C-5

330 60 3
                                    

Kaist University

Baekhyun tiba di sana dan berjalan masuk seorang diri. Dia memasukkan tangan ke dalam poket seluar sambil bersiul.

" baekhyun! " jerit jihyo sambil berlari ke arahnya.

Baekhyun menoleh ke belakang dan menunggu ketibaan jihyo.

" nah " jihyo memberi bungkusan kepada baekhyun.

" apa ni? " soal baekhyun sambil menerimanya.

" tadi saya ada buat bibimbap. Tapi banyak yang lebih. So , tak nak membazir . Saya bagi kat awak "

" waah! Specialnya dengar ≥﹏≤ " baekhyun tersenyum lebar.

" eh jangan nak perasan eh! Bukan untuk awak je.. Saya ada bawa juga untuk boah! Dan lagi satu , ini pun ibu yang tolong ingatkan. Kalau tak , saya tak bagi dah dekat awak " jihyo mengalih pandangan.

" alah . Biasalah tu.. Mula² ibu dulu , kemudian baru anak . Kan? " sindir baekhyun dengan mimik mukanya yang nakal . Sambil dia menyambung langkahnya.

" anyway , thanks! " katanya yang sudah beberapa langkah ke depan.

-_-# ( jihyo be like )

# Class A11

Sementara yang lain sedang membuat hal masing-masing . Dasom berdiri dari tempat duduknya dan menuju ke arah mino yang sedang bermain telefon.

" hai " sapa dasom dengan lembut.

Membuatkan mino langsung mendongak kepalanya. Bahkan , segera dia menyimpan telefon bimbitnya ke dalam poket seluar.

" hey! " balasnya sambil membetulkan rambut.

Dasom menarik kerusi di depannya lalu duduk menghadap mino.

" baekhyun mana? Tak nampak pun dia " dasom tercari-cari.

" memang lah tak nampak! Sebab dia baru je keluar tadi " mino tersengih.

" (¬_¬) . Anyway , baekhyun dah ada girlfriend ke? " persoalan mendadak dari dasom.

" tak pernah nampak pun dia ada girlfriend . Rasanya tak ada kot . Wae? "

" urm... " dasom menggosok tangannya yang diletak di atas meja.

" kalau saya beritahu dia yang saya suka kan dia . Rasa-rasanya dia terima tak? "

" gila lah kalau dia tolak! Awak ni dah cukup sempurna dah.. Cantik ada , baik ada . Dia takkan tolak punya. Alang² dia tengah single tu , pergi lah try "

" saya tahu. Tapi... Dia macam rapat je dengan perempuan miskin tu.. Sakit hati pula tengok . Ke diorang ada apa-apa? " dasom menjeling ke arah jihyo.

" alah! Tak ada apa-apanya. Macam lah awak tak tahu baekhyun tu macam mana. Dia dengan jihyo kawan biasa je " balas mino dengan yakin.

" ok lah , last question.. Bagi awak. Siapa lebih cantik? Saya atau.. Jihyo? "

Mino mengeluh pendek. " apa benda lah tanya soalan macam gini.. Tentu lah awak yang lebih cantik . Kaya pun kaya . She's nothing lah . So , tak payah lah dengki dengan dia "

IT'S YOU • Where stories live. Discover now