CHAPTER: 04

175 17 1
                                    

   Di Rumah yeon..

   Mereka sekeluarga sedang menonton Tv ehhh silap Tv yang menonton mereka.

   Appa sedang baca surat kabar..
 
   Omma2 Yoohyeon membawang..

   Yohan hyung melayan youtube..

   Eunsang hyung tengah layan PUBG..

  Dongpyo pula tengah layan insta maklumlah insta famouse kan..

   Manakalah Yoohyeon pula duduk kesepian (kesian Yoohyeon).

   YooHyeon pov

   Dia memandang satu2 familynya semua buat kerja sendiri.Tak de yang nak teman dia tonton movie.

   'Ni tak boleh jadi ni' desis hati kecil Yoohyeon.

   Dia menuju ke dapur.

   Bunyi bising di dapur menarik perhatian appa, omma2, hyung2, dan dongsaengnya.

   Setengah jam kemudian Yoohyeon keluar dari dapur membawa sepotong kek coklat dan hot coklat.

   Dia pandang familynya aikk semua khyusuk tengok Tv pula..

   Yoohyeon duduk di tempatnya semula.

"Kalau nak ambil sendiri kat dapur tu" kata Yoohyeon sudah tau apa di fikiran familynya.

   Yohan dan eunsang pantas ke dapur dengan sengihan.

"Bawa semua sekali" kata Tuan Kim.

   Yohan dan eunsang kembali dengan membawa satu bulatan besar kek coklat dan sejag hot coklat.

  Yoohyeon tolong potongkan untuk familynya.

"Ni untuk appa" Yoohyeon beri sepotong kek untuk appanya.

"Ni untuk omma, ni pula untuk omma lee, dan yang ni untuk omma Song" Yoohyeon memberi omma2nya pula.

"Ni untuk Yohan hyung, ni untuk eunsang hyung" Yoohyeon beri pada hyung²nya pula.

"Thanks my pretty Dongsaeng," kata Yohan dan eunsang serentak.

"Yang ni untuk saeng noona yang comel" Yoohyeon beri pada Dongpyo.

"Kamsahmida my pretty noona" kata Dongpyo comel.

   Yoohyeon mencuit pipi Dongpyo.

"Ummhhh kek noona memang tak ada orang boleh tanding sedap sangat" kata Dongpyo sambil menikmati kek itu dengan berselera.

"Iya lah, hyung perasan badan Dongpyo makin gemuk" kata eunsang memerli Dongpyo.

"Yahhh hyung" kata Dongpyo comel.

"Yalah hyung pun perasan. Betulkan appa, omma" tambah yohan.

"Hyung" muka Dongpyo sudah cemberut.

   Pecah tawa mereka sekeluarga.

   Dongpyo mendekati Yoohyeon minta backup lah tu.

"Noona tengok hyung tu" kata Dongpyo dengan suara manja.

"Ok nanti lain kali kalau noona buat kek noona takkan bagi hyung rasa" kata Yoohyeon melayan saja manja Dongpyo.

"Hah dengar tu hyung tak boleh makan lagi kek yang noona buat baru padan muka" kata Dongpyo lalu menjelir lidah kepada hyung²nya.

"Hek eleh budak manja seorang ni asyik nak mengadu je kerjanya" kata eunsang lalu mencebik.

" tak kesah pun" balas Dongpyo.

"Appa nak cakap ni" kata Tuan Kim.

   Mereka memandang appa mereka.

"Esok appa dengan omma2 nak pergi oversea jadi jangan nakal2" Kata Tuan Kim.

"Appa ngan omma2 nak pergi melancong tak bawa Dongpyo" kata Dongpyo sambil buat muka sedih.

" Hiss budak ni kami pergi oversea bukan nak bercuti tapi nak kerja" kata Puan Song sambil mencubit pipi Dongpyo.

" Entah budak manja ni asyik nak ikut je kerja" kata eunsang.

"Hah Yohan, Eunsang jangan pula kamu buli2 adik2 kamu ni" kata Tuan Kim memberi amaran.

"Mana berani nak buli budak berdua ni alamatnya mati kebulur kami berdua kan Eunsang" kata Yohan.

"Haah nanti Yoohyeon tak masak untuk kami macam mana dah lah budak manja ni nak mengadu je kat noona kesayangan dia" kata Eunsang.

#harap korang suka chapter ni.
#jangan lupa vote dan komen.

 

High School Love Story[JaeMin ver]Where stories live. Discover now