Bab 10

3 0 0
                                    

         Sejak peristiwa yang berlaku hari itu.. Syah cuba untuk menjarakkan dirinya dengan Nadya.. Pertanding teater akan berlangsung beberapa minggu sahaja lagi.. Persiapan dan latihan berjalan sungguh lancar.. Hubungan Syah dan Raisya juga semakin membaik.. Tapi hanya hubungan sebagai kawan.. Setiap kali Raisya ingin bertemu dengan Syah.. Syah meletakkan syarat yang bukan mereka berdua sahaja.. Malam itu, latihan berlangsung seperti biasa.. Hampir semua orang perasan Syah cuba untuk meletakkan jurang selamat antara dia dan Nadya.. Ain perasan sejak Syah cuba menjauhkan diri dengan Nadya, Nadya menjadi kurang fokus semasa latihan..

"Ok kumpul semua.. Tuan director kita ada benda nak cakap"arah Al..

"Ok guys... Well done and thanks for your hard working.. Pertandingan itu kan berlangsung 6 Sept... That's mean next week.. Ingat kalah menang tu adat pertandingan.. If kita menang pertandingan tu nanti.. Kita akan raikan.. Pasal itu nanti aku bincang dengan Pa Z... Aku bagi korang rehat beberapa hari ini.. Sebab korang dah buat yang terbaik.. Be ontime.. So aku bagi korang rehat.. Kita akan jumpa 3 Sept... Selasa depan untuk last training... Ok itu je.. Lets wrap it for tonight... Have a good rest... Jatuh katil bangun sendiri... Bye.."kata Syah berselang gurauan biasa..

"Syah..... Kitaorang gerak dulu tau.. Jumpa kat bilik nanti.."kata Ar..

"Ok... Nak jumpa 'beloved' korang lah tu..."kata Syah..

"Hahahaha... Jumpa kejap jela.. Kitaorang tak balik lambat pun.."kata Ain..

"Lambat aku kunci pintu..."ugut Syah..

"Yela-yela.... Bye.."kata Al..

"Syah we need to talk.."kata Nadya serius..

"Yes, anything Nad??"jawab Syah tenang..

"Kenapa Syah letak jurang antara kita??"tanya Nadya sedih..

"Mana ada... Nonsense lah.. Better Nad balik.. Itu Farah dah tunggu.. I need to go.. Good night.. Have a good rest..."kata Syah setenang yang mungkin..

Syah terus beredar dari suasana awarkard tu.. Syah perasan Nad nangis.. 'Maaf Nad...' Syah hanya mengelengkan kepala... Fatin ada test esok.. So Syah malas nak ganggu.. Syah melihat jam.. 'Awal gak aku lepaskan diaorang hari ini.. Baru pukul 11... Lepak tasik kejaplah...' Syah terus ke motornya... Syah terus ke tasik untuk menghirup angin malam and mencari ilham untuk final projeknya.. Identiti tentang pemilik SFC dan R99FC pun masih dalam siasatan Syah... Tanpa disedari... Pukk... Syah merasakan kepalanya dipukul dari belakang.. Syah terlihat seseorang di belakangnya.. 'Nad???'... Kemudian matanya kabur dan pengsan...

Beberapa minit kemudian....

Syah tersedar dirinya diikat di atas kerusi.. Syah cuba untuk membuka mata tetapi kepalanya terlalu sakit.. Syah melihat sekeliling bilik tersebut.. Mata Syah terus membulat.. Terdapat banyak gambar dia and the geng di tampal sekeliling bilik tersebut.. Syah mencuba merentap tangannya sekuat mungkin untuk membuka ikatan di tangannya.. Nasib baik ikatan tersebut tidak terlalu kuat dan mudah terurai... Syah terus ingin keluar dari bilik tersebut namun dia terhenti apabila dia melihat laptop di tepi pintu bercahaya.. Syah ingin menyiasat segalanya.. Syah terus menekan enter di laptop tersebut.. Syah terkejut.. Di skrin laptop itu memaparkan akaun Instagram Romeo 99' Fan Club (R99FC)... Syah terus menyelongkar jika terdapat gambar pemilik laptop tersebut.. Akhirnya Syah berjaya.. Yang mengejutkan pemilik laptop ini ada Nadya.. Syah terus keluar dari bilik tersebut.. Syah bergegas ke biliknya ingin memberitahu berita tersebut...

(Bilik303A)

"Korang...." Buk.... Syah terus memegang pipinya yang ditumbuk oleh Al..

"Kau buat apa ha kat Nad??? Apa masalah kau ini Syah..."kata Al menarik kolar baju Syah...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 24, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Please Stay FRIENDSWhere stories live. Discover now