6

367 27 3
                                    

"Park Jimin"

Jimin menghulur tangan nya untuk berjabat. Taehyung memandang Jimin seketika sebelum mencapai tangan itu.

"Kim Taehyung. "kata nya perlahan.

"good. Sekarang jom kita mula kan shooting. "lalu Jin dan Yoongi meninggalkan Jimin dan Taehyung. Jimin baru ingin melangkah pergi tapi satu perkataan membuatkan dia terhenti seketika.

"Bogoshippo, Jimin-ah" lirih Taehyung. Jimin hanya diam dan berlalu pergi.

..........

"CUT! "

"okey rest setengah jam. " ujar Hanbin. Mereka akur. Jimin yang berdiri di sebelah Taehyung ingin berlalu pergi. Tapi Taehyung menghalang.

"Tunggu! "

Jimin terhenti. Jimin menghadap Taehyung lalu dia memeluk tubuhnya.

"Kenapa? " suara nya dingin. Taehyung merasa sedikit takut. Tapi di teguhkan hatinya dan melangkah ke Jimin sedikit.

"Kau, apa khabar? " tanya Taehyung. Jimin menatapnya kosong.

"Baik."

"Hmm, macam mana kehidupan kau? "

Jimin menghela nafas pelan.

"Kenapa tanya soalan seolah kau kenal aku? " tersentap Taehyung mendengar itu.

"Kau, kau tak kenal aku? " suaranya terasa tersekat menahan tangis. Jimin tergelak sinis.

"Tak. Aku tak kenal kau. Ya, aku akui, aku mempunyai seorang sahabat baik bernama Kim Taehyung. Tapi Kim Taehyung tu dah lama mati. Dia tinggalkan aku dengan khabar tapi hanya hari itu. Dan dia hilang macam tu je. Dan aku anggap dia dah mati " sinis saja perkataan nya itu. Mampu membuatkan Kim Taehyung tertunduk. Menahan rasa sakit di hati. 

"Mianhae"

"Simpan kata maaf itu untuk orang yang lebih memerlukan. Bukan pada aku" ujar Jimin dan berlalu pergi. Makin tertunduk  Taehyung di buatnya. Lalu dia duduk di atas kerusi berdekatan dengan nya. Di tutup wajahnya dengan kedua tangannya 

"Mian Jimin. Mian. Aku terpaksa. Aku terpaksa buat macam tu" lirihnya dengan suara yang serak.

Tanpa dia sedar, seseorang sedang memandang nya lebih tepat sewaktu mereka berdua lagi.

Dia Min Yoongi .

..........

Jimin memburu masuk ke dalam tandas. Wajahnya di basuh dan menatap wajah nya di cermin. Mata merahnya kelihatan. Jimin mengetap bibir. Lalu tertunduk.

"Wae, wae kau muncul balik Kim Taehyung. Hiks" esakan nya kedengaran. Tangan nya di gengam erat.

Perasaan, sedih, marah sekaligus gembira ada di hatinya.

Lalu dia membasuh lagi wajahnya. Terasa sedikit pening lepas menangis. Diambil tisu dan di lapkan di muka. Jimin menarik nafas dalam lalu di hembus perlahan. Lalu suara Kim Taehyung terngiang di fikiran nya.

"Nado bogoshipo" ujar nya perlahan.

............

Jimin kembali ke tempat shooting nya. Dia memandang Taehyung yang sedang membaca skrip seketika kemudian dia berlalu ke arah Yoongi.

"Eh Jimin, pergi mana? Lepas shooting terus hilang. " kata Yoongi sambil itu dia menyelak kertas skrip itu. Terkadang terfikir, dia ke nak berlakon atau Jimin?

"Saya ke tandas. Dah nak mula ka? "

Yoongi menggeleng.

"Belum lagi, ada 5 minit lagi rehat. Dan nah air " ujar Yoongi sambil mencampak botol air ke arah Jimin. Dengan sigap Jimin menyambut. Dan meminum air itu.

