"helo... Anees.. Siap dah ke?? Al tunggu kat blok kitaorang tau.. Cepat siap, tak payah comel sangat... Nanti ramai tergoda.. Kesian Al nanti"kata Al selamba..
"Eh kejap... Budak-budak ini naik siapa??"tanya Syah..
"Aku, Anees and Raisya naik kau.. Sari, Ar dengan Lisha naik Ain.."kata Al selamba..
"Ok.. Nak ambik diaorang kat mana ni??"tanya Syah..
"Kat sini lah.. Kejap lagi sampai lah tu..."jawab Ain.
"Ha!! Tu diaorang.."kata Ar..
"Kak sorry lambat..."kata Lisha..
"Eh tak apalah.. Kitaorang pun baru je turun ini.."jawab Ar tenang..
"Boleh kita gerak sekarang tak?? Al kau duduk depan.."kata Syah..
"Ala..... Biarlah Rai duduk depan.. Aku nak manja dengan Anees..."kata Al gedik..
"Kau jangan nak mengada sangat lah Al.."tegas Syah..
"Ala Syah.. Boleh lah..... Please...."pujuk Al..
"Yela.... Dah jom gerak... Masuk cepat before aku tukar pikiran.."kata Syah meloloskan diri ke dalam kereta..
"Nees... Syah tak suka ea aku join sekali.."tanya Raisya sedih..
"Eh mana ada.. Dah kau masuk cepat.."jawab Anees senyum..
"Haahlah Rai.. Syah memang macam tu.. Badmood memanjang..."kata Al..
Pon... Pon...
"Borak apa lagi kat luar tu??"tegur Syah..
"Yer... Yer... Dah jom.."kata Al geram.
Syah terus memakai spect hitamnya.. Topi dipusingkan ke belakang... Pakaian Syah hari ini hanya hoodie extra large and skinny jeans.. Al memakai kemeja hitam slim fit dipadankan dengan black jeans and cap berwarna merah .. Ain memakai hoodie and skinny jeans dipadankan dengan snow cap ala kpop.. Arina memakai kemeja over size and skinny jean. Sekali pandang mesti orang lain akan berfikiran yang diaorang ini lelaki..
"How your teater??"tanya Raisya..
"Going well.."jawab Syah sepatah..
"Oooo.."kata Raisya..
Keadaan di dalam kereta hanya dihiasi suara radio and perbualan orang belakang... Sesekali Syah perasan Al menyuruh Syah berbual dengan Raisya melalui riak matanya.. Akhirnya, Syah mengalah...
"Hermm... So Rai how your studies so far??"tanya Syah.
"So far okeylah.. Cuma subjek Calculus several topic are complicated.."jawab Rai tenang..
"Syah pro calculus.. So kau bolehlah ajar dia kan Syah??"sampuk Al..
"Ya sure... Why not right??"jawab Syah.. 'Siap kau Al kejap lagi'
"Oh really??? Fatin tak marah ke nanti..."kata Rai..
"Kenapa pulak dia nak marah.. I just teach you.. Not more.. Right???"jawab Syah tenang..
"That's right... Hahaha.."gelak Raisya..
Syah perasan gelak Raisya itu gelak terpaksa.. 'Sorrylah Rai... Aku tak boleh nak terima kau.. Aku tahu kau sukakan aku..'. Syah hanya fokus ke arah pemanduannya... Selepas 30 minit.. Mereka tiba di waterpark.. Mereka terus ke kaunter tiket. Hari ini kan hari Selasa, so tak ramai sangat manusia.. Tik... Syah Fan Club (SFC)_ shared a photo... Syah terus menekan photo tersebut.. Gambar tersebut memaparkan Syah sedang bersandar di keretanya sambil melihat heponnya masa di kolej tadi.. Syah hanya tersenyum..
"Hui... Syah kau tengok apa lagi tu??? Jomlah mandi..."jerit Al..
"Yer... Aku datanglah ni..."kata Syah meletakkan heponnye di dalam beg khas..
"Geng jom selfish..."kata Ain..
Krik... Krikkk... Hahahahhaha..
"Selfie bongok selfish tu kau..."kata Ar..
"Apa-apa jela..."kata Ain..