Aurinko paistoi suoraan parantajanpesään. Perhosmieli hätkähti hereille. Viimeisenä kuitenkin kaikista. Nimittäin aiemmin Sirppikukka oli herännyt aika aikaisin ja hän oli herättänyt muut, paitsi parantajat.
" Huomenta, Malvatuuli. Tiedätkö mitä ulkona tapahtuu? " Perhosmieli kysyi väsyneenä.
Malvatuuli kohautti lapojaan ja kurkisti ulos. " Perhosmieli, tule katsomaan. "
Kullanpunainen naaras nousi ylös ja tassutteli Malvatuuleen kanssa leirin suuaukolle, jonka ympärillä oli kaikki klaanin kissat.
Malvatuuli tunki ylväästi joukon läpi Perhosmielen kanssa katsomaan mikä oli niin tärkeää, että täytyi herätä ennen aamuhämärää. Tämän jotkut voisivat vielä laskea jopa yöksi.
Perhosmieli hätkähti nähdessään Tomukuonon ja neljä pentua hänen vierellään.
" Voisiko joku selittää mitä täällä tapahtuu? Ruskotähti? " Malvatuuli maukaisi hämillään.
" Tomukuono löysi aiemmin metsästä nämä neljä hylättyä pentua. Ja olen päättänyt, että voimme ottaa heidät klaaniin. " Ruskotähti toteaa.
" Ja meille parantajille ei kerrottu mitään? " Malvatuuli maukaisee loukkaantuneena.
" Olemme pahoillamme, Malvatuuli ja Perhosmieli. " Päällikkö pahoittelee.
" Ei se mitään... " Perhosmieli katsahtaa sivusilmällään Malvatuuleen.
Pian kuitenkin Malvatuuli siirtyi olennaiseen.
" Nämä neljä pentua tarvitsevat ottoemon. Nelimyrsky, olisitko valmis siihen? "Nelimyrsky hätkähti ja kääntyi Malvatuuleen puoleen.
" Toki! " Nelimyrsky silmistä paistoi innostus. Hänen omat pentunsa olivat jo sotureita, joten se ei haittaisi Nelimyrskyä ollenkaan." Hyvä. " Malvatuuli toteaa ja kääntyy Ruskotähden puoleen.
" Nämä neljä pikkuista pitäisi myös nimetä. Koska kukaan täällä ei ole heidän oikea emonsa, minun mielestä päällikkö saa ratkaista tilanteen."Ruskotähti kohautti lapojaan ja alkoi miettimään.
" Nelimyrsky saisi päättää ainakin kahden ja minun puolesta te parantajat voitte päättää kahden muun yhdessä. Tulkaa kertomaan ne minulle pian, jotta voin kertoa ne koko klaanille.Pennut eivät olleet vielä avanneet silmiään. He nukkuivat sikeästi sammalpeitteen päällä, kun melkein koko klaani katseli heitä.
-----------------------------------------------------------
Kului muutama tunti, ennen kuin parantajat ja Nelimyrsky saapuivat Ruskotähden pesään." Hei. " Päällikkö tervehtii ja muut tervehtivät takaisin.
" Mitkä ovat nimet? Aloita vaikka sinä, Nelimyrsky. "Nelimyrsky empii hetken.
" En ole keksinyt vielä toisen nimeä mutta... Tumman harmaa voisi olla Varispentu. Sitten hän siirsi katseensa hetkeksi pois muista ja katseli ympärilleen.
" Ehkä tiedänkin.... Valkoisen pennun nimi on Lumipentu. "Ruskotähti nyökkää ja siirtää katseensa Nelimyrskystä Malvatuuleen.
" Oranssin pennun nimi on Punapentu. " Malvatuuli toteaa.
" Ja tumman harmaa pentu jolla on valkoisia yksityiskohtia on ehdottomasti Yöpentu. " Perhosmieli lisää Malvatuuleen jälkeen." Hyviä nimiä kaikki, voitte poistua. " Kaikki nyökkäävät Ruskotähdelle ja tassuttelevat ulos.
Pian Ruskotähti nouseekin jo suurkielekkeelle.
" Saapukoot jokainen uskollinen klaanilleni oleva kissa tänne suurkielekkeelle klaanikokoukseen! " Ruskotähden ääni kuului kaikkialle leirissä.Kissat kerääntyivät suurkielekkeelle.
" En ole ihan vielä perillä oikein mitä tapahtuu..." Helmijoki, klaanin vanhin, tokaisee." Pian se selviää sinullekin, Helmijoki. " Iltahohde hymähtää ja katsahtaa Ruskotähteen.
" Suurin osa varmaankin tietää, että Tomukuono löysi hylättyjä pentuja viime yönä metsästä. Heitä on neljä. Nyt olemme saapuneet kuulemaan heidän nimensä. Valkoinen naaraskissa, jolla on mustia yksityiskohtia, on Lumipentu! " Ruskotähti huudahtaa.
" Tumman harmaa naaras, jolla on valkoisia yksityiskohtia, on saanut nimekseen Yöpentu! " Ruskotähti huudahtaa toisenkin kerran.
" Tumman harmaa kolli, sai nimekseen Varispentu, sekä oranssi kolli sai nimekseen Punapentu! " Hän huudahtaa kovaa lopuksi niin, että koko klaani alkaa toistamaan uusien klaanilaisten nimiä.
Emt miks mut tästä tuli vähä Simba mieleen xd
YOU ARE READING
Soturikissat ~ Tähtien kissat
Action>> Askel askeleelta me voimistumme ja saatte katua sitä, että uhmaatte meitä! << Kidesiiven ollessa kadoksissa koko lehtikadon, klaanilla on ollut huolia todella paljon. Malvatuulen kunto on alkanut heikkenemään, Perhosmieli on poissaoleva ja paljon...