SP》lima (hati kau kosong tak 2)

2 0 0
                                    

Dari episod lepas;

Tiba, pintu kelas dibuka seseorang. "YAH JEON JUNGKOOK!!" Jerit orang tersebut. Belum sempat jungkook membalas, telinganya ditarik kuat.

Sambungan..,;

"Ah2.. appeo..." rintih jungkook menahan kesakitan pada telinganya.

"Ooo.... ni rupanya kerja kau nak pergi sekolah awal.. kacau anak orang tu pehal? Aku bagitau jin hyung nanti!!" Marah org tu bersama ugutan.

"Taehyung... appeo.." rintih jungkook minx dilepaskan. Ooo.. taehyung-shii... taehyung buat x endah ngan rintihan jungkook. Tumpuannya kini beralih pada gadis yang sudah masam mencuka di depannya.

"Maaf ye tae min.. pepagi lagi kawan saya ni dah kacau awak. Maaf ye.." taehyung menunduk sikit tanda meminta maaf.

Sebelah tangannya yang masih ditelinga jungkook menolak kepala jungkook supaya turut tunduk memohon maaf. Keluhan kecil meluncur keluar dari celah bibir tae min.

"Its ok. Thanks.." ucap tae min ikhlas bersama segaris senyuman kecil dilemparkan pada taehyung tanda berterima kasih kerana membantunya. Dia kemudiannya kembali fokus pada pembacaannya. Tak semena2, kedua2 lelaki tu terpegun.

"Weh! Kau nampak tak apa yang aku nampak?" Soal taehyung perlahan tapi masih mampu didengari jungkook.

"Namm....pak..." balas jungkook meleret. Seketika kemudian, pintu depan kelas dibuka seseorang.

"TAE MIN-AH!!" Sapa satu suara ceria. Siapa lagi kalau bukan tae ji.

"Morning sweetie!" Balas tae min seraya tersenyum gembira dengan kehadiran tae ji. Buku ditangan, ditutup. Actually dia lupa dengan kehadiran 2 orang mamat tu.

"Tae min, kau breakfast dah ke?" Tanya tae ji prihatin sebaik sahaja dia mengambil tempat di mejanya.

"Beluumm... perut aku ni dah nyanyi bermacam jenis lagu dah.." rengek tae min manja bersama pout untuk memancing simpati tae ji.

"Aww... janganlah buat muka comel macam tu. Meh makan!" Tae ji mencubit pipi tae min geram dengan kecomelan kembar x seibu sebapanya. Kemudiannya, mereka terus makan. Mengisi perut yang kosong tanpa sedar tentang dua orang mamat yang masih terpegun melihat senyuman tae min. Yoongi dan jimin yang baru masuk kelas berpandangan sesama sendiri.

"Weh, pehal si bunny ngan alien tu?" Tanya jimin pada yoongi. Yoongi hanya menjongket bahu tanda x tahu. Mereka berdua menghampiri jungkook dan taehyung yang dah serupa patung cendana.

"Korang pehal?" Tanya jimin pada dua makhluk tu. Namun jungkook dan taehyung hanya diam membeku tak membalas. Jimin memandang yoongi konfius. Dengan selambanya, yoongi menampar kuat dahi jungkook dan taehyung.

"Aduh!" Serentak mereka berdua mengaduh.

"Kau dah kenapa?!" Soal taehyung x puas hati bila diganggu. Cehh...

"Korang tu yang dah kenapa dok tercegat macam patung kat sini?! Aku panggil pon x dengar!" Marah jimin dengan nada yang agak tinggi.

"Shuuhhh... diamlah!! Tengok tu!" Bisik jungkook keras pada rakan2nya. Semua mengalihkan pandangan pada tae mn dan tae ji.

"Mak aihh... bapak lawa doe..." komen yoongi spontan.

"Betul! Macam yang tae ji cerita.." jimin mengiakan. Mereka merendahkan badan mereka supa senang mengintai. (Iskh3... sapa punya hubby laa..)

