Dari ep lepas:
"Asal kau ketawa?" Soal tae min hairan.
"Geli..." jawabnya sambil tersengih menampakkan barisan gigi yang tersusun cantik.
Sambungan~♡;
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
-petang; bola tampar pantai.-
Tae min mendengus geram lalu menarik tae ji dan rae ji jauh dari bangtan.
"Korang nak join diorang main jugak ke?" Tanya tae min.
"Ofc la.. rugi oo x main. Dah la ngan bangtan pulak tu.. kau tak nak join ke?" Tanya tae ji balik pada tae min. Tae min menggeleng sebagai jawapan.
"Korang nak main pakai baju ni?" Soal tae min tak percaya. Dia memandang dua gadis di depannya yang hanya memakai baju renang.. er.. seksi. 'Nak main dengan baju seksi seksa ni???!!'
"Kenapa? Salah ke nak pakai baju macam ni?" Soal tae ji tak puas hati denga pandangan mata tae min.
"Tah la..bukannya tak pakai baju pon." Tambah rae ji.
"Tapi.." belum sempat tae min menghabiskan ayatnya, tae ji pantas memotong.
"Dah la. Nanti lama pulak diorang tunggu kitorang. Bye tae min.!" Tae ji terus berlalu pergi sambil melambai ke arah tae min. Tae min menarik nafas dalam2 cuba mengawal marahnya.
"Memang pakai baju. Tapi macam tak pakai! Baik tak yah pakai apa2 langsung!!" Bebel tae min geram. Dia memandang ke arah member bangtan.
"Humph!! Yang laki pon same je! Nak tanyang body!" Bebel tae min lagi. Tiba-tiba matanya menangkap satu kelainan.
"Eil? Kenapa dia tak ikut macam member dia pakai?" Soalnya pada dirinya sendiri dalam kehairanan bila salah sorang member bangtan berpakaian lengkap.
"Huh! Lantak dialah..!" Tae min terus berlalu pergi dari situ bila matanya dah tak mampu nak tahan tengok bermacam-macam adegan yang menyakitkan hati dan juga matanya.
Xxxxxxxxxxxxxxxx
"Eh? Mana minah tu?" Bisk taehyung hairan bila dia langsung tak nampak kelibat tae min. Dia menghampiri tae ji yang tgh bersawit2 ngan jungkook.
"Tae ji.. kau ade nampak tae min tak?" Soal taehyung terus tanpa belok2.
"Eh? Dia tak de aeh? Tadi elok je ada kat situ." Jawab tae ji acuh tak acuh. Taehyung mengeluh.
'Mana pulak dia ni?' Taehyung melilaukan pandangannya mencari tae min. Akhirnya dia jumpa jugak kelibat tae min keseorangan di kejauhan. Taehyung mengeluh lega. Bibirnya mengukir senyuman. Langkah kaki dibuka menuju ke arah tae min.
-tae min situation-
'Omma.. kenapa hati minmin ni sakit sangat..?' Rintih tae min dalam hati. Tiba2 dia rasa ada sesuatu yang memayungi dirinya. Dia mendongak.
Seorang lelaki sedang pegang payung memayungi dirinya sambil memandang ke arah laut. 'Mamat ikan haritu!'
"Kau ada masalah?" Tanya lelaki tu. Tae min membisu. Malas nak jawab.
"Nah!" Lelaki tu menghulurkan sebuah buku pada tae min. Tae min menyambut huluran tersebut dengan penuh tanda tanya.
"Kenapa bagi aku?" Soal tae min pelik.
"Kalau bosan, bacalah." Jawabnya. Tae min memandang kulit buku ditangannya.
"I love you? Kenapa tajuk ni?" Soal tae min hairan.
"Dah buku tu je yang aku bawa." Jelas lelaki tu. Tae min mengangguk.
"Kau tengah marah?" Soal lelaki tu seakan2 tahu.
"Mada de." Tae min menafikan.
