SP》empat (hati awak kosong tak?)

4 0 0
                                    

Dari episod lepas;

" alaa... dua hari lepas. Depan rumah awak kat taman perumahan elit.. awak jerkah saya masa tu.." jungkook mengingatkan. Mendengarkan 'taman perumahan elit', tae ji tahu bahawa jungkook dah tersalah orang. Tak semena2, tawanya terlepas.

Sambungan...,;

"Apasal gelak pulak? Bukannya saya buat lawak pon..." jungkook heran dengan reaksi tae ji.

"Kalau awak nak tahu, orang yang awak jumpa kat taman perumahan elit tu, bukan saya.. rumah saya kat lain.." tae ji masih bersama sisa tawanya.

"Eik?? Tapi saya ingat muka awak. Tak silap lah.." jungkook cuba mempertahankan dirinya bila dirasakan bahawa tae ji cuba berdalih.

"Mmg la.. tapi mata awak yang silap. Awak dah salah orang ni.." tae ji masih main tarik tali.

"Salah orang? Maksud kau?" Soal jungkook pelik. Dia amat yakin bahawa dia bertembung ngan tae ji haritu.

"Orang yang awak jumpa haritu, partner saya.." tae ji mengalihkan sedikit badannya yang melindungi tae min sebagai desk matenya.

"Meet my twin yang tak seibu sebapa, tae min." Tae ji memperkenalkan tae min pada jungkook. Tae min yang ketika itu sedang khusyuk membaca, langsung menghiraukan apa yang dikatakan tae ji. Dia dengar. Cuma malas nak layan.

"Ouhh.. ha'a lah.. sebijik sangat muka korang...!!" Sampuk taehyung teruja.

"Kan?! like copy paste je.." setuju jimin.

"Eh??!! Korang bila masa ada kat sini?" Soal jungkook terkejut.

"Tadi lagi.. mentang2 tgh sembang ngn awek cun😑, tak perasan dah kita kat sini.." rajuk jimin. Jungkook tersengih menayangkan bunnyteethnya.

"Kau x nak kenalkan awek ni kat aku ke?" Taehyung menyiku lengan jungkook perlahan sambil tersengih.

"Holee... kenalkan, ni kim taehyung. Si alien petak. Park jimin, si mata sepet n min yoongi. Sedara juon" jungkook memperkenalkan rakan2nya pada tae ji. Sambil2 mengeji.😋

"Chaitt!! Ada ke patut introduce kawan kat orang lain macam tu??!!" Cepat sahaja tgn yoongi menyekeh kepala jungkook apabila si bunny tersebut mengelarkan dirinya sebagai 'sedara juon'. Taulah dia putih melepak.. jeles kap jeles..  pedahh...😒. Melihat gelagat mereka, tawa kecil terlepas dari bibir tae ji.

"Your friendship is soo cute... btw, im tae ji. Kim tae ji." Tae ji memperkenalkan dirinya.

"Woaahhhh... nama kita hampir sama lah.. kim tae hyung. Kim tae ji.." taehyung teruja.

"Itu pon kau nak teruja ke?!" Mendatar nada yoongi. Tak puas hati. Aik yoongi? Jeles kap jeles.. kah3..😂

Yoongi:senyap ar kau!!

Author:ok.. aku senyap. Tapi, kau no more dalam nih!🙄

Yoongi: ceh.. pirahh.. cakap la kot suka kau pon..😒

"Oh ye! Twin kau tu nama ape dah?" Tanya jungkook.

"Park tae min." Jawab tae ji bersama senyuman.

"Habistu, macam mana kitorang nak bezakan kau dengan dia? Kang silap tegur kang.. malu tak pasal. Dah la serba serbi sama." Tanya taehyung ingin tahu dan juga sebagai langkah keselamatan supaya tak memalukan diri sendiri. Jimin, jungkook dan yoongi turut mengangguk tanda setuju dengan soalan taehyung.

"Senang je.. aku suka senyum n banyak cakap. Oh.. one more! Rambut aku pendek sikit dari tae min." Terang tae ji. Mereka berempat mengangguk.

"Haa.. aku lupa lagi satu, aku ada mole kat bawah bibir. Dia x de." Sambung tae ji. Sekali lagi empat kepala tersebut mengangguk faham.

