2

441 32 0
                                    

Beberapa hari kemudian.....

BLUSH!

BUK!

TAP!

Satu bekas berair jatuh ke atas Jimin. Air yang berada di dalam bekas itu membasahi Jimin. Jimin diam sambil menunduk. Semenjak kepergian Kim Taehyung ke Seoul ,kehidupan Jimin jadi seperti dulu. Sebelum kenal dengan lelaki bernama Kim Taehyung itu.

"Hahahahahahah... Tengok la wey budak nerd ni. pasrah doh. weyy budak. mana kawan baik kau tu? Hilang dah ke. Ke tak nak tolong? "

Diam. Jimin hanya mampu diam. Tiba tiba dia terasa ada sesuatu benda terkena di tepi kepalanya. Sedikit terasa sakit. Jimin mengetap bibir.

"Hahahhah wey kau nangis ke. Poyo la!"dan bergema suara di dalam kelas mengejek nya. Air mata Jimin tak dapat di bendung. Dengan pantas dia keluar dari kelas dengan tangisan kecil. Kedengaran suara tawaan di dalam kelas.

............

Tangannya menggenggam erat. Wajahnya tertunduk dan air mata masih mengalir. Esakan kedengaran dari bibirnya.

"Kenapa. "

"Kenapa semua terjadi pada aku" ujarnya pelan.

"Tae, kau kat mana? Aku perlukan kau sekarang, Tae. Kenapa kau tak berhubung dengan aku lepas kau pergi? Kenapa tak ada khabar dari kau? " soalan demi soalan di lontarkan.

Jimin mengangkat wajahnya dengan wajah nya sembam kerana menangis. Pandangan tajam di beri di sebalik kaca mata nya. Sesiapa yang melihat, akan menjadi takut.

"Aku bertekad dalam hati. Aku akan keluar dari dunia ni. Akan tiada seorang Park Jimin yang 'nerd'. Tapi akan ada seorang Park Jimin yang akan di sanjungi! Aku janji, kalau perkara itu terjadi, aku akan layan korang macam sampah! Macam mana korang layan aku sekarang! ' gumam nya sendirian. Dendam di dalam hati telah membara. Siapa juga yang buat.

Kim Taehyung  sudah beberapa hari tinggalkan Busan. Dia pergi tanpa khabar berita. Jimin tak kesah kalau sahabatnya itu kena pergi. Bukan kehendak nya, bukan. Tapi perlu ke pergi tanpa khabar. Jimin pernah cuba call dan text Taehyung. Tapi hampa. Text tak jawab, begitu juga call. Dari situ Jimin menganggap Kim Taehyung sama saja dengan sahabatnya yang lain. Memanfaatkan dia dalam susah. Bila senang, tinggalkan macam tu saja.

Pada masa yang sama, dia tak tau, sesuatu perkara terjadi pada Kim Taehyung.

..................

Beberapa tahun kemudian....

Seorang lelaki sedang berdiri di balkoni apartmen nya. Merasai udara segar di pagi. Angin bertiup sesekali membuatkan rambut kelabunya turun bergerak. Wajahnya kelihatan mendatar, tau la bahawa hari ini mood paginya tak elok.

KLIK!

"Park Jimin, kamu dah siap? "

Seorang lelaki lingkungan dalam 20-an itu bertandang. Lelaki yang bernama Jimin itu hanya diam di tempatnya. Bukan dia tidak menyedari kehadiran hyung angkatnya itu, Min Yoongi.

"Park Jimin"

"Bukan ke saya dah kata, ketuk dulu baru masuk? " potong Jimin. Yoongi yang mendengar itu mula faham akan adiknya. Mood adiknya tidak elok. Lalu dengan santai dia berjalan ke arah Jimin dan menghadap Jimin

"Sory, selalu hyung masuk kamu okey je. Ni kenapa ni? " Tanya Yoongi. Jimin menghadap Yoongi dengan wajah datarnya.

"Hyung tau tapi tanya lagi? " Yoongi tergelak kecil. Kini dia faham lagi kenapa mood Jimin tak elok.

"Pasal drama yang hyung terima tu? " Jimin tidak menjawab tapi dia memeluk tubuhnya.

"Hmm hyung terima sebab kamu sesuai dengan watak tu. So apa salah nya kan?" Jimin berdecit lalu dia membuang pandangan.

"Saya tak nak"

"Maaf Jimin. Permintaan kamu tidak di terima. Hyung dah terima dan kamu pun kena juga terima. So besok shooting pukul 11 pagi. No late okey? "

"I said I don't want! "

"tapi kamu tak boleh tolak lagi Park Jimin. Kamu kena terima. Banyak job kamu tolak kebelakangan ni. Selalunya okey saja. "

"Saya tak nak Hyung. Jebal"

"Sorry. Hyung tak boleh tarik balik. Pergi la sarapan. Hyung dah siapkan makanan. Hyung nak keluar jumpa Namjoom hyung" lalu tanpa mendengar dari Jimin, Yoongi terus keluar. Jimin menghela nafas kasar.

............

Keesokannya, Jimin dan Yoongi bersiap ke tempat shooting. Yoongi adalah abang angkat Jimin sekaligus manager nya. Park Jimin pula seorang artis pelakon terkenal dengan wajah tampan nya. Jimin berubah selepas dia habis sekolah. Sebelum dia menjadi artis, dia menjadi penyanyi jalanan di kota Busan. Dia mengumpul duit dan pergi ke Seoul. Dan setelah itu dia berjumpa dengan Yoongi.

Akan di ceritakan pada akan datang.

Mereka telah sampai di tempat shooting, Jimin turun dari kereta mewah itu.

"Annyeonghaseyo, Park Jimin. Lama tak jumpa awak selepas cerita Be Mine! habis. Dalam satu bulan juga la. Awak ke mana? "

"Saya balik Busan" bohong nya. Lelaki yang berada di hadapan nya itu hanya mengangguk. Dapat di lihat.  Mungkin dia seorang produser drama. Jimin senyum tipis.

"Jom mula kan. Panggil watak utama yang lain" kata produser itu.

"Jimin, jom siap" ajak Yoongi. Jimin hanya mengangguk. Lalu dia ke belakang untuk bersiap.

.............

TBC......

typo? abaikan

Story About Us! (VMin) Where stories live. Discover now