Setelah beberapa minit, Hanbin memanggil.

"Okey semua, mari kita sambung! " kata nya dengan nada sedikit keras. Semua ke tempat masing masing.

Jimin memandang skrip, okey sekarang scene dia dengan Taehyung sedang bergelak ketawa. Jimin menutup mata seketika. Kenapa dalam banyak²manusia kenapa, Kim Taehyung juga dia berjumpa. Dan berlakon bersama.

"Jimin-ah, khaja! " Jimin tersentak lalu mengikut langkah Yoongi.

...........

"Hahahah kau ni, dari dulu sampai sekarang kelakar la, Minwoo. "

"Well, ini Kim Minwoo, akan membuatkan sahabat baik ini gelak sakan. Hahahahah"

"Sudah la. Penat aku gelak. Tengok keluar air mata ni"

Terdiam seketika.

"Minwoo"

"ada apa, Jihyun"

"Kau janji dgn aku, kau tak akan tinggalkan macam kawan aku yang lain. Kau akan selalu bersama aku? "

"Hahaha dah beratus kau cakap ayat tu. Aku janji la Park Jihyun"

Mereka tersenyum sambil membuat pinky promise.

"CUT! "

Dengan pantas Jimin melepaskan jari itu dan membuang pandangan. Taehyung yang senyum lebar tadi terus senyuman nya perlahan hilang.

"Okey, cantik. Sekarang dah pukul 9 malam, jadi esok kita sambung. Dan esok ada sedikit emosi. So korang berdua, kalau boleh buat menangis tau"

Ujar Hanbin. Dan di angguk oleh mereka berdua.

"Okey kalau macam tu, kita bersurai. " Hanbin meninggalkan mereka. Jimin bangun.

"Jimin, tunggu! "

Jimin terhenti.

"Maafkan aku Jimin. Aku tau aku salah " lirihnya. Jimin hanya dia menahan air mata.

"Jimin"

"Kau tau, aku menderita lepas kau pergi, mereka mengejek aku, membuli aku, mereka pukul aku. Dan di saat aku perlukan kau, kau tak ada" ujar nya dengan suara serak. Nafas nya memburu. Taehyung terdiam.

"Kau tau, " Jimin berpaling ke arah Taehyung. Matanya memerah. Taehyung mendongak ke arah Jimin.

"Aku terseksa. Aku tak kesah kalau kau kene pindah ikut appa kau, tapi, kau hilang macam tu je, Kim Taehyung. Kau hilang macam tu je. Aku call kau tak jawab. Kau tau. Kau sama je dengan orang lain. Memanfaatkan orang macam aku ni. Bila kau dah senang kau tinggalkan aku" luahnya. Air mata nya dari tadi mengalir. Taehyung bangun.

"Aku terpaksa Jimin"

"Terpaksa apa, Kim Taehyung. Kalau kau malu ada kawan macam aku, kau cakap! Aku boleh pergi dari kau! " bentaknnya. Membuatkan semua yang sedanh mengemas terkejut dengan bentakan itu. Yoongi mengerutkan dahi dan memandang Jin. Jin mengangkat bahu. Tanda tak tau.

"Tolong dengar aku Jimin" Taehyung cuba meraih tangan Jimin. Jimin menepis kasar. Dia mengusap air mata dengan kasar.

"Kita jumpa waktu shooting je. Lepas shooting cerita ni habis. Jangan muncul depan aku . Aku tak suka "

Lalu Jimin berlalu pergi. Melepasi Yoongi yang memandangnya pelik.  Taehyung jatuh terduduk.

"Mianhae"

Tanpa di sedari, pergaduhan itu telah di rakam oleh kamera yang untuk mereka shooting tadi. Kameraman lupa nak tutup.

...........

TBC.....

Story About Us! (VMin) Where stories live. Discover now