Müzik dinliyordu. Düşünceliydi. Hiç olmadığı kadar sessizdi. Ailesi, arkadaşları hariç çoğunlukla böyleydi.
Birden annesi seslendi "Richard!" ama duymadı.
Boş boş bakıyordu, kendini bitkin hissetti.
Tam "okula gitmesem nolur?" diye mırıldanırken,
annesi geldi, birden irkildi.Bu irkilme ödü patladığı için değil "annem beni
duydu mu?" korkusuydu.Richie: "Beni korkuttun!"
Mrs. Tozier: "Üzgünüm tatlım ama biraz daha müzik dinlemeye devam edersen okula geç kalacaksın!"
Richie: (yüzü düşmüş bir şekilde) "Off bee!!"Hızlıca giyindi, çantasını alıp dışarı çıktı. Bisiklete bindi. Biraz ilerledikten sonra Bill'i gördü.
Bill: "S-selam R-Richie..."
Richie: "Selam."Richie'nin birazdan sakinliği sona erecek ve durmadan konuşmaya başlayacaktı. İleride Stan ve Eddie ile yan yana geldiler.
Richie: "Şu ocak ayındaki güneş de temmuzda yok he!"
Stan: "Başına güneş geçecek, şapka taksaydın keşke."
Richie: "Kafam terleseydi şapka takardım salak
götüm terliyor!"Hepsi Richie'ye baktı.
Richie: "Ne yani sizin de götünüz terlemiyor mu?"
Eddie: "Kapa çeneni Richie bu iğrenç!"
Richie: "Annenden daha iğrenç olamaz..."Eddie gergin bir şekilde kafasını ters yöne çevirdi.
Richie'nin yüzünde intikam almış gülüşü vardı...
Bir anlık sessizlikle okula gittiler. Mike erken gelmişti. Selamlaşıp yerlerine geçtiler. Biraz sonra da ders başladı.***
Richie bir süre sonra dersten sıkıldı...
Önce yan tarafta oturan Stan'a laf atmaya başladı.Richie: "Hep bakir olmanın nasıl bir şey olduğunu düşünmüşümdür, söylesene Stan nasıl bir şey?"
Richie pis pis sırıtıyordu. Stan ciddiydi ama Richie'nin piç gülüşü yapan suratına bakmaya devam ettikçe ciddi kalamıyordu. Kafasını öbür tarafa çevirdi.
Stan'den cevap alamayınca, baş ve orta parmağını birleştirerek önünde oturan Eddie'nin kulağına vurdu.
Eddie: "Ne yaptığını zannediyorsun!"
Richie eğleniyormuş gibi kahkaha patlattı. Çünkü Eddie'nin yüzü sinirlenince ve endişelenince komik bir hal alıyordu. Richie gülmesini bitirince:
Richie: "B-bu çok iyiydi...yüzünü bi daha buruştursana!"
Tüm ezikler klubü eğlenmişti...
Zil çaldı ve bahçenin sakin bir tarafına gittiler.
Bir banka doğru koşmaya başladılar, herkes yer kapmaya çalışıyordu. Bank dört kişilik olduğu için
Richie, Bill, Eddie ve Beverly oturabildi. Ben ile Stan
yere çökmek zorunda kaldı.Beverly bir sigara yaktı, Richie de bir dal istedi.
Eddie: "Hadi ama Rich yanında oturuyorum, kokusu
üstüme sinecek!"
Richie: "En azından annen gibi kokmazsın dostum keyfine bak..."
Eddie: "Annemle uğraşmayı kes Richie!"Richie daha fazla uzatmadı. Sanki bir şey ona dur demişti. Yüzü kıpkırmızı oldu. Neden uzatmadığını
o da bilmiyordu. Beverly lafa girdi.Bev: "Sömestr'a bir gün kaldı acaba yarın akşam evimde mi toplansak?"
Çoğu onaylarcasına başını salladı.