Setelah Li Mei selesai berehat, dia memutuskan untuk berjalan di sekitar kediaman tersebut. Ia merupakan sebuah istana yang besar dan terdapat banyak patung naga terletak di sekitar bangunan tersebut. Dia berasa kagum melihat keindahan dan kecantikan pemandangan istana tersebut. Kelihatan beberapa askar yang tegap dan ketua mereka sedang berlari mengelilingi bangunan tersebut.
Sewaktu dia berjalan, dia terempuh Bai Que, "Dah berehat,? Mari. Ikut saya ke suatu tempat" kata Bai Que menarik lengan Li Mei.
"Baiklah Li Mei, disini ialah rumah persendirian awak, semestinya awak mahu privasi," kata Bai Que menunjukkan rumah baru Li Mei.
Li Mei berasa kagum dan terharu. "Ni lebih baik daripada apa yang saya jangkakan" kata Li Mei dengan terharu. Bai Que membawanya meneroka bilik di dalam rumah baharunya.
"Di sini ialah bilik tidur awak, dilengkapkan dengan barang wanita, di sana bilik mandi dan di arah sana dapur." kata Bai Que menunjukan arah.
Setelah selesai semua nya, Bai Que duduk di bangku menghadap Li Mei. "Terima kasih untuk semua ini tetapi apa tujuan semua ini?" kata Li Mei memandang Bai Que. "Kamu akan tahu nanti, tapi jangan risau, tiada kaitan dengan aktiviti penyundalan" kata Bai Que, Li Mei segera menghidangkan teh kepadanya, sewaktu menuang teh, Bai Que dengan tiba tiba menarik Li Mei ke arah tubuh nya, Li Mei hanya kaku dan memandang matanya.
Li Mei hanya terfikir
"Apa ni"
"Apa terjadi?"
"Kenapa Bai Que menarik aku?"Bai Que menarik sedikit demi sedikit badan Li Mei ke arahnya. Tiba tiba,
"Tuan Bai, kami menghadap"
Kata penolong nya, atau lebih kepada kawan baiknya, Bong Pai San dan Liu Shan Kai.
"perosak suasa betul dua makhluk ni"
Kata Bai Que, namun dia tidak marah kerana mereka ialah kawan karib nya.
"Li Mei, kamu pergilah buat kerja sendiri, saya ada urusan" kata Bai Que membawa kedua rakan nya keluar.
"Ish, ada apa ni?" kata Bai Que kepada mereka berdua.
"tak ada apa, cuma sengaja nak kacau kamu" kata Pai San sambil tertawa.
"Woah, seronok eh. Mengurat gadis, kalau kami lagi hebat, sekali kami kenyit mata kat diorang, slap! Kena tampar, itu tanda cinta dari mereka" kata Shan Kai mengenit matanya ke Bai Que
Bai Que pun tertawa bersama sahabatnya, dan tetiba bertukar menjadi sirius dan berkata
"Dia ialah dewi kepada bulan, pengganti kepada dewi Chang'E kita, lebih kepada pewaris dia" kata Bai Que sambil memegang bahu kedua sahabatnya."Hahah- apa? Dewi Chang'E? Pewaris? Maksud awak Then Li Xia? Dewi yang berkhawin dengan keluarga Then, dan terbunuh sewaktu peperangan dulu? Then Li Mei, anak Chang'E?" kata Pai San sambil mulutnya ternganga
"Ya, tutup mulut tu Pai San, tiada guna buka mulut lama lama, nanti lalat masuk" kata Bai Que.
"Dia tahu siapa identiti dia?" tanya Shan Kai.
"Tak" balas Bai Que
"Bila nak bagitahu dia?" soal nya lagi.
Bai Que memandang ke arah rumah Li Mei dan berkata. "Bila bila masa yang sesuai, kita ada peperangan yang penting bersama musuk kita, Wang Xiaoming" kata Bai Que dan pergi ke istananya. "Lagipun saya bakal menggantikan tempat ayahanda saya" kata nya dan memandang Pai San dan Shan Kai lalu berjalan.
"Wohoo! Bai Que bergayalah!" teriak Pai San. Bai Que menoleh kebelakang, dan mendapati seranggan hinggap di bahu Shan Kai.
"Liu Shan! Ada serangga!" kata Bai Que menunjukkan arah nya. Shan dan Pai San menjerit dan berteriak berlari ke arah Bai Que.
***
Hari semakin senja, matahari semakin tenggelam, Li Mei mengutip kuntum Ros dan menaburnya di tempat tab mandinya setelah menikmati wine. Pertama kali dia minum wine dalam seumur hidupnya, perkara itu membuatkan dia mabuk. Dia merendam dirinya di dalam air dan tertidur. Dia berasa nikmat, maklumlah setelah 6 tahun dia ditindas oleh pak cik dan mak cik nya.Pintu bilik mandinya lupa ditutup, dan kebetulan Bai Que mencari nya di dalam rumah. "Li Mei, mana awak? Li Mei..." kata nya meneroka satu rumah, dan terlihat Li Mei terlelap di tab mandi. Bai Que menjadi risau, kerana dia menyangka yang Li Mei pengsan. Dia segera berlari, masuk ke dalam tab mandi lalu mengangkat badan Li Mei setengah. "Li Mei, sedar lah, Li Mei!" kata Bai Que.
Bai Que melihat tubuh badan Li Mei yang licin, putih dan gebu. "Bai Que! Jangan tergoda" katanya di dalam hati.
Li Mei terjaga, "Li Mei! Saya ingat awak pengsan" kata Baj Que dengan risau. Li Mei dalam keadaan mabuk dan berdiri keluar,Li Mei memandang Bai Que dan berkata "Bai Que, jangan pergi, tak nak habiskan masa bersama, saya?" kata Li Mei menarik Bai Que ke dalam tab, air di dalam tab melimpah keluar sedikit demi sedikit namum kandungan air nya masih banyak. "Li Mei, apa awak bu-" belum sempat Bai Que habis berkata, Li Mei mengucup bibirnya. Ikatan rambut Bai Que terlepas menyebabkan rambutnya menyelutup badan mereka berdua. Li Mei membuka baju Bai Que yang sepenuhnya basah.
YOU ARE READING
He is lord of Dragon(Malay)
Фэнтези#18+ maybe, just read it and u know# Nama Ku Then Li Mei, aku seorang perempuan berusia 19 Tahun. Pada Dinasti Hsia,China, penjajahan antara Raja serta peperangan sering berlaku, ibu bapa ku terbunuh dan aku jadi anak yatim semasa usiaku mencecah 13...