( JAEMIN )
Jeno : woi Jaemin! tunggulah! *kejar Jaemin*
" ish! lambatlah kau ni. yang kau terhegeh nak ikut aku ni pahal? -_- "
Jeno : saja hehe.
aku menjeling Jeno.
aku sebenarnya nak ke kedai. Chenle lah tu minta beli macam-macam, ngidam itu ini. fikir kau ni ibu mengandung ke nak ngidam macam-macam? -_-
kami hampir tiba di kedai. tiba-tiba aku ternampak tiga susuk tubuh yang sangat aku kenali masuk ke dalam kedai yang kami berdua nak masuk juga.
aku senyum sinis dan melangkah masuk ke dalam kedai.
" kau carilah apa yang kau nak. aku cari kat bahagian lain. "
Jeno akur dan berjalan menyusuri rak-rak di dalam kedai. aku? mestilah cari target aku.
aku berjalan ke bahagian air disejukkan. seperti jangkaan aku, dia ada disini.
aku ingin membuka pintu peti ais yang dipenuhi pelbagai minuman (author taktau pebenda nak panggil)
tiba-tiba, 'dia' menyentuh tangan aku. auch, lembutnya. ehh
aku pandang dia dan dia pandang aku.
XXX : Jaemin?
tangannya dilepaskan.
" Seungrin. "
Seungrin : kau buat apa kat sini?
" tidur. hm mestilah nak membeli -_-"
Jihoon : Rin- ei, mamat ni lagi. kau skodeng adik aku lagi ke?
" mana ada. "
Jihoon : tak nak ngaku la tu.
" kau nak cari pasal ke tuduh aku macam tu? " aku menggenggam penumbuk.
Jihoon : aku on je kalau kau nak.
alahai mamat pendek kecil molek ni. dahlah pendek, ada hati nak cari gaduh. sungguh lawak ヽ('∀`)ノ
Seungrin : haish! dahlah tu. Hoon, jom balik. *tarik tangan Jihoon*
aku dan Jihoon saling memandang tajam. mata dahlah sepet. nak bagi death glare konon.
aku mula mencari Jeno dan akhirnya aku jumpa dia tengah sedap makan ramen kat belakang. kau makan tak ajak aku. dasar anak Lee ( ̄へ ̄)
aku menghampirinya.
" oi Jeno, makan tak ajak aku. sanggup kau. " aku berpura-pura nangis.
Jeno : ek elleh, kau suruh aku buat hal sendiri aku ikut jelah. *makanan dalam mulut tersembur*
eh cepuk kang -_-+
" pergh! tersembur siaa! macam air terjun. " aku mengambil tisu- jangan tanya aku rembat kat mana dan mengelap muka aku.
mata aku tertumpu pada seseorang yang duduk di sebelah Jeno. nampak familiar je orang ni. aku menepuk belakang dia dan dia menoleh.
" WARGHH!! ANAK SETON MANA KAU PUNGUT NI LEE JENO?! "
XXX : aku Soonyoung lah hanat. bukan anak seton -_-+
anak Kwon rupanya. tenjat beta ( ̄. ̄)
Jaemin : kau pahal kat sini? Seungrin ngan Jihoon dah keluar.
Soonyoung : *tersembur* WHAT?!
ni lagi sorang -_- babi angat.
Jaemin : what what. dah pekak ke?
Soonyoung : tak. Seungrin dan Jihoon baru keluar ke?
Jaemin : dah lama dah.
Soonyoung : WHAT?! PESAL TAK BAGITAU AWAL-AWAL?!
Jaemin : jangan jerit lah jahanam! kau yang lambat pikap!
tanpa menjawab ataupun memberi salam, Soonyoung keluar daripada kedai. laju do dia lari. ni kalau lumba lari ngan anjing, confirm dia kalah pft.
~~~
6:00 a.m.
SEVENTEEN dan Seungrin sampai di sekolah. awal en? tu si Seokmin, Mingyu ngan Minghao ada perjumpaan untuk kem di Pulau Jeju. esok baru gerak kata Mr. Liu.
Seungcheol yang putuskan untuk datang sama-sama. kang lewat lagi, aku pun tak tau.
SEVENTEEN yang dah tinggal 7 orang bersama Seungrin berada di perpustakaan memandangkan tak ramai pelajar ada di situ.
Seungrin : Rin nak pergi rak sebelah sana jap. Mr. Ryu suruh cari buku rujukan untuk class nanti.
Soonyoung : nak Soon teman?
Seungrin : tak payah. Rin pergi sekejap je. lagipun Rin bukan budak 5 tahun lagi.
Soonyoung : ha yelah. hati-hati.
Seungrin facepalm. setakat pergi rak sebelah je pon, bukannya pergi jauh-jauh. ciri-ciri abang berjaya gais. boleh bawa jumpa mak kat Malaysia minta meminang.
ehh kau jangan nak berangan. aku gurau hajo (๑¯ω¯๑)
jari Seungrin ligat menyentuh satu persatu buku di rak itu.
Seungrin : eihh mana buku ni? *garu kepala*
" kau cari buku ni ke? "
Seungrin menoleh dan terperanjat.
Seungrin : macam mana kau tau?
" sebab kau cari kat bahagian fizik. mestilah kau cari buku ni kan? "
Seungrin : *nak ambil*
XXX : *jauhkan buku* eh, jap. sebelum aku bagi buku ni kat kau, aku nak tanya something.
Seungrin : kau nak tanya apa ni, Jaemin?
Jaemin : kau-
Wonwoo : *muncul* Rin, mari masuk kelas.
Seungrin : okey *rampas buku dari Jaemin* thanks *senyum+blah*
Jaemin : *mengeluh + facepalm* asal aku nak cakap je mesti ada halangan. hm cobaaaan *blah*
YOU ARE READING
[C] BROTHERS ♡
FanfictionYoorin or Seungrin (reader), seorang perempuan yang dikelilingi oleh jejaka tampan kegilaan readers hoho. mereka ialah SEVENTEEN, BTS dan NCT DREAM. nak tau lebih? asilalah baca fanfic ini. faham-fahamkan la ye ʕ•ε•ʔ