"So, inilah yang korang usha tasi sampai jadi patung?" Tanya jimin. Jungkook dan taehyung mengangguk serentak.

"Korang! Aku rasa aku perlukan peti sejuk beku lah sekarang...." kata taehyung tetiba.

"Dah kenapa?!"

"Hati aku dah terlalu cair dah ni.."x semena2 tiga tamparan berbisa hinggap di tubuhnya sebaik mendengarkan jawapan gatalnya.

"Ingat kau sorang?!" Jegil jungkook pada taehyung. X puas hati.

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
-hujung minggu-

Tae min duduk di atas rumput menghadap tasik biru sambil minum air kotak milo. Apabila habis, dia memandang ke kiri ke kanan mencari tong sampah berdekatan.

"Alaa...malaslah nak bangun..."keluh tae min.

"Heh, mari kita tgk skill strike aku..." Tae min membaling kotak tu ke dalam tong sampah. Tapi malangnya, kotak milo tu terkena di bibir tong sampah & melantun keluar. Bukan sahaja melantun keluar, bahkan landing dgn tepatnya di hadapan sepasang kaki.

"Alamak! mampos aku kena maki pasni..." dgn segera, tae min berlari mengutip kotak air yg dilemparnya tadi.

"Mian, saya x sengaja..." Tae min meminta maaf. Badannya dibongkokkan sedikit.

"Reti jugak bersantun rupanya kau ni..." tegur 1 suara garau.Tae min mengangkat muka. X berkelip dia memandang manusia di hadapannya.

'Pehal mamat ni ade kat sini lak?!' Rungut tae min dalam hati. Orang tu berdehem.

"Tau lah aku ni hensem, x yah la tenung lama2. Tergoyah iman aku..." orang itu mengangkat sebelah keningnya. Tae min terus mengalihkan pandangannya.

'Kenapa aku rasa lain macam?' soal tae min dlm hati. Dia berlalu meniggalkan orang tu lepas buang kotak air tu dlm tong sampah elok2. X baling dah. INSAF. Tae min duduk di bangku yg disediakan diikuti orang tadi.

"Tak de tempat lain ke?" Marah tae min. Mamat tu hanya tersenyum.

"Kan aku dah tanya haritu.."

"Tanya apa?" Dengan polosnya, tae min menyoal.

"Hati kau ada kosong ke tak..?" Jawab orang tu sambil mengenyitkan matanya pada tae min. Tae min mendengus geram.

"BERAMBUS LAH!!" halau tae min dah hilang sabar. Tiba2 mamat tu bangun berdiri sambil terbongkok2. Lagaknya seperti mencari sesuatu. Tae min kehairanan.

"Pe menda yang kau cari tu?" Tanya tae min ingin tahu.

"Cari nama kau. Mana tau yang kerusi ni kau punya. Sebabtu kau beria2 halau aku.." jawab mamat tu sambil tersengih tanpa rasa bersalah langsung.

Tae min bertambah bengang. Baru je mamat tu nak kena maki, telefonnya menjerit berbunyi minx diangkat. Tae min melihat nama si pemanggil. 'Tae ji?' Tanpa membuang masa, panggilan diangkat.

Otp, tae min n tae ji ;

"Hello.."

"Tae min, kau kat mana?" Soal tae ji straight to the point sebaik sahaja dia mendengar suara tae min.

"Tempat biasa.." balas tae min. Kedengaran tae ji mengeluh berat.

"Aku rasa, kau better balik lah sekarng ni..."

"Kenapa pulak?" Soal tae min.

"Kau buat apa pulak kalini sampai rae ji tu mengamuk macam langsuir nak beranak ?" Soal tae ji balik.

"Tak buat apa pon.. just basuh baju dia seperti yang disuruh.." jawab tae min selamba.

-Tae Budak Comel-

Kehkehkeh... gurau.. to be continue derr...

Big thanks♡

Comment?
Bintang? Teheh.. kalau x kedekut.. muahh..

[OG] Cinderella PromiseWhere stories live. Discover now