Bab 14

43.1K 332 25
                                    

Haji Musa mengeluh panjang. Hatinya begitu terkilan melihat kehadiran jemaah di ruangan masjid itu semakin merosot. Dia sendiri tidak faham, mengapa keadaan sebegitu terjadi. Satu demi satu ujian datang melanda masjid kariah yg dijaga olehnya itu. Dia bukan mahu menyalahkan takdir, namun sejak kebelakangan ini, pelbagai masalah yg melanda kariahnya itu. Dua minggu lepas, Ustaz Muiz, ustaz yg mengajar kelas agama di masjid itu telah ditemui meninggal dunia secara mengejut. Haji Musa yg sudah agak rapat dengan ustaz muda itu ternyata begitu terkejut sekali apabila mendapat berita tentang kematian Ustaz Muiz. Apatah lagi, dia sendiri agak sukar mencari penganti untuk mengambil alih kelas agama yg ditinggalkan oleh arwah Ustaz Muiz itu, sehingga kelas agama tersebut terpaksa dihentikan buat sementara waktu.

Itu belum lagi ditambah dengan khabar angin yg melanda kariahnya sejak sebulan dua ini, tentang perubahan sikap salah seorang tokoh muslimah dikariah itu, Hajah Halimah. Dari cerita yg disampaikan kepadanya, kononnya wanita itu sudah berubah besar, semakin pelik dan ganjil perangainya. Dengar cerita, wanita itu sudah tidak bertudung lagi, malah sudah berani memakai pakaian yg mencolok mata, seolah-olah memancing pandangan zina dan maksiat dari mata-mata yg memandangnya. Kalau diikutkan, memang susah untuk Haji Musa mempercayai cerita-cerita itu kerana bukan sehari dua dia mengenali wanita itu. Bahkan, arwah suami wanita itu dulu boleh dianggap sebagai salah seorang kawan rapatnya, dan arwah suaminya itu juga merupakan salah seorang penyumbang terbesar apabila masjid itu mahu dibina lebih dua dekad lalu. Hajah Halimah sendiri merupakan seorang dermawan seperti arwah suaminya juga. Jika ada sahaja program yg mahu dijalankan oleh pihak masjid, pasti wanita itu tidak lokek mahu menyumbang dari segi wang ringgit, mahupun tenaga. Disebabkan itulah agak sukar bagi Haji Musa untuk mempercayai segala cerita yg disampaikan oleh ahli kariah yg lain kepadanya. Namun, dalam masa yg sama, dia tidak dapat menolak sepenuhnya cerita-cerita tersebut kerana memang kebelakangan ini Hajah Halimah langsung tidak muncul dimasjid. Baik untuk kelas agama mahupun untuk solat berjemaah. Pernah juga Haji Musa cuba bertandang ke rumah wanita tersebut, namun salamnya tidak pernah bersahut walaupun kelihatan kereta wanita itu masih berada dihalaman rumah. Entahlah. Haji Musa sendiri buntu dengan khabar-khabar angin mengenai Hajah Halimah itu.

Dan sejak tiga, empat hari ni, ujian baru pulak timbul. Bilangan jemaah semakin berkurangan, terutama untuk jemaah lelaki. Biasanya waktu solat Isyak yg baru selesai tadi, paling tidak, tiga saf pasti akan penuh. Namun sejak kebelakangan ini, mahu dicukupkan dua saf pun agak susah. Yang menghairankan Haju Musa adalah jemaah yg tidak hadir itu kebanyakkannya adalah jemaah yg dianggap jemaah tetap sebelum ini. Kalau yg tidak hadir itu dari golongan budak-budak muda, dia boleh faham. Memang mereka itu datang ke masjid bermusim. Ada masa hadir, ade masa malas. Disebabkan itulah, Haji Musa semakin pelik, apabila yg tidak hadir itu kebanyakkannya dari golongan yg sudah berumur, yg selalu hadir ke masjid, terutama waktu solat Maghrib dan Isyak seperti ini. Lebih menghairankan Haji Musa, dikalangan mereka itu, ada juga AJK masjid itu sendiri. Haji Man dan En.Mus. Mereka berdua langsung tidak hadir ke masjid sejak dua hari lepas. Pelik, memang pelik, fikir Haji Musa. Pesanan ringkas yg dihantar kepada mereka berdua turut tidak dibalas, walaupun ada tanda mereka membaca pesanannya itu. Sekali lagi Haji Musa mengeluh panjang. Pelik, memang pelik.

****
" Urrhhhhh...." Desahan panjang keluar dari bibir merah Hajah Halimah, sambil tangan kanannya menekan rapat kepala seorang jantan yg sedang terkepit, melutut, dicelah kelangkangnya. Kedua-dua belah tangan jantan itu pula kelihatan tergantung kemas dikedua-dua belah peha Hajah Halimah yg terbalut dengan stocking jala ataupun fishnet yg kemas melekat dipeha betina tersebut. Hajah Halimah dapat merasakan jilatan dan urutan di bibir pukinya, dengan lidah jantan tersebut. Rakus dan buas sekali, merangsang nafsu sundal Hajah Halimah.

" Ouhhhh... Sedaaaappppnyaaaa...." Desahan cabul terus kedengaran dari bibir Hajah Halimah, serentak dengan jilatan dan sedutan dari jantan yg berada dicelah kankangnya itu.

Bisikan NafsuWhere stories live. Discover now