menghampiri orang tersebut.

"BUAWARRRGGHHH!!" Sergah jungkook sepenuh hatinya pada manusia tersebut.

"ABCDEFKBDKMDL..." latah orang tersebut akibat terkejut dengan sergahan jungkook.

"KAH KAH KAH!!" ketawa jungkook sambil memegang perutnya yang terasa senak.

"YAH !! JEON JUNGKOOK!!" tak semena2, telinga jungkook ditarik dan dipulas kuat oleh manusia tersebut.

"Ahh...appeo.." rintih jungkook. Merengek sakit bersama sisa tawanya yang masih berbaki.

"Say sorry now you lil brat!!" Marah orang tersebut. Jarinya masih gigih memulas telinga jungkook.

"Ok ok..mian taehyung hyung-ahh.." jungkook mengalah. Telinganya dilepaskan.

"Best kena sepit telinga ngan ketam batu?" Taehyung bercekak pinggang."Best sangat....." jawab jungkook meleret. Tangannya mengusap telinga merahnya dengan wajah cemberut.

"Lain kali buatlah lagi..." ejek taehyung. Matanya memandang jungkook atas bawah.

"Weh, kau nak pergi mana ni budak?" Soal taehyung hairan melihat jungkook yang siap lengkap berpakaian sukan.

"Jogging time.. nak ikut?" Jawab jungkook seraya mempelawa taehyung.

"Malaslah.. nak layan game.." taehyung menayangkan senyuman petaknya.

"Nampaknya aku jogging sorang lah jawabnya.." keluh jungkook.

"Tapikan kook, kau nak jogging mana? Kitakan baru je sampai korea?" Soal taehyung ingin tahu.

"Dekat2 sini je.. daripada aku mengadap raja berdengkur dalam bilik tu.. baik aku keluar.." jungkook memeluk tubuh. Taehyung tergelak kecil. Tahu siapa raja berdengkur yang dimaksudkan jungkook .

"Ok lah kalau macam tu..balik awal sikit tau..jangan jogging tak ingat dunia lak.." pesan taehyung. Jungkook hanya mengangguk sekali dan terus melangkah keluar dari rumah yang dikongsi oleh tujuh orang jejaka hensem.

xxxxdi sebuah rumah bangloxxx

"Park tae min.. ooooooo....park tae min... where are you??!" Laung satu suara nyaring dri tengah ruang tamu.

"Ye omma..." sahut satu suara halus tanpa semangat. Kemudian,muncul sesusuk tubuh dari balik dapur.

"Come here.." gamit wanita yang dipanggil omma tadi. Gadis tu mengeluh berat. Dan dengan rasa yang amat malas sekali, dia menghampiri wanita tersebut.

"Ada apa omma?" Soalnya dengan muka yang sedaya upaya cuba dimaniskan. Beg2 kertas yang memenuhi meja kopi dijeling sekilas.

"Ni, angkat barang2 aku ni naik atas. Nanti kau ambik barang2 kat dalam bonet kereta tu, bawak masuk bilik rae ji. Faham??!!"Arahan tanpa putar belit lancar diberikan.

"Faham omma, tapi tae min tengah kemas dapur. Kenapa omma tak bawak naik sendiri? Kan omma nak naik atas jugak?" Tanpa gerun, tae min menyoal. Jelingan maut diberikan ommanya.

"Mampos la kau tengah buat apa pon. Aku penat. Faham!?? Kalau aku suruh tu, jangan bantah lah!! Appa kau tak de, kau kena dengar cakap aku! Sudah! Pergi buat sekarang!!" Tubuh tae min ditolak kuat ke belakang lalu beredar dari situ. Nasib baik dia dapat menyeimbangkan tubuhnya.

'Haihhhssshhh... ahli sihir tua tak sedar diri!!" Bebel tae min dalam hati.

-hadapan bilik park rae ji-

Tae min berdiri tegak menghadap pintu bilik rae ji. Di kiri dan kanan tangannya penuh dengan beg2 kertasyang diambilnya dari bonet kereta seperti yang diarahkan. Tae min memandang pintu bilik tu lama.

'Nak masuk dalam ke, letak depan pintu je?' Tae min berteka-teki.

"Kalau masuk dalam, kena ketuk pintu. Kalau tinggal dekat luar, nanti kena marah." Omel tae min sendirian. Tae min mengeluh. #tok4# tae min mengetuk pintu bilik rae ji. Namun tiada balasan.

"ISH!!" Tae min mendengus geram. #tok7# sekali lagi pintu bilik rae ji diketuk. Tetapi kalini bunyinya lebih kuat disebabkan geram dan mengharapkan penghuninya membuka pintu. Tapi malangnya, pintu tu masih juga tak terbuka. Tae min mengetap gigi menahan geram dan marah.

"Dasar anak ahli sihir. Dua2 tak guna!" Bentak tae min.

"Daripada aku jadi patung kat sini, baik aku buat benda lain. Ada faedahnya jugak." Omel tae min sendirian membuat keputusan. Dia meletakkan beg2 kertas yang ad kat tangannya di atas lantai.

"Pepandailah kau angkut. Bukannya kudung kaki tangan pon." Tae min mencebik. Kemudian dia beredar dari situ.

-tbc-

Cr. Cover @SuhaireenAireen

Thanks u for this cover ❤

So,cane chap one ni? Actually aku tahu ade citer yang belum complete..tapi aku gatal jugak nak publish citer ni sbb sayang nak simpan lelama dalam almari aku. Dan citer ni sebenarnya dah complete aku tulis dalam buku. Cuma tinggal nak type balik kat sini.. doa2 kanlah supaya kerajinan menaip aku sentiasa datang yee. Heheh...

[OG] Cinderella PromiseWhere stories live. Discover now