( SEUNGRIN )
aku terjaga dari tidur. nafas aku mula tidak stabil dan badan aku penuh dengan peluh yang keluar banyak. aku memegang dada.
mimpi ni datang lagi. entah kenapa semenjak 3 hari lepas aku kerap dapat mimpi yang sama.
jika difikirkan semula, mimpi tu sangat—
menakutkan.
aku melihat jam dinding.
6:55 p.m.
lama sangat aku terlelap. aku mengambil tuala dan menuju ke tandas untuk menyegarkan diri.
setelah selesai mandi, aku ke meja belajar untuk mengambil phone.
2 missed call from private number
number ni lagi. pelik. lepas je mimpi benda tu, terus dapat missed call tak pun message, tu pun dari private number ni. hm, nampak sangat private.
aku berlalu turun ke bawah. kebetulan Seungcheol pun ada sekali nak turun. aku rasa dia baru lepas mandi sebab rambut dia basah.
aku tau CARATS tergoda ʕ•ε•ʔ
Seungcheol : homework dah siap?
aku mengangguk.
akhirnya, kami berdua tiba di meja makan. macam biasa la, suasana bising dari mulut puaka a.k.a SEVENTEEN.
Seungcheol : bila korang nak pergi Jeju? *makan*
Seokmin : lusa.
Seungcheol : *angguk* dah packing awal-awal?
Seokmin, Mingyu dan Minghao mengangguk.
Hansol : ALA SEOKMIN HYUNG! BAGILAH BALIK AYAM GORENG HANSOL
Seokmin : *belek ayam* takde nama kau pun. so, AKU BOLEH MAKAN! NGAP! *makan ayam goreng Hansol*
Hansol : TIDAKK!!
Seungkwan : kesiaaan~ *geleng* *makan*
Chan : buat orang tak selera nak makan pula -_-
Junhui : tah -_-+
" Hansol ambillah Rin punya. " aku mengambil ayam goreng lalu diletakkan diatas pinggan Hansol.
SVT : *pandang Seungrin hairan*
Mingyu : *letak tangan kat dahi Seungrin* kau okey tak dik?
aku facepalm lalu ketepikan tangan Mingyu.
" Rin okeylah. kenapa? "
Junhui : takde la, kitorang tengok Rin tak bising sangat bila waktu makan.
Joshua : betul tu. Rin ada masalah ke? kalau ada, share lah kat kitorang.
aku menggeleng.
" Rin dah kenyang. nak masuk bilik dulu. "
aku bingkas bangun. sebelum tu, aku basuh tangan dulu. selesai basuh tangan, aku terus ke bilik aku. SEVENTEEN tetiba senyap dan hanya melihat aku sehingga kelibat aku keluar daripada dapur.
YOU ARE READING
[C] BROTHERS ♡
FanfictionYoorin or Seungrin (reader), seorang perempuan yang dikelilingi oleh jejaka tampan kegilaan readers hoho. mereka ialah SEVENTEEN, BTS dan NCT DREAM. nak tau lebih? asilalah baca fanfic ini. faham-fahamkan la ye ʕ•ε•ʔ