( YOORIN )
" Yoongi! "
aku terbangun. nafas aku mula tidak stabil dan badan aku dibasahi peluh.
pintu bilik aku dirempuh.
Chan : kau tak apa-apa?
kelihatan Chan risau dan cemas.
air mata aku mengalir.
Chan : y-yah, waeyo?
aku mula menangis teresak-esak. Chan memeluk aku dan mengusap lembut belakang aku.
Chan : Yoorin...
" Chan...aku takut. "
Chan : kau takut apa?
" aku mimpi benda pelik. "
Chan : tu kan mainan tidur. jangan risau.
" tapi... "
Chan : *leraikan pelukan* it's okay, aku pasti ia hanya mainan tidur. mungkin kau cuma tertekan.
" thanks, Chan. "
Chan senyum manis.
Chan : dah, pergi mandi. tenangkan diri kau lepastu turun makan.
aku mengangguk.
~~~
( YOONGI )
aku melilau kawasan sekolah Yoorin. walaupun pagar agak tinggi tapi aku masih boleh nampak.
aku kan pakai motorbike :)
jam ditangan, dipandang sekilas. cuaca panas memancar terang di langit. aku mengeluh.
mana Yoorin ni? takkan dia tak datang?
bahu aku ditepuk.
Jimin : nampaknya, sepanjang sesi persekolahan, Yoorin hadir. tapi, sekarang Jimin rasa dia tak hadir lah hyung.
aku pandang Jimin.
" macam mana kau tau? "
Jimin : *mengeluh* Jimin tau la hyung. semua orang yang kenal dia, mesti tau juga. kalau hyung nampak SEVENTEEN, mesti hyung nampak Yoorin juga.
aku memikirkan kata-kata Jimin. hm, ada betul juga.
Jimin : marilah kita pergi kolej. kalau lambat, naya Jimin nanti oleh Prof. Nam.
" yela. "
~~~
( YOORIN )
aku termenung di tingkap. memikirkan mimpi yang aku alami pagi tadi. aku tak pergi sekolah sebab Seungcheol kata aku mengigau tak tentu pasal.
aku melepaskan keluhan berat. bila difikirkan balik, mimpi tu seperti di realiti dan ia sangat jelas.
phone aku berbunyi menandakan mesej masuk. aku melihatnya.
minyoongi
minyoongi
kenapa Rin tak pergi sekolah? Rin sakit?
YOU ARE READING
[C] BROTHERS ♡
FanfictionYoorin or Seungrin (reader), seorang perempuan yang dikelilingi oleh jejaka tampan kegilaan readers hoho. mereka ialah SEVENTEEN, BTS dan NCT DREAM. nak tau lebih? asilalah baca fanfic ini. faham-fahamkan la ye ʕ•ε•ʔ