( MIN YOONGI )
" ni bukan salah Rin. " aku berkata seorang diri.
air mata lelaki aku jatuh mengalir.
sedih melihat adik kandung sendiri terseksa selama 15 tahun.
bahu aku ditepuk.
XXX : kenapa kau tak jumpa Yoorin sekarang? ni peluang kau. dah bertahun lama kau cari dia.
aku mengesat air mata.
" aku tak tahulah hyung. aku rasa ni bukan masa yang sesuai. "
XXX : tapi dia dah tau perkara sebenarkan? kenapa tak pergi jumpa dia? dia perlukan kau Yoongi, bukan SEVENTEEN.
aku tidak menjawab pertanyaan Jin hyung. ada betul juga tapi aku masih ragu-ragu.
Jin : kalau kau takut atau rasa gementar, kau fikirkanlah. adik kau sendiri nak jumpa kau sama dengan apa yang kau dah buat bertahun lamanya.
" hyung... "
Jin : bawa Yoorin kembali ke pangkuan kau, Yoongi. dia satu-satunya keluarga kandung kau. kau nak ke dia terus hidup dengan penipuan dari SEVENTEEN? lambat laun dia akan tau juga.
aku pandang Yoorin yang tengah menangis kemudian beralih kepada mata Jin hyung.
" arraseo. aku akan bawa Yoorin balik. tapi bukan sekarang. aku nak bagi dia 'spend time' buat kali terakhir dengan SEVENTEEN. "
XXX : hyung!
aku menoleh ke belakang.
Jin : Jeon Jungkook! dah berapa kali hyung nak bagitau, jangan buat orang terperanjat?
Jungkook tersengih. ei, nasib kau comel -_-
Jungkook : hyung spy Yoorin lagi ke?
Yoongi : eh taklah, tengah spy burung ni ha.
Jungkook : jangan marah Yoongi hyung hehe.
aku menjeling Jungkook. makin lama hadap budak ni, makin tak betul. punca 95 line lah ni -_-+
aku memandang hadapan di mana aku tengah spy Yoorin.
eh? mana dia? aku melilau sekeliling.
" wehwehweh, mana adik aku? "
Jungkook : tadi Kook nampak dia dah pergi. *makan ice cream*
" apesal tak bagitau awal-awal?! "
Jungkook : perlu ke?
" perlu la ha— "
Jin : Min Yoongi... *death glare*
" ish! "
aku menjeling Jin dan berlalu pergi mencari Yoorin. aku tak lupa untuk memakai mask dan topi.
selepas 6 minit mencari, akhirnya aku jumpa Yoorin tengah on call dengan seseorang kat sebuah bangku yang disediakan di Sungai Han.
aku menghampiri sedikit untuk mendengar perbualannya.
" ye, Rin nak baliklah ni. Cheol jangan risau. "
" .... "
" ye ye Rin tau. "
Yoorin menamatkan panggilan. mukanya nampak bengang.
tu mesti panggilan daripada Seungcheol. Yurin beralih mencari teksi untuk balik ke rumah SEVENTEEN.
sabar Yoongi. tak lama lagi Yoorin akan bersama dengan kau. dan SEVENTEEN, aku takkan lepaskan korang lepas apa yang korang dah buat pada hidup kami sekeluarga.
YOU ARE READING
[C] BROTHERS ♡
FanfictionYoorin or Seungrin (reader), seorang perempuan yang dikelilingi oleh jejaka tampan kegilaan readers hoho. mereka ialah SEVENTEEN, BTS dan NCT DREAM. nak tau lebih? asilalah baca fanfic ini. faham-fahamkan la ye ʕ•ε•ʔ