"Kalau kau nak tahu, kalau tengah marah.. jangan duduk tengah panas.."
"Kenapa pulak?" Soal tae min spontan. Lupa yang dia malas nak layan laki tu tadi.
"Nanti otak meletup!" Jawab lelaki tu.
'Merepek!' Bentak tae min dalam hati.
"Kau buat apa kat sini?" Tanya tae min. Pandangannya dihalakan ke arah laut.
"Saja. Nak teman kau."
"Tak yah la.. pergi kat kawan2 kau tu.." halau tae min. Namun lelaki tu masih tak berganjak. Tae min bangun.
"Kalau kau tak nak pergi, aku blah!" Ujar tae min geram.
"Eh.. jap!" Lelaki tu cuba menghalang. Namun tae min terus melangkah pergi. Tak sampai sepuluh langkah, tae min jatuh rebah tak sedarkan diri.
"YAH! PARK TAE MIN!!" Kelam kabut lelaki tu berlari mendapatkan tae min.
Xxxxxxxxxxxxxxxx
"Aduh! Sakitnya kepala aku.." tae min memegang kepalanya yang terasa berat. Dia memandang sekeliling.
"Eh? Ni bukan bilik aku." Matanya kemudian menangkap sesusuk tubuh manusia yang tengah tido di atas sofa.
'Eh? Ni mamat tadi!' Tae min cuba untuk bangun berdiri. Tapi malangnya dia terjatuh balik.
"Eh? Tae min?" Bunyi bising yang terhasil menyebabkan lelaki itu tersedar dari tidonya. Dia terus mendapatkan tae min.
"Kenapa kau bangun? Baring la rehat dulu." Arah lelaki tu. Dia membantu tae min bangun lalu memdudukkannya di tepi katil.
"Ni bilik siapa?" Tae min membalas dengan soalan.
"Bilik aku.." jawabnya jujur.
"Kenapa pulak?" Soal tae min.
"Aku mana tau bilik kau yang mana.."
"Kenapa tak tanya tae ji?"
"Erm.. diorang sume tak tahu yang kau pengsan. Lagipon diorang tengah buat aktiviti sekarang ni." Jawapan lelaki tu membuatkan tae min diam mengunci mulutnya.
"Haihh.. tula.. aku dah pesan jangan duduk tengah panas kalau tengah marah. Kan otak dah meletup!" Bebel lelaki tu pada tae min. Tae min mengabaikan bebelan terhadapnya tu dan cuba untuk bangun dan keluar dari bilik tu.
"Kau nak pergi mana?" Soal lelaki tu.
"Balik bilik aku. Tak selesalah duduk bilik org." Jawab tae min jujur. Mmg dia tak selesa duduk bilik org lain. Apatah lagi bilik laki yang dia baru kenal. Mmg tak lah dia nak duduk diam je.
"Baiklah. Biar aku hantarkan." Pelawa lelaki tu. Tae min menggeleng tak mahu. Dia sebenarnya tak nak susahkan lagi lelaki tu. Dah cukup bertuah lelaki tu tolong ketika dia pengsan tadi.
"Tch.! Tak yah degillah.. kalau jadi apa2 nanti macam mana?!" Marah lelaki tu geram dengan kedegilan tae min.
"Hmm.. yela.." akhirnya tae min mengalah dan akur membiarkan lelaki tu memapah dia ke biliknya.
-tbc-
Hola!🤗
Ep kalini pendek sikit.. heh.. aq malas nk type.. kalau korg yg pernh menulis, korg akn tahu rasa mls tu.. kehkeh..
Btw, thanks bca😚😙
Luv ya... tata 🖐
YOU ARE READING
[OG] Cinderella Promise
Fanfickehilangan omma dan perkahwinan appanya serta kehadiran omma dan kakak tirinya yang sering memperlakukan dirinya seperti hamba x membuatkan dia lupa kepada si dia yang sering ditunggu-tunggu. "kalau nanti kita terpisah, kookie janji dengan min min b...