"Kalau korang nak tahu, dia ni ramai giler fanzz.. sebab dia lawa n pandai lebih dari aku. Tapi dia x pernah layan pon. Semua direject mentah2.. tak pasal2 dapat gelaran ice princess.." dihujung ayatnya, tae ji mengeluh pelan.

"Iye ke dia lawa dari kau? Nampak sama je..?"

"Memanglah.. muka asyik beku pon lawa... kalau tengok dia senyum, PEERRRGHH!! Aku pon cair.. nasib aku ni straight je.." tae ji masih galak bercerita.

"Aku konfem dia x pernah couple lagi. Tapi , kenapa...??" Tanya taehyung ingin tahu. Dalam masa yang sama, matanya mencuri pandang ke arah tae min yang leka bersama buku ditangannya.

Bagaikan ada magnet yang menariknya supaya terus memandang ke arah gadis beku tersebut. Tapi, sebab tak nak terkantoi ngan kawan, dia mengalihkan pandangannya.

"Entah la.. tapi yang setakat aku tahu, dia tengah tunggu someone yang dia dah janji dri kecil. Tu je lah yang aku tahu. " cerita tae ji ringkas. Jungkook tersentak.

'Tunggu seseorang?' 'Park tae min?...kenapa aku macam pernah dengar je nama tu?' Minda jungkook berteka teki sendiri. Baru je dia nak tanya tae ji something, loceng habis rehat pon berbunyi dan tae ji terlebih dahulu pusing menghadap ke depan.(diorang boleh rehat dalam kelas)

'Tak pe lah.. balik sekolah nantilah..' tekad jungkook dalam hati. Tapi malangnya, sampai kesudah dia lupa pasal soalan tu.

Xxxxxxxxxxxxxx

-keesokkan paginya; di sekolah-

Tae min tiba awal ke sekolah pagi ni untuk menjalankan tugasannya. Selesai mengemas kelas, dia duduk di tempat duduknya dan mengeluarkan sebuah buku dari beg sandangnya sebagai bahan bacaan smentara menunggu loceng mula persekolahan berbunyi. Buku bertajuk 'UNFILL PROMISE' menjadi pilihan. Tiba2, pintu kelas dibuka seseorang. Tae min hanya menjeling dengan ekor matanya.

'Ouhh.. kawan tae ji rupanya..' desis hati tae min. Tengah syok2 dia baca buku tu, kerusi tempat duduk tae ji ditarik seseorang dan dengan selambanya makhluk tersebut melabuhkan punggungnya atas kerusi tersebut.

'Pehal mamat ni menyibuk kat sini pulak??!' Rengus tae min x senang dalam hati.

"Hye, awak tae min kan?" Sapa orang tu tetiba. Tae min membiarkan soalan tersebut dibawa angin.

"Alorhh awak ni.. sombongnya..." seloroh orang tu bernada mengusik. Ingin mencuri tumpuan tae min dari buku yang dibaca tae min.

"Tak de tempat lain ke?" Nada tae min mendatar menahan marah.

"Hati awak kosong tak?" Soalan dibalas dengan soalan. Pandai betull... lulus periksa ke tak makhluk ni?

"Berambuslahh!!! " halau tae min.

"Uiishh.. garangnya.. macam singaa.." usik orang tu lagi bagai tak terkesan langsung dengan amarah tae min. Tae min cuba untuk mengabaikan makhluk tuhan tu dan memfokuskan tumpuannya pada buku ditangan. Namun, gangguan yang berterusan diterimanya menghilangkan fokus pembacaannya.

'Haishh.. mamat ni nak kena lepuk dah ni!' Bebel tae min. Dalam masa yang sama dia dah berkira2 samada nak ketuk guna buku or sepak mamat langau ni. Mukanya tak yah cakap lahh... masam dari cuka dah.

Tiba, pintu kelas dibuka seseorang. "YAH JEON JUNGKOOK!!" Jerit orang tersebut. Belum sempat jungkook membalas, telinganya ditarik kuat.

-to be continue-

Agsjkdndhxksn...😂😂 sapa yang tarik telinga jk kita ye?? Amari tunggu baca yang seterusnya ye..

Oh ye.. btw, thanks for reading yee... kalau rajin tekan lah butang bintang tu sekali.. hehewh😁😁😁

Tata titi tutu...

[OG] Cinderella PromiseWhere stories live. Discover now