(Malam latihan ke-13)
"Syah, kau sure ke kau ok pergi teater sorang ni??"tanya Ain.
"Entah kau ni ngek.. Tak payah workaholic sangatlah.. Badan tu nak pakai lama kot.."kata Al risau.
"Aku ok je.. Korang pergilah latihan, dah lewat dah.."kata Syah lemah..
"Eh jap.. Aku call Shaz, suruh dia ambik kau.."kata Ain..
"Tak payahlah... Kesian dia.. Aku boleh drive ke sana.."kata Syah..
"Jangan bantah boleh tak?! Helo Shaz.. Datang sini ambik Syah.. Dia tak sihat ni.. Yer... Dia degil nak pergi teater gak.. Cepat sikit.. Aku dgn Al ada training ni.."bebel Ain..
Latihan berjalan seperti biasa.. Cuma beberapa hari ini Syah tidak berapa sihat.. Demam.. Mungkin kurang rehat.. Dengan final year project, teater, assignment yang entah bila nak habis... Haih... Muka Syah pucat gila malam tuh.. Fatin ada fashion show kat Kelantan selama 3 minggu.. Al and Ain ada latihan basketball untuk tournament bulan ini.. Ar ngedate dengan Lisha... So malam ini Syah sorang di dewan teater...Sewaktu rehat, Nadya menghampiri Syah..
"Syah ok??"tanya Nadya..
"Ok je... Demam sikit.."kata Syah tersenyum..
"Are you sure?? Your lips look pale dear..."kata Nadya memegang bibir Syah..
"Akak Syah!!!!!! What are you guys doing??!!!"jerit Fatin..
"Fatin I can explain..."kata Syah..
"No... I don't want to listen any word from your mouth.. I want to make a surprise and at last I was that being surprise.. Thanks.."kata Fatin berlalu pergi..
"Syah... I'm sorry..."kata Nadya bersalah..
"No.. It's no your fault.."kata Syah lemah..
"Syah are you ok??"kata Nadya..
"Yes... Ok guys.. Lets continue.."kata Syah..
"Syah... I think better kau jauhkan diri kau dari Nad tu.. I smell something bad will happen.."kata Shaz risau..
"Hahahaha.. I didn't smell anything fishy here but I smell a jelousy.."gurau Syah..
"Aku seriuslah.. Kau nak aku bagitahu geng kau tak pasal ni??"tanya Shaz..
"Tak payahlah.. Mahu meletup kang... Dah diaorang bertiga tu minat ke Nad tu.. Takpe.. Nothing will happen ok.. Let's continue.."kata Syah menarik lengan baju Shaz..
11:30pm
"Ok lets wrap this up... See you tomorrow night..."kata Syah lemah..
"Syah kalau kau tak larat.. Biar aku dengan budak-budak lain handle.. Its okey.. Muka kau pun pucat gila ini.."tegur Shaz..
"I'm okey Shaz... Don't worry dorrylah.. Aku tahu kau sayang aku..."kata Syah tersengih..
"Werk... Aku risaukan skandal-skandal kau risau.. Nanti kesian diaorang..."gurau Shaz..
"Kau bukan salah satu dari skandal aku ke??"kata Syah.
"Tu ha skandal kau... Dari tadi duk perhatikan kau je.. Aku syakkan Nad tu minat ke kau gaklah geng..."kata Shaz
"Banyaklah kau... Nad tu cuma pandang jela... Tak ada maknanya dia nak minat aku segala... Kau pikir aku ni artis ternama ke Shaz.."kata Syah..
"Jomlah aku hantar kau balik..."kata Shaz risau..
"Takapa babybooo... I ok je.. Lagipun aku nak jalan-jalan bagi keluar peluh sikit..."usik Syah
"Babi je... Aku doakan sahabat aku ni selamat sampai ke neraka... Amin.."kata Shaz..
"Kurang ajar kau ni... Oklah bye babyboooo... Muah.."kata Syah *flying kiss*
"WERK!!!!!!" respon Shaz..
(Bilik303A)
"Syah lambat kau balik.... Tadi aku nampak Fatin.. Kau tak pergi date dengan dia ke??"tegur Ar.
"Taklah.. Aku tak larat..."kata Syah ringkas..
"Wei... Pergi kliniklah jom.."kata Al duduk dibirai katil Syah..
"Taknak... Aku okeylah.."kata Syah menarik selimut..
"Ok apanya.. Pucat macam mayat je aku tengok.."peril Ain..
"Entah... Cubalah jangan degil.."bebel Ar..
"Korang boleh diam tak!!!! Aku serabutlah..."tengking Syah..
Semua terus terdiam.. Syah terus bangun mengapai face mask and berlalu keluar... PANG!!!!
"Wei Syah pahal wei??"tanya Ar..
"Entahlah wei.."kata Al..
^Bass Techno^
"Heloo Fatin... Kenapa ni??"tanya Ar..
"Akak... Akak ada number Nadya tak??"tanya Fatin geram.
"Fatin nak buat apa??"tanya Ar..
"Kita tanya ada ke tak ada??"kata Fatin..
"Tak ada.."jawab Ar.
"Ok thanks.."kata Fatin memutuskan talian..
"Pahal wei??"tanya Al..
"Entahlah... Aku syak Syah gaduh dengan Fatin... Ini mesti ada kena mengena dengan Nad.."jawab Ar..
"Nad?? Kenapa pulak??"tanya Al pelik..
"Sebab Fatin ada mintak number Nad.."jawab Ar.
"Eh Ain kau nak ke mana pulak??"tanya Ar pelik..
"Kawan kita tu demam.. Sekarang dah pukul 12 tengah malam.. Kau nak Syah tu mampus ke dengan angin ribut malam ni.."kata Ain selamba..
"Nak ikut..."kata Al mengapai sweaternye..
"Eh nak ikut gak.. Kawan aku gak tuh..."kata Ar..
"Adoiii mana nak cari dia ni.."kata Ain
"Entahlah dengan ribut2 macam ni.."kata Al pula
'Syah apa yang jadi ini... Haih.. Tolonglah bagi aku jawapan Syah...'bisik hati Ain...