Üç Gölge

5.2K 513 661
                                    

Foxi etrafında dört dönüyordu

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Foxi etrafında dört dönüyordu. Baria tasmayı her çevirdiğinde kedisi mırlıyor, vücuduna sürtünüyor ve küçük alanı kokluyordu. "Tek görebildiğim adres ve şu özlüyorum yazısı." Sıkıntıyla iç çekti; salondaki gri halının üzerinde bağdaş kurmuş vaziyette oturuyordu. Rüya hemen karşısındaydı; meraklı bir ifadeyle tasmayı süzüyordu. Kayla ise kanepeye yayılmıştı; kucağında büyük kırlentlerden biri vardı.

"Foxi bu tasmayı bulduğundan beri değişti, daha hırçınlaştı," diye söze başladı Kayla; gözlüğü burnunun ucuna doğru kaymıştı. "Sen de garip bir şeyler olduğunu hissediyorsun, doğru anlamış mıyım?"

Sakince başını sallayan Baria bakışlarını tasmaya odakladı; silüetten bahsetmemişti. Bahsedemezdi de. Kendisini güç bela ikna edebilmişken gündemi böylesi bir hayalle meşgul etmek istemiyordu. Zaten sorun, tasmanın bir şekilde Foxi'yi değiştirmiş olmasıydı. "Bu tasma ortaya çıktığından beri huzursuzum," diye kabul etti Baria. "Foxi'nin ona duyduğu bağlılık beni rahatsız ediyor. Köpeğe nasıl saldırdığını Rüya gördü; hiç böyle şeyler yapmazdı."

Rüya çatık kaşlarını parmağıyla ters yönde gerginleştirdi. "Peki huzursuzluğunun başka bir somut sebebi var mı? Sadece kedin huy değiştirdi diye hiç bilmediğin bir adresi kurcalamayacaksın değil mi?"

"Bilmiyorum." Baria tasmayı halının üzerine bırakıp Foxi'yi kucaklamaya çalıştı; kedi kıvrak vücuduyla hareketli ellerden kurtuldu. Tasmanın yanına yatarak gözlerini kapattı. "Belki de tasmayı adrese götürmeliyim. Böylece geri gelmeyeceğinden emin olurum."

"Bir yabancının evine öylece gidemezsin." Kayla yüzünü buruşturmuştu. "Bazen aklın nereye uçuyor anlamıyorum."

"O zaman bana bir öneri sun." Baria'nın sesi çaresizlik tınılarıyla doluydu.

Kayla bir süre dudağını dişledi; parmakları ise çenesini sıkıştırıyordu. "Tasmayı uzak bir yere bırakmaya ne dersin? Ya da göle atalım, bak işte bu kesin çözüm."

"Ortada bir saplantı var, tasmayı göle atarsam yarın sabah Foxi'yi boğulmuş olarak bulurum." Baria başını iki yana salladı; yavaşça. "Adrese gitmek en doğrusu, hem yanımda siz olursanız sıkıntı çıkacağını da sanmam."

"Ortada saplantı var diyorsun," diyerek araya girdi Rüya; kanepeye doğru sokulmuş ve sırtını sert yüzeye yaslamıştı. "Yani tasmayı orada bıraktığında Foxi'nin seninle gelmeme ihtimali var ama oraya bir mektup yazabilirsin."

"Mektup," diye mırıldandı Baria, Foxi'nin yumuşak tüylerini okşamıştı.

Rüya başını hızla ve hevesle salladı. "Evet mektup... Bu eskimiş şeyin hikayesini öğrenirsin ve böylece tanımadığın bir eve de gitmek zorunda kalmazsın."

Baira sürünerek Rüya'nın yanına gitti ve başını kızın kucağına bıraktı. "Sizinle beyin fırtınası yapmak çok keyifli kızlar." Keyifle iç çekip gözünü kapattığı anda burnu acıyla yandı; Kayla suratına yastık fırlatmıştı.

Göldeki Ev (Kitap Oldu)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin