Bab 5

8 1 0
                                    

(Malam latihan kedua)

"Hye guys.. Semua sihat??"tanya Syah.

"Hye tuan director... Lambat tuan director malam ni... Ok aku tahu dinner dengan beloved sister dulu right??"usik Ain selamba..

"Apa-apa jelah korang ni... Dah jom kita try buat scene seterusnya, sambung yg semalam... Zam, Nad ready?? Dialog dah hafal semua??"tanya Syah..

"Dah... Lets Nad.."kata Zam atau nama sebenar Zamry gentlemen.. Playboy kolej biasalah..

"Ok Zam utk scene ni kau kena pegang pipi Nad then tengok dlm mata Nad and say I will never let you go.. I will take care of you until end of my life.. You can hold my promise and also my heart my love.."kata Syah menunjukkan lakonan yg seharusnya dilakukan..

Saat itu waktu seakan terhenti.. Syah dan Nad seakan terpana utk seketika akibat drpd tindakan itu..

"Syah..... Fatin datang..."jerit Al..

"Ok Zam kau boleh sambung buat apa yg aku tunjukkan.. Ar tengokkan kjp aku nk jmpa Fatin.."kata Syah tersedar drpd tindakannya..

"Fatin buat apa kat sini??"tanya Syah pelik

"Saje je datang nk tengok-tengok.. Are you hiding something from me??"tanya Fatin curious..

"Mulalah tu dengan cemburu buta.. I just training.. Lets go there.."pujuk Syah..

"Hi Fatin.. Mcm mana show??"tanya Al.

"Ok je.. Awesome gila... Bila pementasan teater ni??"kata Fatin excited..

"2 month from now.."jawab Al.

"Siapa budak baru tu??"tanya Fatin

"Oh Nadya.."jawab Al.

"Ok guys well done.. Sebab korang bg full komiten malam ni.. Esok tak ada training.. Kita jumpa lusa ok.. Selamat malam semua.."kata Syah tersenyum..

"Horray!!!"sorak semua..

"Syah...."tegur Nadya..

"Yes Nad.. Anythings??"tanya Syah

"Can you walk me to the collegue.. Because Ifa dah balik dulu.."kata Nadya..

"Ain.. Sini kejap.."panggil Syah..

"Yes.."kata Ain..

"Boleh tak korang teman Nad balik.. Aku kena bawak Fatin balik.."kata Syah terus beredar..

"Jom Nad.."kata Ain..

"Ok jom.."jawab Nadya.

"Ain boleh Nad tanya something??"tanya Nadya.

"Yes.. Apa dia??"kata Ain memandang Nadya..

"Korang dah lama ke berkawan??"tanya Nadya..

"Maksud Nad.. Aku dengan Syah ke?? Kitaorang kawan dah lama.. Lebih kurang 9 tahun.. Kenapa tnya??"jawab Ain tenang..

"Ouh.. Fatin dengan Syah tu dah lama ke berangkat ni??"tanya Nadya

"Setahu aku ada dalam 6 tahun lebih.. Kenapa???"jawab Ain..

"Tak ada apalah.."kata Nadya tersenyum..

"Oklah kita dah sampai kolej.. Selamat malam Nad.."kata Ain melambaikan tangan..

"Thanks Ain.. Selamat malam jugak.."kata Nadya.

"My pleasure dear.."kata Ain selamba..

(Bilik 303A) Tok... Tok... Tok..

"Hui kau pergi mana?? Si Syah ni pun tak jumpa jalan balik ke apa.. Mentang-mentang si Fatin dah balik.. Dating tak sudah-sudah.."bebel Ar..

"Aku teman si Nadya balik kolej tadi.."jawab Ain selamba..

"WHAT??!!"jerit Al and Ar terkejut..

"Apa hal korang ni... Dah malam lah terjerit-jerit pulak.."tegur Ain..

"Kau teman Nad balik?? Kau dah dapat dia ke weiiiiiii..."kata Al.

"Dapat apanya?? Apa korang merepek ni... Chilla aku teman dia balik bilik je pun.. Bukannye aku bawak dia pergi hotel..."kata Ain..

"Fuh... Lega sikit hati aku ni.."kata Al terus baring memegang dadanya..

"Syah ni mana?? Tak balik-balik lagi ni.. Ke tidur bilik Fatin terus ni... Aku kunci pintu, dia tidur luar nanti.."bebal Ar

"Ha!! Mengumpat aku.."tegur Syah.

"Ha!! Tuan director dah balik pun.. Kau tahu tak si Ain ni teman si Nad balik bilik hotel.."kata Al..

"Correction... Balik kolej je... Tak sampai bilik hotel pun.."kata Ain membela diri..

"Ala sama la tu.. Syah....."rengek Al..

"Tahu.. Aku yang suruh.. Kenapanya?? What a big issue??"kata Syah selamba..

"Kau yang suruh??? Kau kata kau tak join taruhan ni...  Kenapa kau tak suruh aku ke Al ke... Kenapa suruh si jebon ni??"kata Ar..

Pak!!!

"Jebon kau pnggil aku..."kata Ain.

"Sakitlah gila.."kata Ar..

"Adoi tidurlah korang ni... Esok ada kuliah kan.."kata Syah..

"Esok mana ada kuliah... Madam ada mesyuarat esok.."kata Al..

"Then?? Korang tak nak tidur ke?? Ke nak main spirit??"tanya Syah selamba..

"Kau gila...."kata Ar..

"So tidurlah.. Aku penat tahu tak..."kata Syah terus baring..

"Syah......"panggil Ain menghampiri Syah..

"Apa dia??"kata Syah menoleh ke arah Ain..

"Fatin ada tanya pape ke pasal Nad???"tanya Ain tertanya.

"Tak ada pulak... Fatin ada tanya kau apa apa ke??"kata Syah membetulkan kedudukannye.

"Tak ada apalah..Night.."kata Ain beredar.

Please Stay FRIENDSWhere stories live. Discover now