!HUOM! Julkaisin vahingossa 3 ja 4 luvut väärinpäin, luethan kolmosen ensin!!!
Oli kulunut kuita Kiharapennun viimeisimmästä unesta ja siitä kuinka Malvatuuli ei suostunut antamaan vastauksia Tähtikissa-kysymykseen. Sen sijaan Malvatuuli on ollut hyvin stressaantunut, käyttäytynyt oudosti ja vältellyt pentuja, joista tuli oppilaita kuu sitten.
Aika kului hirveän nopeasti, tuskin itse klaanikaan ehti pysyä siinä perässä.
Asiat olivat myös hyvin sekavia. Kidesiivestä ei olla kuultu melkein kahteentoista kuuhun, Ruskotähti on menettänyt elämiä turhaan taisteluissa Virtaklaania vastaan, eikä kukaan edes tiedä miksi he taistelivat heitä vastaan. Kai se johtui siitä kun he ensiksi hyökkäsivät leiriin, oli heidän puolustauduttava. Tuhkaklaani toisti samaa joka päivä...
Herää
Partio
Syö
Taistele
NukuTähtiklaani ei lähettänyt merkkejäkään heidän olemassa olostaan. Kaikilla oli paljon kysymyksiä, muttei yhtäkään vastausta.
________________________________" Väistä pentu! " Tuulitassu huudahti virnistäen Vadelmanpennulle ja Kiharapennulle.
" Et voi olla tosissasi Tuulitassu... Olette meitä vaik kaksi kuuta vanhempia! " Vadelmanpentu näytti kieltä tälle.
" Kiusaisit itsesi kokoisia! " Yötassu astuu esiin virnistäen.
" Niin juuri - Hei hetkinen... Väitätkö meitä pieniksi? " Vadelmanpentu kallistaa päätään ja kurtistan kulmiaan.
" En toki... " Yöpentu pyöräyttää silmiään ja sanoo sen hyvin sarkastisella äänensävyllä. Kiharapentu ei vaivaudu edes kommentoimaan asiaa.
" Kaikki hyvin, Kiharapentu? " Lumitassu tassuttelee Kiharapennun luokse huolissaan.
" Joo... Tuntuu vain aika tyhjältä... Tai siis tänäänkin yritin puhua Malvatuulelle mutta hän ei vaivautunut edes katsomaan minua. Puhuin myös Perhosmielen kanssa ja ainoa asia mitä hän sanoi, oli että Malvatuuli on vanha ja tulossa varmaan kuuroksi! " Kiharapentu tuhahtaa ja raapaisee palan lehdestä.
Lumitassu huokaisee...
" Saapukoot jokainen klaanilleen uskollinen kissa tänne suurkielekkeellä klaanikokoukseen! " Kuuluu Ruskotähden ääni. Huomasi kyllä, ettei Ruskotähti ollut ihan voimissaan. Ihmekkö tuo, Lehtikato oli aivan puun takana ja osa klaanista kyseenalaisti olemassa oloaan!" Tänään on klaanien välinen kokous, jonne minä otan mukaan tietenkin Sirppikukan, Lumitassun, Tulitassun, Harmaahallan, molemmat parantajat, Pilvisydämen ja Pajuvirran! "
________________________________Klaani saapui paikalle viimeisenä kaikista. Eipä ollut ensimmäinen kerta.
" Raaskitte sitten viimeinkin tulla paikalle? " Valkoinen naaras naurahtaa.
" Sinun asemassa en nauraisi. Älä luule itsestäsi liikaa... Olet varapäällikkö, Valkovirta, et päällikkö. " Ruskatähti tuhahtaa.
Naaras kallistaa päätän ja virnistää.
" Itseasiassa se on nyt Valkotähti. Olen nykyään päällikkö kun Saukkotähti salamurhattiin... Ja aion selvittää kuka teki sen. " Valkotähti kohauttaa lapojaan." Sallinettehan minun aloittaa tämän kokouksen? " Haapatähti toteaa ja astuu askeleen eteenpäin, enemmän huomattavaksi.
" Virtaklaanissa on paljon haavottuneita sotureita, menetimmekin jopa yhden, Kotkankukan, kiitos Tuhkaklaanin! " Haapatähti huudahtaa.
Ruskotähti ei ehdi reagoida mitenkään, ennen kuin Tulitassu huutaa jo heti perään: " Muistutan tässä nyt vain, että kuka oikein on vienyt päälliköltämme hengen niin monta kertaa että hänellä on enään yksi henki! Te Virtakl- " Lumitassu hyppää tämän päälle.
