Harry
"Olen pahoillani oppilaat, teidät on siirrettävä eri tupaan väliaikaisesti" Dumledore huusi rohkelikon oppilaille. Lihava leidi oli kadonnut ja kukaan ei löytänyt tuota, ja sillä välin kun etsinnät jatkuisivat kukaan ei pääsisi tupaamme.
"Siirretään puolet teistä luihuseen ja puolet korpinkynteen" Dumledore jatkoi ja alkoi luetella mihin kukakin menisi.
"Harry olet menossa luihuseen" Dumledore sanoi minulle ja jatkoi muiden oppilaiden jakamista. Nappasin laukkuni ja lähdin kävelemään kohti luihusten tupaa, meinasinhan mennä luihuseen ensimmäisenä vuonna, nyt ainakin näkisin pärjäisinkö siellä.Jätin laukkuni, oven viereen ja vilkuilin huonetta, se näytti melkein samalta kuin rohkelikon, tosin huone oli enemmän vihreä. Sänkyjä ei huoneessa ollut riittävästi kaikille, joten joutuisimme nukkumaan kaksin yhdessä sängyssä. Jätin laukkuni vain jonkun sängyn luo ja varasin paikan itselleni. Sänky oli huoneen reunassa. Luihusia ei ollut huoneissa, sillä heillä oli varmaan huispausharjoitukset. En siis tiedä kenen vieressä joutuisin nukkumaan, onneksi sängyt olivat tilavia joten siihen mahtuisi kaksi helposti.
Luihuset ja rohkelikot olivat kokoontuneet suureen saliin,
"Rohkelikon oppilaat tulevat pysymään luihuseen tuvassa niin kauan, kunnes löydämme lihavan leidin" Dumledore kuulutti. Etsinnät saattaisivat viedä aikaa, sillä koulussa oli paljon tauluja, jossa leidi voisi olla.
"Voitte poistua." Dumledore sanoi ja kaikki alkoivat rynnimään ulos salista. Hermione tai ron kummatkin olivat korpinkynnessä, eli tulen olemaan yksin luihusten tuvassa. Kaikki menivät isona ryhmänä luihusten tupaan. Kävelin huoneen perällä olevan sängyn luo ja istahdin tuon reunalle.
"Potter" Kuulin takaani. Malfoy. Olin jo hetkeksi unohtanut että tuo oli täällä.
"Älä vain sano että ajattelit nukkua tässä" Malfoy sanoi jo osoitti sänkyä jolla istuin. "Nukutko sinä tässä?" Kysyin, Malfoy nyökkäsi. En todellakaan halunnut nukkua Malfoyn vieressä. Aloin vilkuilemaan muita paikkoja nukkua, mutta kaikkialla nukkui jo jotkut.
"Kiva" mumisin. En tiedä miten pystyisin nukkumaan Malfoyn kanssa samassa sängyssä, ainakaan kauaa.Menin sängylle makaamaan, tiesin että Draco oli vielä hakemassa ruokaa jostain, joten kerkeäisin välttää sen kiusallisen tilanteen kun molemmat olisivat vain hiljaa. Ikävä kyllä Draco käveli jo ovista sisään omena kädessään. Tuo heitti jäämät roskiin ja meni makaamaan viereeni sängylle. Olimme molemmat kääntyneet pois päin toisistamme. En saanut nukuttua, en pystynyt nukkua. Sänky liikahti ja askeleet jatkuivat kohti ovea. Nostin pääni ja näin Dracon poistuvan makuusalista. Mielenkiinnosta päätin seurata tuota, kuka tietää vaikka hän olisi tekemässä jotain pahaa.
Seurasin Malfoyta koulun käytävillä, uskoisin että kello olisi noin 2 yöllä. En voinut käyttää sauvani valoa apuna, sillä henkilöt tauluissa halusivat nukkua. Onneksi pysyin Malfoyn perässä melko hyvin. Seurasin tuota tyttöjen hylätylle vessalle, mitä Draco teki siellä? Jäin nurkan taakse kuuntelemaan tuota. Malfoyn hengitys muuttui nopeammaksi sekä raskaammaksi. Tuo avasi vesihanan ja pesi kasvonsa. Olin kääntynyt katsomaan mitä tuo teki, hän avasi pari ylintä nappia paidastaan, varmaan että hengittäminen olisi helpompaa. Tuo nojasi lavuaariin ja alkoi nyyhkyttämään hiljaa, pian tuo kuitenkin lyyhistyi maahan ja alkoi itkeä hillittömästi. Miksi Draco itki? Toivottavasti saan joskus tietää. Tuo alkoi tuijottamaan paljasta käsivarttaan, siinä oli jotain mustaa. Ei kai Draco ollut kuolonsyöjä? Jos näköni ei valehdellut tuon kädessä oli selvä pimeän piirto.
Draco yritti kerätä itseään, hän alkoi napittamaan paitaansa takaisin kiinni ja kääri hihansa alas. Tuo hengitti syvään ja yritti pyyhkiä kyyneleet pois kasvoiltaan. Hetken päästä tuo nousi ylös ja alkoi kävelemään kohti minua. Tajusin ettei hän saisi nähdä minua, silloin tuo tajuaisi että seurasin häntä. Lähdin juoksemaan takaisin luihusten tupaan, yritin juosta hiljaa, mutta jaloistani kuului vain voimakasta tömistelyä. Saavuin makuusaliin, ja kömmin peiton alle, ja melkein heti sen jälkeen Draco jo saapuikin. Draco riisui paitansa pois ja jätti sen sängyn viereen lattialle. Sen jälkeen tuo istahti tuolille ja kaivoi laukustaan sideharsoa. Tuo kääri sen pimeän piirron ympärille. Siinä oli järkeä, kaikki luulisivat että Draco oli satuttanut kätensä, eikä kukaan saisi tietää että tuo olisi kuolonsyöjä. Malfoy huokaisi ja alkoi pyyhkimään kasvojaan kyynelten peitosta. Tuo nousi ja luulin että tuo menisi sängyn toiselle puolelle, mutta tuo kävelikin eteeni. Suljin silmäni jotta näyttöisi että nukun, tunsin kuitenkin tuijotuksen itsessäni.
"Valittu" tuo tuhahti. Hän huokaisi ja lähti toiselle puolelle sänkyä. Outoa että paidaton, kuolonsyöjä Draco oli tuijottanut minua kolmelta yöllä. Tunsin hengityksen niskassani, eli Draco ei ollut selin minuun. Jotenkin tuo hengitys rauhoitti minua, en tiedä miksi, enkä myöskään jaksa miettiä. Vaivuin hiljalleen uneen ja nykyhetki sumeni hetkessä ja tilalle tuli pelkojen täyttämä unimaailmani.