Dari ep lepas~♡
"Kookie nak tinggal minmin sorang-sorang?" Soal minmin tak percaya. Terselit juga nada kecewa dalam ayatnya.
Sambungan;
"Tak.. kookie kata kalau.." kookie menenangkan minmin. Kookie menyambung ayatnya kembali bila dia melihat minmin sudah sedia untuk mendengar.
"Kalau nanti kita terpisah, kookie janji dengan minmin.. bila kookie dah besar, kookie akan cari minmin sampai jumpa. Pastu, kalau waktu kookie jumpa minmin tu kita berdua dah umur 20, kookie akan kawin dengan minmin. Tu janji kookie!" Kookie mengangkat tangan kanannya paras bahu seakan berikrar.
"Kalau waktu kookie jumpa minmin waktu tu, minmin hodoh?" Tanya minmin ingin menguji. Kookie diam sebentar.
"Kookie terima minmin seadanya. Sebab kookie bukan suka kat minmin sebab minmin comel atau cantik. Tapi sebab minmin baik." Jawab kookie yakin.
"Baiklah.. tapi, katakan waktu tu, ada orang yang muka dia sama macam minmin. Pastu dia lagi baik dari minmin, kookie pilih sape?" Tanya minmin lagi.
"Ofc la kookie pilih minmin. Kookie akan pastikan yang mana satu minmin!" Jawab kookie tanpa ragu2. Mereka berdua diam sejenak.
"Kookie.." panggil minmin. Kookie memandang tepat wajah polos minmin.
"Janji dengan minmin yang kookie tak akan couple dengan mana2 perempuan pon. Boleh?!" Pinta minmin secara tiba-tiba.
"Kenapa?" soal kookie ingin tahu.
"Nanti minmin jeles." Minmin melemparkan senyuman.
"Ok.. tapi minmin pun kena janji dengan kookie yang minmin tak kan couple dengan mana2 laki pon. Boleh?" Pinta kookie pulak. Pantas sahaja minmin mengangguk setuju.
"Pinky promise?!" Minmin menyuakan jari kelingkingnya pada kookie.
"Yup! I promise !" Sambut kookie. Mereka berdua tersenyum gembira.
Keesokkan harinya,
Minmin menunggu kookie di taman permainan seperti biasa. Namun, sampai ke senja kookie masih belum muncul2. Setiap hari, dia setia menunggu kookie di situ selama seminggu.
Akhirnya dia dapat tahu yang kookie telah mengikuti keluarganya pindah ke luar negara apabila dia terdengar perbualan antara omma dengan appanya.
"Kookie,minmin pegang janji kookie."
#END FLASHBACK#
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Cuti sekolah baru bermula kelmarin. Dan harini, tae min dan tae ji sedang berdiri di hadapan pintu masuk sebuah resort terkenal dan mewah milik appa tae min yang diletakkan atas namanya. Tak ketinggalan Rae ji yang beria2 nak ikut.
"Hei,! Mana pekerja kat sini hah? Orang datang bukan kata nak sambut! Tak tahu ke aku ni sape?!" Rungut rae ji sambil mengibas2 tangannya ke mukanya. Ibarat kipas tangan.
Tae min memandang tajam ke arah Rae ji yang sedari tadi tak habis2 dengan perangai diva dia. Dari rumah hingga ke airport. Dah sampai pon still tak habis dengan diva dia.
"WOI!! TAK PAYAH NAK DIVA SANGATLAH! ANGKUT SENDIRI BARANG2 TU. KALAU TAK LARAT, TINGGAL JE KAT SINI BUAT PERHIASAN PINTU MASUK!" tengking tae min membuatkan rae ji terus diam menikus.
"Siapa suruh bawa barang belambak sangat! Macam nak duduk kat sini setahun je gaya.." bebel tae min lalu menarik tangan tae ji jauh dari rae ji.
Keesokkan harinya,
Tae min bangun awal dan bersiap sebaik mungkin. Kemudian dia keluar meninggalkan biliknya dan menuju ke kaunter pertanyaan.
"Morning sarang-unnie!!" Tegur tae min ceria pada gadis penjaga kaunter.
"Morning too cik tae min. Macam mana rehat semalam? Ok?" Soal gadis bernama sarang prihatin.
"Macam biasa.. five star." Tae min senyum. Tiba2 dia teringat something.
