Aamu koitti ja Lumipentu oli noussut jo ajat sitten. Hän odotti että tämän sisar, Yöpentu heräisi. Pian Lumipentu hätkähti kun huomasi sisarensa nousevan ylös ja tämä alkoi pomppia Yöpennun ympärillä innoissaan.
" Yöpentu! Yöpentu! Sinä lupasit! " Lumipentu huudahtaa.
" Mitä minä muka lupasin? " Yöpentu tuhahtaa ja kurtistan kulmiaan katsoen sisartaan ärsyyntyneenä.
" Lupasit kertoa mistä juttelit Kiharapennun kanssa yöllä! " Lumipentu maukaisee vihaisesti Yöpennulle ja istahtaa maahan.
" Pennut, jos ette nuku enään niin voitte varmaan mennä ulos. Huomaatte kai kun Vadelmanpentu, Tulipentu ja Tuhkapentu nukkuvat vielä. " Nelimyrsky tokaisee kaksikolle jotka nyökkäävät ja lähtevät ulos pentutarhasta juttelemaan.
" No? " Lumipentu jatkaa ja katsahtaa Yöpentuun joka sukii itseään.
" Ainiin joo... " Yöpentu aloittaa.
" Kiharapentu oli ollut viimeyönä todella outo. Hän ulisi kovaan ääneen ja ihmettelin miten muut eivät sitä kuulleet. Hän kait näki vain painajaista. " Yöpentu kohauttaa olkiaan.Lumipentu nyökkää tälle ja lähtee etsimään leikkikavereita sillä välin kun Yöpentu pysyttelee varjon alla yksin.
" Hei. " Yöpentu sihahtaa ja hypähtää kauemmas äänestä.
" Hei!!! " Tämä tuhahtaa ja huomaa että oli juuri säikähtänyt Kiharapentua." Halusin vain sanoa, että näin viimeyönä kai painajaista, se oli vain hieman oudompi uni. Todenmukaisempi uni. " Kiharapentu maukaisee hermostuneesti ja raapii kynsillä maata samalla.
Yöpentu huomaa tämän hermostuneisuuden.
" Voitko kertoa minulle mitä näit? Lupaan etten kerro kenellekään! " Tämä lupaa ja Kiharapentu kääntää katseensa maasta takaisin Yöpentuun." Jos kerran lupaat... " Tämä huokaisee.
" Näin jonkun hopeisen kissan unessani, joka yritti varoittaa jostain, mutta yhtäkkiä hän katosi ja kaikki muuttui pimeäksi. Sitten näin keltaiset silmät pimeydessä jotka nekin katosivat pian. Sen jälkeen neljä todella haaleaa kissaa joiden turkki loisti ja niissä oli tähtiä, astuivat esiin ja puhuivat. En kuullut mitä he sanoivat ja pian joukko kissoja hyökkäsi heidän kimppuun ja jostain tuli viides... tähtikissa? Nyt ne ovat tähtikissoja! Ja viides ajoi kissajoukon pois. " Kiharapentu lopettaa." Tähtikissoja? Eikö meidän kannattaisi kysyä Ruskotähdeltä asiasta? Tai Malvatuulelta? Sirppikukalta? Helmijoelta? " Yöpentu alkoi luettelemaan nimiä.
" Kysytään tähtikissoista Malvatuulelta. Ei kerrota muuta, okei? Sanotaan vaikkapa että klaanin vanhimmat olivat kertoneet satuja niistä mittelee ymmärtäneet kaikkea? " Kiharapentu ehdottaa ja sen jälkeen kaksikko käveli Malvatuulelta luokse.
" Malvatuuli? Malvatuuli! " Yöpentu huudahtaa kun näkee Perhosmielen ja Malvatuulen.
" Odota tässä Perhosmieli, käyn nopeasti pentujen luona. " Perhosmieli nyökkää Malvatuulelle joka tassuttelee Kiharapennun ja Yöpennun luokse.
" Umm... Malvatuuli haluaisimme tietää Tähtikissoista? " Kiharapentu maukaisi samalla kun tämä katsoi maahan ja raapi maata.
" Tä-tähtikissoista? Mistä te tiedät tähtikissat? " Malvatuuli kysyy varovaisesti kaksikolta.
" Helmijoki kertoi meille. " Yöpentu toteaa.
" Te valehtelette! Vain parantajat tietävät tähtikissoista! Se on meidän ainoa salaisuutena jonka viemme hautaan asti, tai legendan mukaan, on tuomittu kuolemaan... "
// Okei iha ekaksi, tämä on joku valmis luku jonka olen kirjoittanut mutta unohtanut julkaista, pahoittelut 💀✨💜
CZYTASZ
Soturikissat ~ Tähtien kissat
Akcja>> Askel askeleelta me voimistumme ja saatte katua sitä, että uhmaatte meitä! << Kidesiiven ollessa kadoksissa koko lehtikadon, klaanilla on ollut huolia todella paljon. Malvatuulen kunto on alkanut heikkenemään, Perhosmieli on poissaoleva ja paljon...