" السعاده ليست مرتبطه بگم "

31 0 0
                                    

" السعاده انواع گتيره وگل نوع وليه متعته اللي بنحس بيها ، مثلا سعاده ام بعد صبر 9 شهور وهي بتستلم مولدها ، وسعاده الاب وهو بيمسگ ابنه وجواه الف احساس مختلط بالفرحه ، سعاده الام وهي ماسگه ايد طفلها بتعلموا المشي وبتقوله ( تاتا خطي العتبه تاتا واحده واحده ) ، سعاده الام وهي بتسمع ماما وعينيها تدمع من الفرحه ، سعادتها بيه بأول يوم مدرسه وفرحتها برجوعه مبسوط وبيحگيلها اللي حصل بالتفاصيل ، سعاده الاب والام بتخرجهم اولادهم من جامعتهم ، سعاده عاشق ولهان اخيرا بقي مع حبيبته ، سعاده الحبيبه لما حبيبها يوفي بوعده ليها ، سعاده الاهالي في فرح اولادهم ، سعاده الصحاب الجدعين لما بيشوفونا مبسوطين ، سعاده طالبه زي حالتي گده راحه ثانويه عامه لما تحقق حلمها ، سعاده الدگتور بتحسن حاله المريض بتاعه وزعله عشان هيفرقوه مهو خلاص اتعود عليه ، سعاده ست گبيره زي مامتگ وهي شايله شنط تقيله وانت تساعدها ، سعادتنا لما نسمع دعوه حلوه من الناس اللي ساعدنها ، سعادتي لما اگون بعدي الشارع والعربيه تقف واقوله شگراً ، سعاده حد گان هينام زعلان بس انت طايبت خاطره ، سعاده بنت والدتها خدتها في حضنها ولمست علي شعرها ، سعادتنا لما ننام من غير غطا في الشتا وتصحي الصبح من حيث لاتدري نلاقينا مدفيين ، سعاده جده برؤيتها لاحفادها ، سعاده طفل صغير مستني باباها اللي هيجبله لعبه ، سعادتنا بخروجه مع صحابنا اللي بعد غياب طويل اتلاقو ، سعاده البنت لما اخوها يدافع عنها لما تعمل غلط وبعدين ياخدها علي جمب يفهمها غلطها ويحتويها ، سعاده الصحاب لما حد يگون عليه الدور انه يدخل القفص وفرحه الصحاب ، سعاده سواق الميگروباص لما تقوله يا عمو مش( ياسطي ، يا جدع ، يا عم ، يا برنس ) ، سعاده طفله بدرجاتها العاليه ، سعادتها لما تلبس فستان وتلف بيه گتير وتحلم ، سعاده الطموح بتحقيق اهدافه ، سعادتنا بعيد ميلاد مفاجأه ، سعادتنا بگلام بسيط طالع من قلب لقلب ، سعاده الدگتور بنجاحه في اول عمليه ليه ، سعاده المهندس لما يبني عماره ، سعاده مصمم راضي عن اللي راسمه ، سعاده گاتبه بمتابع جديد او رأي يدعمها ، سعاده موظف شقيان طول النهار بس ضميره مرتاح مظلمش حد ومجاش هلي حق حد ، سعاده الشخص اللي بيحلم لما حد يدعمه مش يحبطه ويقلل من قيمته ، سعادتنا لما نشتري حاجه جديده ، سعاده الام وابنها اللي مسافر رجعلها بالسلامه ، سعاده البنت اللي لما تحسن الظن في صحابها ميخذلوهاش ، سعاده الناس الطيبين بلمه حواليهم ، سعاده الطفل لما يجيله اخ او اخت ويغير منهم وبعد گده يحب وجودهم معاه ، سهادتنا لما نلاقي حد بيبتسم في وشنا واحنا مضايقين بنرد الابتسامه وننسي ، سعاده الرسام لما حد يقدر فنه ويبيع لوحه ، سعاده الصحفيه لما تكتب مقال ميه ميه ورئيس التحرير يگافأئها ، سعاده الطلبه لما دگتور الجامعه يحن عليهم و يعملهم امتحان حلو ، سعاده دگتور الجامعه نفسه عادي متسغربوش بيضحگ عادي يعني لما يلاقي حد من تلمذته المجتهدين واقف جمبه وبينافسه مهو لقي معيد ودگتور هو گمان ، سعاده شيخ لما يلاقي الجامع مملي علي طول مش بس في رمضان وصلاه الجمعه ، سعاده عامل النظافه لما يلاقي الشارع نضيف والناس بطلت ترمي في الشارع ، سعاده حارس العماره لما يلاقي الدنيا فل الفل و اللي طالع يهزر معاه ويشاگسه ، سعاده عيلتي بوجودي لاني بغلس عليهم وما بيصدقوا انزل من البيت بس ولو لازم اعمل دوشه في البيت مش هبطل صدقوني ، سعاده ربنا لما بلاقينا بنعبده وبنقرأ في گتابه ، سعادتنا گلنا لما بنعمل حاجه نافعه ، سعادتي لما بلاقي حد بقرأ گتباتي وبيدعمني ، سعادتنا لما نلاقي التليفون بيرن علي خبر حلو گنا منتظرينه ، سعادتنا بأول مرتب لينا ، سعاده البيت بالدوشه اللي فبه مش هص هص "
Shabeer w noooooooooooooooooooooos

بلا هويه حيث تعيش القصص. اكتشف الآن