Mezopotamya ve Kanaan'ın (antik Filistin) antik bölgeleri birbiriyle örtüşen uygarlıklar tarafından iskan edildi: Sümer, Fenike, Akadya, Babil, Asur. Bu insanların mitolojileri birbiriyle bağlantılıydı, çoğu zaman farklı isimler altında aynı hikayeleri, mitolojik tanrıları ve kahramanları içeriyordu.
Eski çağlardan beri Sümer Yaratılış miti "İnsan Yaratılışı", tanrıça Ninmah tarafından yaratılan bir dizi fiziksel olarak farklı insanı listeler. Bunlar arasında "doğum yapamayan kadın" ve üçüncü cinsiyet yada androjen olarak kabul edilen “erkek veya kadın organı olmayan insanlar” vardır. Ana tanrı olan Enki, bu insanları kabul eder ve onlara toplumda "naditu" (rahipler) ve "girsequ" (krala hizmet edenler) olarak rol verir.
Antik Mezopotamya’da tanrıça İnanna’ya tapınış, 3. bir cinsiyete sahip “gala” olarak adlandırılan rahipler tarafından söylenen “rahatlatıcı ağıtlar”ı da içine dahil etmekteydi. Eski Babil yazıtlarına göre bu rahipler tam da bu amaç için Enki tarafından özel olarak yaratılmıştı. Bazı galalar “penis ve anüs” anlamına gelen, androjen statülerini ima eden isimler aldılar. Bazı mitlerde androjen, üçüncü cinsiyete sahip ya da homoseksüel eğilimli bireylerin İnanna tarafından Enki’den çalındığı söylenir. Erra mitinde “kurggaru” ve “assinnu” rahiplerinin cinsiyetlerinin tanrıça İştar tarafından doğa üstü bir çekilde değiştirildiğine inanılır. Kadınsılık, yapılan ritüellerde tanrıça tarafından posede edilme (ilahın bilincini bedene davet etme) hallerini kolaylaştırabilir.
Sümer destanı Gılgamış’ta geçen yarı tanrı kahraman Gılgamış ve onun samimi yoldaşı Enkidu’nun iletişimi de bazı araştırmacılar tarafından eşcinsellik ile ilişkilendirilmiştir.
*KaosGL.org Gökkuşağı Forumu’nda yayınlanan yazılardan yazarları sorumludur. Yazının KaosGL.org’ta yayınlanmış olması köşe yazılarındaki görüşlerin KaosGL.org’un görüşlerini yansıttığı anlamına gelmemektedir
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mitolojik Tanrıçalar / Tanrılar
Non-FictionTanrıçalar Tanrılar Efsaneler Yazılış tarihi: 13 ekim 2017 Yayınlanış: ne zaman istersem Bitiş: daha bitmedi