"Unnie, tetamu VIP tu sampai bila aeh?" Tanya tae min ingin tahu.
"Oh ye.. unnie pon hampir lupa dah pasal tu. Diorang sampai semalam jugak. Lewat sikit dari cik tae min. Kitorang nak panggil cik semalam. Tapi diorang kata tak payah. Katanya tak nak ganggu. Takut2 cik tae min dah tido." Jelas sarang. Tae min mengangguk tanda faham.
"Cik ade apa2 pesanan untuk diorang?" Tanya sarang.
"Ok lah kalau macam tu.. kalau diorang cari saya, saya ada kat cafe. Ok?!" Tae min meninggalkan pesanan supaya mudah tetamu tu nanti nak cari dia. Kemudian , tae min berlalu pergi.
Di cafe. 30 minit kemudian,
Tae min yang tengah layan pemandangan indah disapa seseorang.
"Err.. minta maaf cik tae min. Ada orang cari cik." Kata orang tersebut yang juga merupakan salah sorang pekerja di situ.
"Oh ye! Mana diorang?" Soal tae min seraya bingkas berdiri.
"Mereka ada di kaunter. Nak saya panggilkan ke?" Pekerja tersebut menawarkan pertolongan.
"Boleh juga.. terima kasih ye.." ucap tae min.
'Macam mana aeh rupa mereka? Tua ke muda? Hmm...' sempat lagi tae min meneka rupa tetamu vip yang akan dia temui.
Appanya cuma kata ada tetamu vip. Tapi tak pula diberitahu apa2 maklumat. Dia amat berharap yang tetamu tersebut tak terlalu cerewet. Bukannya apa.. cuma takut amarahnya tak tertahan..
Seketika kemudian, matanya menangkapa kelibat 7 orang jejaka hensem nak mateyy berjalan menuju ke arahnya.
'Tak kan lah??!!' Jerit hatinya tak percaya. 'Mereka ni ke tetamu vip tu?!! Muda gila!!' Tak berkelip dia memandang ke arah mereka.
"Err.. cik ni.. cik tae min ke?" Tanya jejaka yang paling tinggi antara ketujuh jejaka tersebut.
"A'ah.. ye saya.. jap! Korang ni, artis kan?" Soal tae min ingin kepastian. Lelaki tadi memberikan tae min senyuman yang lebar sehinggakan menampakkan kecacatan yang cantik di kedua belah pipinya.
"Annyeong! Bangtan syonyeondan imnida.." serentak ketujuh2 jejaka tersebut memperkenalkan diri mereka.
"Ahh.. bangtan syonyeondan.. urm.. tak silap saya.. BTS kan?"
"Ahh.. betullah tu.."
"Saya ada dengar pasal korang.. worldwide artis.. tahniah kerana telah berjaya di usia muda." Tae min menundukkan sedikit kepalanya.
"Ehh.. tak perlulah puji sangat.. kitorang pon normal human jugak.. " pintas lelaki berlesung pipi tu.
"Hehe.. baiklahh.. tapi, boleh tak kenalkan nama korang? Maaflah.. saya tak berapa layan artis. So i dont know.." tae min menundukkan sedikit kepalanya tanda memohon maaf. Lelaki tadi mula memperkenalkan dirinya dan juga rakan2nya yang lain.
"Saya leader.kim namjoon. Yang ni, member paling tua. Kim seokjin. Yang putih melepak tu pulak, min yoongi. Dan yang muka sunny-face tu, jung hoseok atau lebih dikenali dengan j-hope. Kitorang berempat hyung line." Jelas namjoon bersama senyuman. Tae min mengangguk. Dalam masa yang sama, dia cuba untuk mengingati nama mereka.
"Yang maknae line pulak, biar diorang yang kenalkan diri sendiri." Sambung namjoon.
-to b continue-
Geez.. no words..😧
Hmm..
Bye..
Nite yalls...
❤
YOU ARE READING
[OG] Cinderella Promise
Fiksi Penggemarkehilangan omma dan perkahwinan appanya serta kehadiran omma dan kakak tirinya yang sering memperlakukan dirinya seperti hamba x membuatkan dia lupa kepada si dia yang sering ditunggu-tunggu. "kalau nanti kita terpisah, kookie janji dengan min min b...