Harry
Heräsin kun päivänvalo paistoi silmiini, vilkaisin viereeni ja näin Dracon nukkuvan tuolilla, oliko tuo todella ollut täällä koko yön. Ehkä tuo olekkaan niin sydämmetön.
"Draco!" Huutokuiskasin ja laskin käteni tuon olkapäälle. Tuo hätkähti pystyyn ja vilkuili ympärilleen.
"Minä vaan" naurahdin tuon vainoharhaisuudelle. Tuo rauhottui.
"Olitko ollu siinä koko yön?" Kysyin sillä tuo todella näytti siltä, hiukset sekaisin, violetit silmänympärykset, ja yövaatteet.
"Öö no kuten sanoit, ei oo hyvä olla yksin kun Voldemort on liikkeellä" tuo sanoi venytellessään.
"Kiitos kuitenkin" hymähdin ja nousin istumaan. Voisin ottaa kädestäni jo kipsin pois, sillä tarvitsi pitää sitä vain yön yli, joku taika juttu taas. Yritin repiä sitä irti kädestäni, mutta tajusin että siihen tarvitsisi vapaat kädet.
"Viititkö?" Kysyin ja käännyin Dracoon, tuo käveli eteeni ja otti kipsin pois kädestäni. Pyörittelin kättäni ja se tuntui olevan kunnossa
"Sattuuko vielä?" Draco kysyi ja jätti kipsin pöydälle. Ravistin päätäni ja otin lasini samalla pöydältä.
"Mä varmaan voin lähtee jo tunneille" sanoin ja olin jo nousemassa, Draco kuitenkin tarrautui olkiini ja istutti minut takaisin sängylleni. Loin kysyvän katseen tuota kohti. Äkkiä tuon ilme muuttui kiusaantuneeksi ja tuo irrotti kätensä olkapäistäni.
"Siis, ne tunnit ei oo alkanu vielä" tuo lisäsi ja meni kauemmaksi minusta. Vilkaisin seinäkelloa, 6.3.4.
"Meil on tänää taikajuomia" tajusin. Dracon ilme vaihtui hämmentyneeksi.
"Se monijuomaliemi!" Hätäilin tarrattessani Dracon kädestä ja aloin johdattamaan tuota tarvehuoneeseen.Istahdin pöytään tuon kanssa, meidän pitäisi jatkaa lientämme. Olin nostamassa kättäni kohti lientä, mutta tajusin että se oli yhä kiinni Dracon kädessä. Hän irroitti kätensä äkkiä omastani, samalla kun puna levisi hänen kasvoilleen, ja tuo siirsi katseensa pois. Hymähdin ja nostin käteni, tällä kertaa onnistuneesti. Vedin padan jossa liemi oli kohti itseäni ja katsoin sitä.
"Se on melkein valmis" mumisin samalla kun nappasin hiuksen päästäni. Heitin sen liemeen ja kaadoin osan liemestä mukiin.
"Toimiiko se?" Draco kysyi ja nojautui katsomaan lientä.
"No voit sä sitä testata." Naurahdin ja tyrkkäsin mukin kohti Malfoyta. Tuo nappasi mukin käsiinsä ja maistoi sitä hiukan. Tuo siirsi mukin nopeasti kauas itsestään ja vastahakoisesti nieli liemen.
"Hyi!" Tuo tuskaili samalla kun hänen hiuksensa alkoivat muuttaa väriä. Pian tuo alkoi näyttää täsmälleen minulta. Nappasin lasit päästäni ja asetin ne Dracon päähän. Tuo naurahti ja korjasi niitä päässään.
"Vau nyt ymmärrän mihin tartteet näitä" tuo sanoi ja osoitti laseja päässään. Pyöritin silmiäni ja ojensin peilin tuota kohti. Tuo hämmentyi ja katsoi itseään kauan.
"Kauanko tää kestää" tuo mumisi ottaessaan laseja pois, hän ojensi ne minulle ja asetin ne päähäni.
"Varmaa noin puoltuntii, jos tehtii toi oikein" sanoin ja osoitin lientä.
"Entä jos ei tehty?" Tuo kysyi peloissaan. Kohautin vain hartioitani. Draco näytti säihkätäneeltä, mutta huvittavalta.Saavuimme Dracon kanssa luokkaan, hän näytti jo itseltään, vaikutus kesti vain vartin.
"Ooks varma et näytän iteltäni?" Tuo kysyi korjatessaan hiuksiaan.
"Joo joo" naurahdin ja huitaisin tuon kädet pois hänen hiuksistaan. Tuo pyöräytti huvittuneena silmiään ja laski padan jossa liemelle oli pöydälle. Istuimme molemmat tuolille ja odottelimme että opettaja tulisi arvioimaan liememme. Kalkaros mumisi arvioimassa lientämme.
"8" tuo sanoi ja lähti seuraavan parin luo. Se oli paras arvosana jonka täältä voisi saada, sillä Severus opetti täällä. Hymyilin Dracolle ja tuo takaisin.Kävelimme tarvehuoneeseen, Kyllä, Draco oli yhä kanssani. Päätimme tehdä seuraavankin projektin yhdessä, sillä olimme pärjänneet hyvin siinä edellisessä. Tällä kertaa meidän pitäisi vain oppia pari uutta loitsua.
"Koitetaan tätä" Draco sanoi ja osoitti kirjastaan aquatulio loitsua. En osannut sitä ihan kunnolla joten miksi ei. Aloimme lausumaan loitsuja ja loppujen lopuksi opimmekin jo kaksi. Silloin kello oli jo tarpeeksi paljon, meidän pitäisi palata luihusten tupaan. Minunkin, sillä lihava leidi ei ollut löytynyt vieläkään.Nojauduin makaamaan sängylle. Oli paljon parempi nukkua tässä kuin sairastuvassa, eikä Draconkaan läsnäolo haitannut enää lähes yhtään. Draco makasi sängyllä jo, tuo oli kääntynyt pois päin minusta. Olin jo tottunut siihen että tuo nukkui ilman paitaa, pari kuukautta sitten en olisi edes ajatellut olevani tässä. Yrittäessäni pysyä hereillä, Sänky liikahti ja Draco nousi ylös. Nyt minulla ainakin oli syy olla hereillä. Tuo nappasi ensimmäisen paidan jonka näki ja puki sen päälleen. Ei kai tuo taas lähtisi jonnekkin? Joka yö tuo lähti jonnekkin, paitsi silloin kun olin sairastuvassa. Halusin seurata häntä, joten pomppasin ylös ja lähdin harppomaan kohti paikkaa, jossa tuo oli viimeksikin, tyttöjen hylättyä vessaa.