Kring... Kring...
'Baru pukul 6.. Subuh dulu lah... Alang-alang dah tak ada kuliah.. Jogging sat lah lepas subuh..'bisik hati Syah.
"Geng... Anyone nak teman aku jogging tak??"tanya Syah..
"Taknaklah kau pergilah sorang..."jawab Ain tanpa membuka mata..
Al and Ar hanya mengeleng kepala then terus menyelimutkan diri semula.. Syah terus memakai sport shoe nike nye.. Pakaian Syah pagi ini simply gile.. Serba hitam tak lupa face mask.. Cool.. Setelah 2 round, Syah lepak cooling down dekat taman berdekatan.. Syah hanya meng'scroll' Instagram.. Melayan comment peminat-peminatnye.. Follower Syah, Al, Ar dan Ain hmpir 1.45K.. Syah lebih sikitlah 2K.. Tetiba ada someone meng'tag'nya di satu photo.. Syah terus menekan photo tersebut.. Photo itu memaparkan Syah yang sedang menikmati pemandangan di hadapan tasik..
'Eh ini kan masa aku kat tasik semalam.. Siapa pulak jadi photographer tak berbayar ni.. Username Syah fans club pulak... Jom stalk wall dia..'bisik hati Syah sambil minum air..
"Uhuk...Uhuk.... Apak banyaknye gambar aku.. Gila stalker budak ini... Follower 1.5K pulak tu.. Jomlah follow.. Kena tekan notifikasi ini.. So aku tahulah gambar apa yang dipost.."kata Syah tersenyum...
Syah terus meletakkan Iphone 11pro nye ketepi.. Sambil Syah menikmati keindahan alam.. Matahari mula menunjukkan sinarnye.. Orang kata matahari pepagi ini ada vitamin tau.. So tak akan burn.. Tetiba ^Party Zone ringtone^
"Helo... Kenapa Al??"kata Syah tenang..
"Wei.. Kau tak habis jogging lagi ke??"kata Al..
"Dah habis dah.. Tengah lepak taman bawah ini.. Kenapanye??"tanya Syah.
"Wei balik lah cepat.. Ada benda kitaorang nak bincang.."kata Al geram..
"Yela... Aku balik lah ni.. Mak nenek kebayan tua.."perli Syah terus menamatkan panggilan..
Syah terus bangun ingin balik... Tik... Notifikasi masuk.. Syah terus melihat skrin heponnye.. Syah Fan Club (SFC)_share a photo of you.. Syah terus menekan photo tersebut.. Photo dia sedang menikmati matahari di taman tadi.. Siap pejam mata lagi.. Syah hanya tergelak kecik... Tik.... Syah Fan Club (SFC)_share a photo of you.. Syah terus menekan photo tersebut.. Mata Syah terus melihat sekeliling.. Nak tahu gambar apa?? Gambar Syah tengah senyum sambil memegang heponnye.. That's mean 5 seconds ago.. Syah terus berjalan pulang ke kolej.. Pasal stalker tu Syah hanya ambik tidak kesah..
(Bilik303A) Tok... Tok... Tok..
"Syah!!!!"jerit Ar terus menarik lengan Syah ke katilnya..
"Kenapa??? Yang korang ini dah kenapa??"tanya Syah pelik..
Mana tak pelik.. Al bersandar kat tingkap.. Ain memadang Syah dengan pandang yg agak menakutkan.. Ar dengan muka cuaknye... Imagine..
"Syah cuba kau tengok ini.."kata Ain menghulurkan Iphone 6 nye..
Syah terus melihat hepon Ain.. Romeo 99' Fan Club (R99FC).. 7.9K followers.. 800 post.. Syah terus meng'scroll' ke bawah.. Antara post terbaru adalah gambar Syah sedang menikmati matahari di taman tadi.. Gambar Al and Ain sedang bermain basketball petang semalam.. Gambar Ar yang sedang study di taman semalam.. What?!!! Ini Fan Club diaorang..
"Sejak bila kita ada Fan Club kat instagram ini?? Hotz sangat ke kita ini??"tanya Syah pelik.
"Itulah masalahnye.. 7.9K kot followers.. Bukan sikit-sikit tu geng.."kata Ain.
"Itu sebab kita semua ini popular.. Tak sangka kita boleh jadi instafamous.."kata Ar bangga.
"Korang cuba tengok gambar kita berempat masa tournament futsal hari itu.. 6K likes kot.. 9K comment.. Apak ar..."kata Al menunjukkan gambar mereka selepas tournament futsal bulan 4 yang lepas..
"Itu je korang nak cakap?? Ini masing-masing dah mandi lom???"tanya Syah..
"Taklah... Actually kitaorang ingat nak pergi waterpark... Ajak budak-budak ini sekali.."kata Al..
"Fatin ada kelas lah... Anees, lisha, sari tak ada kelas ke hari ini???"kata Syah..
"Tak...."jawab serentak..
"Untunglah.... Aku malaslah.. Korang pergilah.. Plus 'minah' tu mesti ada kan???"kata Syah terus melelapkan mata..
"Hoi... Peluh-peluh nak landing atas katil aku pulak..."kata Ar menarik lengan Syah..
"Yela... Aku nak mandilah ini.."kata Syah terus mengambil tuala mandi..
"Syah jomlah..."kata Al..
"Aku malaslah..."kata Syah di dalam bilik air..
"Ala jomlah Syah..."pujuk Ain pulak..
"Ok aku habis mandi kalau korang tak siap.. Aku tak join... Titik.."kata Syah..
"Syah TAK FAIR!!!!"jerit mereka..
"Time is running my beloved geng..."kata Syah selamba..
"Bongoklah Syah..!!"jerit Al..
40 minutes later.....
"Korang dah siap ke??"tanya Syah..
"Done!!!"kata Al bangga..
"Alamak aku lupa nk cas hepon... Powerbank aku kat Zam.. Korang pergilah.."kata Syah selamba..
"Don't worry... Aku da bantu caskan hepon kau.. Look 100%"kata Ain..
"No excuse love..."kata Al selamba..
"Ok lets go..."kata Syah mengapai beg sandangnye..