C-2

397 57 3
                                    

KAIST

Jihyo tiba di sana pada awal pagi . Dia turun dari basikalnya sambil mencari tempat untuk diletak.

Tiba-tiba ,

* pitt pitt *

Kedengaran suara hon kereta yang kuat membuatkan jihyo terkejut . Dan tidak sengaja melepaskan basikalnya jatuh ke bawah.

" kya!! " jerit jihyo.

Baekhyun ( pemilik kereta ) segera keluar dan menemui jihyo di luar.

" kenapa awak lepaskan basikal awak? " baekhyun cuba menahan ketawa.

" dah yang awak tekan hon dekat saya tu dah kenapa!? -_-# "

" saya cuma nak tegur je! Tak boleh? "

Jihyo menatap baekhyun dengan perasaan yang marah. Dia mendekati baekhyun.

" nak tegur orang , ada cara dia! Beradab sikit boleh tak? Kalau saya ada sakit jantung tadi , dah lama dah meninggal " keluh jihyo.

Baekhyun kemudiannya membuka kaca mata hitamnya.

" selama saya belajar di kaist ni , saya tak pernah jumpa lagi tau perempuan yang dingin macam awak! "

" oh , sama lah! Saya pun tak pernah jumpa lelaki yang keras kepala macam awak! Dah lah , malas nak layan "

Jihyo mengakhiri perbualan mereka. Dia mengangkat basikalnya dan letak di tempat yang disediakan.

# Tandas - p

Jihyo pergi ke sinki untuk membasuh tangan. Sambil² membetulkan rambut dan pakaiannya di depan cermin.

" Nara-ah , kau tahu tak! Semalam aku jumpa baekhyun keluar makan dengan bomi.. Sweet gile wey diorang! Dengki aku.. "

" serius lah kau! "

" buat apa aku nak tipu? Ni tak boleh jadi! Kita pun perlu ajak baekhyun keluar makan sekali.. Mana adil dia keluar dengan bomi je "

" betul tu.. Tapi.. Kau ada idea tak , macam mana nak pikat baekhyun nanti "

" urm... Tak datang lagi ni.. Kita bincang dalam kelas lah.. Tengok nanti macam mana "

" oh ok ok , jom! "

Setelah dua orang pelajar perempuan itu keluar dari tandas , lantas mata jihyo berkedip kedip. Mulutnya turut ternganga seakan tidak menyangka dengan apa yang didengarinya.

- serius lah , baekhyun yang diorang maksudkan tu lelaki tadi? Lelaki tadi yang diorang duk berebutkan?? Oh god! Meremang bulu roma aku! Tak faham kenapa diorang jadi macam tu.. Oh wait wait -- ini... Aku yang ketinggalan atau mereka yang sesat ni.. Ughh.. Can't brain - desis hati kecil jihyo.

# Corridor

Ketika baekhyun sedang leka bermain game pubg , lantas mino merampas telefon bimbitnya dan berlari pergi.

" catch me if you can!! " kata mino sambil menghilangkan diri.

" kya kya!! " baekhyun terpaksa mengejar demi mendapatkan haknya.

IT'S YOU • Where stories live. Discover now