" OLE JO HILJAA! "
Kaikki kääntävät katseensa Tulitassusta Ruskotähteen." Onko se totta, että sinulla on vain yksi henki enään? " Haapatähti maukaisee hiljaa.
Ruskotähti empii hetken, mutta sitten nyökkää.
Haapatähti näyttää hetken päästä siltä, kuin olisi juuri nähnyt jonkun tärkeän kuolevankin. Hän oli surullisen ja hämmästyneen näköinen.
Voi Tähtiklaani... Mitä olen mennyt tekemään.. Miksi kuuntelinkaan sitä typerää naarasta... Valkotähti... Olemme vieneet toisen klaanin päällikön melkein kaikki henget ilman tuloksia... He eivät piilottele erakko ja kotikisuja heidän leirissään... He ovat vain jotain muukalaisia jotka haluavat tuhota klaanini... Eikä Tuhkaklaanin salainen suunnitelma...
" Haapatähti? " Pihlajatähti herättää tämän ajatuksistaan. Haapatähti hätkähtää ja pahoittelee.
" Meillä Suoklaanissa on ollut harvinaisen rauhallista, ei ole tapahtunut mitään kummallista... Meillä tosin on kaksi uutta soturia, Leinikkihäntä ja Särmäturkki! " Pihlajatähti osoittaa katseensa solakkaan ja nättiin rusehtavaan naaraaseen, jolla on kauniit vihreät silmät, sekä kolliin, jolla on paksu ja tumma turkki, sekä komeat meripihkan väliset silmät.
Klaanit ryhtyvät huutamaan heidän nimiään.
" Leinikkihäntä! Särmäturkki! "" Meillä on toistaiseksi asiat ihan hyvin, siis jos ei lasketa Virtaklaanin hyökkäyksiä. " Ruskotähti tuijottaa tuimasti Haapatähteä, joka tuntee syyllisyyttä.
Sen jälkeen Ruskotähti silti jatkaa puhumista." Ihan outoja noi Virtaklaanilaiset! " Lumitassu kuiskaa Tulitassun korvaan.
" Mitä sinä selität Tuhkaklaanilainen? " Säikähdykseen Lumitassu huomaa, että on vahingossa puhunut toiselle kissalle, joka on eri klaanista.
" Umm... Mistä klaanista olet? " Lumitassu kysyy.
" Olen Virtaklaanista... Nimeni on Paatsamalaulu, minut vasta nimitettiin soturiksi.. " Paatsamalauluksi esittäytynyt toteaa.
" Sinähän näytät aivan minun ikäiseltäni, siksi uskoin, että sinäkin olet oppilas! Olen Lumitassu ja anteeksi äskeinen... " Lumitassu toteaa nolona, mutta jatkaa pian.
" Saanko muuten kysyä, että jos kerran olet uusi soturi, miksei sinun nimelle hurrattu? Tai miksei päällikkönne edes maininnut sinua? " Lumitassu kysyy tältä.
Paatsamalaulun ilme muuttuu hetkessä hätääntyneeksi. Ihan kuin tämä salapoliisi jotain.
" Minä... Tai siis - Hän on hieman... Hajamielinen... Tai siis ei - Ei hän unohtanut vaan.. Umm - " Paatsamalaulun lauseesta tuskin saa selvää. Tai no, tuskin hänkään siitä sai itse selvää." Anteeksi, jos se oli liian henkilökohtaista... " Lumitassu pahoittelee Virtaklaanilaista, mutta tämä jäi silti miettimään, että mitä Virtaklaanissa on tekeillä. Paatsamalaulu ei kiinnitä Lumitassuun enään huomiota.
Pian hän huomaa, että Ruskotähti astuu sivuun ja Valkotähti astuu eteen.
" Ruskaklaanilla menee mainiosti, vaikka osa meistä suree vielä sitä, että Saukkotähti on menehtynyt. " Hän ei kauheasti asioistaan kertonut, joka johti siihen, että kokous on päättynyt. Klaanit lähtivät tassuttelemaan takaisin omille reviireilleen.// YAASSS sain nyt tämän kirjoitettua! Saattaa jopa tulla lukuspämmi, en ole kirjoittanut vuoteen ja olen taas innostunut joten juu... 💞
DU LIEST GERADE
Soturikissat ~ Tähtien kissat
Action>> Askel askeleelta me voimistumme ja saatte katua sitä, että uhmaatte meitä! << Kidesiiven ollessa kadoksissa koko lehtikadon, klaanilla on ollut huolia todella paljon. Malvatuulen kunto on alkanut heikkenemään, Perhosmieli on poissaoleva ja paljon...