-10-

281 23 0
                                    

Mingyu : hyung...makanlah sikit.

Seungcheol : *geleng*  hyung kenyang.

Chan : tak boleh la macam tu hyung. dah tiga hari hyung makan sekali sehari. *risau*

Seungcheol : *geleng*  tak nak. hyung nak cari Seungrin.

Jihoon: *mengeluh*  hyung nak cari kat mana? bukannya jumpa pun.

Jeonghan menyiku lengan Jihoon dan memberikannya death glare.

Seungcheol : sebab kau la Seungrin pergi! *naik angin*

SVT terkejut melihat perubahan sikap Seungcheol. Jeonghan segera menenangkan dia.

Jihoon: kalau kita tak bagitau pun dia akan pergi juga. move on la hyung.

Seungcheol : kau keluar!!

Jihoon tersentak. dia mengetap bibir dan menggenggam tangan. Joshua memberi isyarat kepada Soonyoung supaya membawa Jihoon keluar.

Soonyoung : marilah keluar Jihoon. *nak sentuh Jihoon*

Jihoon mengelak daripada disentuh.

Jihoon : baiklah, aku keluar. korang semua tunggulah Seungrin tu. macamlah dia nak balik rumah ni lagi.

Seungcheol : yah! Lee Jihoon!

Jihoon buat endah tak dengan amarah Seungcheol. SVT menenangkan Seungcheol tanpa pedulikan pemergian Jihoon.

~~~

Yoorin mengemas pakaiannya. harini dia dan Jaemin akan pergi ke Daegu untuk melawat mendiang omma dan appanya.

Yoorin : betul ni korang tak nak ikut?

merek berlima mengangguk.

Jisung : hyung dan noona pergilah. harini kitorang ada hal.

Chenle : betul tu. dating puas-puas ye. eh, tersasul.

Jaemin menayangkan penumbuk membuatkan Chenle tersengih. Yoorin tergelak kecil.

Yoorin : arraseo. take care.

Renjun : korang pun sama.

Jaemin dan Yoorin berangkat ke destinasi. kereta yang dipandu oleh Jaemin meluncur laju diatas jalan tar.

setelah beberapa jam dalam perjalanan, akhirnya mereka tiba di tempat perkuburan mendiang ibu bapa Yoorin.

Yoorin : biarkan aku pergi sendiri.

Jaemin : arraseo.

Jaemin meninggalkan Yoorin yang berada di hadapan ibu bapanya dikuburkan. Yoorin memandang sayu kubur itu. air matanya mula bertakung.

Yoorin : omma...hiks, appa...hiks. maafkan Yoorin sebab tak datang masa pengebumian omma dan appa.

Yoorin menangis teresak-esak. susah untuk digambarkan perasaannya.

Yoorin : omma, appa, Rin dah jumpa abang kandung Rin. Rin dah jumpa Yoongi. dia baik tapi Rin still tak ngaku dia abang Rin. maafkan Yoorin...hiks.

kelihatan Yoongi yang nak pergi ke sana dihentikan langkahnya. dia pandang adiknya.

" Rin rindu omma, appa dan Yoongi. Yoorin sayang Yoongi. Yoongi sorang je keluarga yang Rin ada. tapi, Rin sayang SEVENTEEN juga. diorang dah jaga Rin dari kecil walaupun diorang bukan abang kandung Rin.

omma, appa, Rin bergaduh dengan SEVENTEEN. Ji-Jihoon marah kat Rin. Rin kata Rin benci diorang. lepastu Rin keluar daripada rumah SEVENTEEN.

Rin tak sengaja ego masa balik dari jumpa Yoongi haritu. hiks...Rin nak minta maaf dengan SEVENTEEN dan Yoongi tapi Rin takut. Rin rasa macam nak mati.

maafkan Yoorin..."

belum sempat Yoongi memunculkan diri, Jaemin sudah menenangkan Yoorin.

Jaemin : Yoorin-ah, jangan risau. diorang pasti dah maafkan kau.

Yoorin : macam mana kau tau?

" aku tau sebab kau tengoklah Yoongi. walaupun kau benci dia atau berkasar dengan dia sekalipun, dia tetap cuba percayakan kau yang dia tu abang kandung kau. tiap hari dia perhati dan lindungi kau.

pasal SEVENTEEN pula. haritu kau kena tahan kat hospital 3 hari. separuh daripada ahli diorang je yang datang. Seungcheol tak masuk kolej sebab nak cari kau je. aku tengok Seungcheol dah pucat. tak nak makan. yang lain nak bawa dia pergi hospital, tapi dia degil.

Seokmin, Mingyu dan Minghao tak jadi pergi kem semata-mata nak tolong Seungcheol cari kau.

setiap hari diorang cuba call dan message kau. sampai sekarang diorang tak give up. aku tau diorang pun still sayang kau even kau kata kau benci diorang. " panjang lebar Jaemin bercerita.

Yoorin mengesat air mata.

Yoorin : gomawo Jaemin-ah.

Jaemin senyum manis.

Jaemin : aku dah cari homestay berdekatan, so senanglah kau nak tengok kawasan rumah family kau yang dulu.

Jaemin membantu Yoorin berdiri. mungkin sebab Yoorin terlalu banyak menangis.

Yoongi : <terima kasih, Jaemin sebab dah jaga Yoorin.>

~~~

Jeonghan : Chan, kau dah call Seungrin?

Chan : tak dapatlah hyung. rasanya dia dah tukar number.

Jeonghan : yang lain?

mereka semua turut memberikan jawapan yang sama.

Jeonghan mengeluh.

Jeonghan : okey, nanti hyung bagitau Seungcheol.*pergi bilik Seungcheol + bawa makanan*

Jeonghan : Seungcheol-ah...

Seungcheol tidak bergerak.

Jeonghan : Cheol...yah, Seungcheol! *goyangkan badan Seungcheol*

Jeonghan memegang dahi Seungcheol.

Jeonghan : panas! *lari keluar bilik*  Shua! hidupkan kereta cepat! kita mesti bawa Seungcheol pergi hospital!

Joshua : *lari keluar*

Minghao : kenapa dengan Cheol hyung?

Jeonghan : demam dia makin teruk. *risau + cemas*

SVT : *terkejut*

Joshua : aku dah hidupkan kereta.

Jeonghan : okey, Gyu, tolong hyung angkat Seungcheol.

Mingyu : nae.

[C] BROTHERS ♡Where stories live. Discover now